    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ceny części w PL
    Date: Sun, 10 Apr 2011 15:26:30 +0200

    W dniu 10.04.2011 11:51, AlexY pisze:
    > Być może w jakichś specyficznych zastosowaniach LF się nawet sprawdza,
    > ale ołowiówka też tam zadziała, a psuje się nie od lutowania, to
    > oczywiste, psuje się od samej technologii, braku wytrzymałości, czy to
    > trzeba jeszcze komuś objaśniać? są na tym świecie elektronicy zwolennicy
    > LF?
    Są stopy LF, które mają naprawdę fajną charakterystykę i są
    nietoksyczne, ale przy cenach indu i złota to można o nich zapomnieć,
    chyba, że w bardzo specyficznych zastosowaniach.

    > W 2005 pojawiły się pierwsze komórki w LF, SE K700 był pierwszym który
    > trafiał w obu wersjach, te LF padały jak muchy, wystarczyło im
    > przelutować procesor i chodziły dalej parę miesięcy,
    Ale od tego czasu luty bezołowiowe (i topniki) się rozwinęły. Inna
    sprawa, że co lutuję bezołowiowo to mam wrażenie, że to same zimne luty,
    bo spoiwo się robi matowe po zakrzepnięciu...

    Michoo