  • 41. Data: 2010-07-01 13:00:31
    Temat: Re: Cena kilometra autostrady
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:5428b72a-0b84-4c98-a5c5-7db43dc64810@i28g2000yq
    a.googlegroups.com...

    > ile ich bedzie na 10km odcinku? Bedzie ich wieksze zageszczenie, niz
    > na kazdym innym odcinku budowanym w cenie miedzy 15 a 40 mln zl? Tak
    > powiedzmy od 5 do 15x wiecej?

    We Wroclawiu, polskiej Wenecji?
    Oczywiscie ze tak.

  • 42. Data: 2010-07-01 13:10:31
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Cena gruntu na obrzeżu miasta jest jeszcze o rząd wielkości mniejsza,
    > ale jeśli tam są np. domy do wyburzenia, to już się robi więcej. Do tego
    > jeszcze takie rozmaitości jak zakładanie okolicznym mieszkańcom
    > dzwiększoszczelnych okien, itd...

    Panowie nie ma co dywagowac. Chodzi o odcinek Konotopa - węzeł
    Powązkowska (Warszawa). Ktos, kto jest z tamtego regionu, na pewno
    jest w stanie podac linka do maps.google.com i pokazac, co to za
    tereny tam sa - czy trzeba cos wyburzac itd.

    Jako ciekawostka koszty wybudowania poszczegolnych odcinkow S8:

    Odcinek Lata realizacji Koszt (w mln euro) Długość odcinka
    węzeł Opacz - węzeł Paszków 2009 - 2011 78,45 (14,9km)
    Wrocław - Psie Pole - Syców 2009 - 2011 237,30 (ok. 47,2km)
    Syców - A1 2011 - 2015 696,92 (ok. 150,5km)
    Piotrków Trybunalski - Warszawa 2009 - 2013 295,44 (118km do Nadarzyna
    - nie wiem ile dalej)
    węzeł Konotopa - węzeł Powązkowska - węzeł Marki 2007 - 2012 294,20
    (10,1km)
    Białystok - granica państwa 2011 - 2015 480,97 (tutaj jest niejasne,
    bo zrezygnowano ponoc z tego odcinka)
    Oś priorytetowa IX Infrastruktura drogowa w Polsce wschodniej
    Wyszków - Białystok 2009 - 2012 205,00 (ok. 113,1km)
    --
    Olleo

  • 43. Data: 2010-07-01 13:12:39
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > We Wroclawiu, polskiej Wenecji?
    > Oczywiscie ze tak.

    Jakim Wroclawiu? Chodzi o odcinek Konotopy-Warszawa. Odcinek Wroclaw-
    Olesnica ma byc 10 razy tanszy!!!! (22,1km za 449mln zl).
    --
    Olleo

  • 44. Data: 2010-07-01 13:12:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > dzwiększoszczelnych okien, itd...

    >Panowie nie ma co dywagowac. Chodzi o odcinek Konotopa - węzeł

    To ten co właśnie zaczynają?
    I na którego trasie trzeba wyburzać kamienice?

  • 45. Data: 2010-07-01 13:23:16
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > To ten co w a nie zaczynaj ?

    chyba tak

    > I na kt rego trasie trzeba wyburza kamienice?

    a tego, to ja juz nie wiem - dlatego zalozylem ten watek, zeby spytac.
    Na zadnym innym ww. nie trzeba nic wyburzac, ze sa od 10 do 20 raz
    tansze?

    Poza tym nie przesadzajmy - wyburzanie nie jest drogie. Wykup moze
    ciut bardziej. Ale niech plany, wykup gruntow, projekty, budowa itd.
    kosztuje 200mln, dodatkowe kladki itd. drugie 200mln, to zostaje
    1.6mld. Nie sadze, zeby na wyburzanie :P
    --
    Olleo

  • 46. Data: 2010-07-01 13:30:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > chyba tak

    > a tego, to ja juz nie wiem - dlatego zalozylem ten watek, zeby spytac.

    Czytaj prase, ich mieszkancy dlugo blokowali ta droge.

    > Na zadnym innym ww. nie trzeba nic wyburzac

    Miedzy "nic" a "kamienice" jest kupa przestrzeni.
    Chyba zdajesz sobie sprawe ile moze kosztowac odbudowanie kamienicy i jak to
    sie ma do kilku zagród w polu?
    Jak sa kamienice, to jest duza szansa ze to jest teren mocno zurbanizowany i
    takich wyburzen moze byc sporo.
    A ceny gruntu najwyzsze w Polsce.

    , ze sa od 10 do 20 raz
    > tansze?
    >
    > Poza tym nie przesadzajmy - wyburzanie nie jest drogie.

    Ale zeby wyburzyc trzeba gdzies odbudowac - i to juz jest drogie w przypadku
    duzych budynków.

    Wykup moze
    > ciut bardziej. Ale niech plany, wykup gruntow, projekty, budowa itd.
    > kosztuje 200mln,

    Co 200 mln?
    O budowie ilu kamienic mówisz za ta kwote?

  • 47. Data: 2010-07-01 14:00:33
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Miedzy "nic" a "kamienice" jest kupa przestrzeni.
    > Chyba zdajesz sobie sprawe ile moze kosztowac odbudowanie kamienicy i jak to
    > sie ma do kilku zagród w polu?

    Odszkodowania nie sa placone na odbudowanie, a za wartosc dzialki z
    zabudowaniami. W centrum Wroclawia zabytkowa kamienica potrafi
    kosztowac 20mln zl, ale zdaje sie nie jest mowa ani o centrum, ani o
    zabytkach?

    > Jak sa kamienice, to jest duza szansa ze to jest teren mocno zurbanizowany i
    > takich wyburzen moze byc sporo.
    > A ceny gruntu najwyzsze w Polsce.

    No stary, ale konkrety. Podalem koszty innych odcinkow, a co do tego
    sa wciaz tylko jakies mniemania.

    > Ale zeby wyburzyc trzeba gdzies odbudowac - i to juz jest drogie w przypadku
    > duzych budynków.

    jw. kosztuje tyle, ile przy probie odsprzedazy. Nie ma mowy o
    budowaniu.

    > Co 200 mln?
    > O budowie ilu kamienic mówisz za ta kwote?

    Pisze o koszcie podobnej dlugosci odcinkow w innych miejscach budowy
    S8 - gdzie tez trzeba wykupywac grunty, tworzyc plany, uzgadniac,
    placic odszkodowania itd.
    Moze jest jakis przyklad innej drogi w granicach, czy zaraz za
    granicami Warszawy? To mozemy porownac, czy faktycznie to kwestia
    tylko lokalizacji.
    --
    Olleo

  • 48. Data: 2010-07-01 14:17:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisal w

    > i pozniej kaczka Ci siadzie na placu budowy, eko terrorytsta
    > bedzie jej
    > bronil a Ty za postojowe dostaniesz kolejne miliony

    Tez, ale nawet o bardziej przewidywalne rzeczy chodzilo - np kto ma
    zaplacic za rozminowanie, albo grunt okaze sie luzniejszy niz
    projektant zakladal i trzeba bedzie dodatkowe wzmocnienia robic. To
    jest wroclaw, tu jest to normalka :-)

    J.

  • 49. Data: 2010-07-01 14:23:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    > Jakim Wroclawiu? Chodzi o odcinek Konotopy-Warszawa. Odcinek
    > Wroclaw-
    > Olesnica ma byc 10 razy tanszy!!!! (22,1km za 449mln zl).

    Ale odcinek Wroclaw-Poludnie do Wroclaw-Polnoc to juz 2.6 mld/ 15
    km
    Albo jak kto woli 3.4mld/28km ..

    http://www.obwodnica-wroclawia.pl/

    Swoja droga - nie mozna bylo odsunac tego o 10-20 km i zrobic za
    pol ceny ?

    J.

  • 50. Data: 2010-07-01 14:27:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > sie ma do kilku zagród w polu?

    >Odszkodowania nie sa placone na odbudowanie, a za wartosc dzialki z

    Naprawde nie widzisz zwiazku, miedzy jednym a drugim?

    >No stary, ale konkrety. Podalem koszty innych odcinkow, a co do tego
    >sa wciaz tylko jakies mniemania.

    Po konkrety to sie do inwestora musisz zwracac.
    Tu jest grupa dyskusyjna, wiec dostajesz mozliwe przyczyny.