  • 21. Data: 2010-07-01 00:26:42
    Temat: Re: Cena kilometra autostrady
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    ...:::Tomek:::... pisze:

    > Nawet jesli, to ile z tych 200 tys. zl moze kosztowac metr biezacy
    > (niech to bedzie 20 mkw) terenu?

    Tak na metr to wyjdą mocne przeinaczenia, ale policzmy.

    Kupujesz pas ziemi o szerokości 80m, z czego około 40m musisz wykopać,
    uzbroić, wybudować fundament, położyć asfalt.

    Potem postawić wszystkie płoty, barierki, wybudować jakąś tam
    przypadającą na ten metr część węzłów, mostów itp.

    Do tego trzeba pamiętać że powiedzmy chcąc zbudować 1000km autostrad do
    2012 roku, na zbudowanie tego metra mamy około minuty ;)

  • 22. Data: 2010-07-01 00:33:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 30 Jun 2010 16:38:54 +0200, Cavallino wrote:
    >Uzytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisal w
    >
    >Czyli dobrze czulem, ze grunty moga zezrec duza czesc kosztu kilometra.
    >To by tlumaczylo, dlaczego w slabo zaludnionej Chorwacji sa w stanie zrobic
    >taniej autostrade przez góry, niz u nas przez niziny, Polska ma jest jednak
    >dosc gesto zaludniona, a terenów lezacych odlogiem niet.

    Polska tak znow gesto zaludniona nie jest, a cena ziemi ponoc sporo
    nizsza niz Niemczech.

    J.

  • 23. Data: 2010-07-01 07:15:33
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Widac slabo sie o swoje upominales, skapilo sie na prawnikow to sie ma

    Na forum muratora jest opisany bodajze 10-letni przypadek walki o
    wyzsze odszkodowanie. Gosciow.i zabrali caly ogrodek zostawiajac
    niewiele wiecej dzialki, niz w ogole zajmuje dom - wlasnie pod
    autostrade. Odszkodowanie dostal rzedu 250zl. Walczyl ok. 10 lat -
    przeszedl z prawnikami przez wszystkie mozliwe szczeble prawa w Polsce
    i nic z tego
    --
    Olleo

  • 24. Data: 2010-07-01 07:17:26
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Pojedz sobie kiedykolwiek na jakas budowe to zobaczysz jakie to
    > przedsiewziecie. Ja akurat ostatnio bywam czesto i tego typu koszty
    > absolutnie mnie nie dziwia.
    [...]
    > Latwiej zrozumiec ta cene gdy sie to bezposrednio zobaczy.

    To, ze na tobie robi wrazenie, to mnie malo interesuje. Ja chce, zeby
    ktos mi wytlumaczyl roznice miedzy 10mln zl za km, a 200mln za km.
    Obie ceny, to budowa 1km autostrady.
    IMHO tego nie tlumacza nawet slimaki, kladki, dojazdy i tunele.
    --
    Olleo

  • 25. Data: 2010-07-01 08:09:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Olleo" <o...@t...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > IMHO tego nie tlumacza nawet slimaki, kladki, dojazdy i tunele.

    Bo?

  • 26. Data: 2010-07-01 08:10:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jackare wrote:

    > Opisalem maly odcinek budowy. Teren jest rozgrzebany na
    > odcinku dobrych 30-40 km i wszedzie sie caly czas cos dzieje

    Jak pamietam sprzed kilkunastu lat zawsze na budowach dróg
    w Polsce tak bylo - ruch, koparki, maszyny, robotnicy, zamieszanie.

    A u Niemców nigdy nie widzialem zbyt wielu ludzi na budowie,
    zero ruchu, maszyn niewiele - taka troche wymarla budowa.
    Ale jezdzac ta sama trasa widzialem u nich postep tych prac - co dwa, trzy
    tygodnie
    widac bylo, ze cos przybylo. Tak wiec ten rozmach, który opisujesz
    odbieram osobiscie jako kwestie niedoskonalosci organizacji naszej budowy.

    Wtedy mówilo sie, ze Niemcy maja pieniadze i dlatego im tak szybko idzie,
    ale juz widac, ze to co innego :-)
    O jakosci nie wspomne.

  • 27. Data: 2010-07-01 08:34:52
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 30.06.2010 21:53, J.F. wrote:

    > Widac slabo sie o swoje upominales, skapilo sie na prawnikow to sie ma
    > :-)

    Z tym trzeba uważać, w Żorach (budowany obecnie węzeł Świerklany na A1)
    była akcja że ktoś tam nie chciał sprzedać domu, że mało dają. Postawił
    się i wałczył, mało brakowało a by zmienili plany i ten ktoś mieszkał by
    na środku węzła:) Nie znam szczegółów, ale widzę że tego domu już nie ma.

  • 28. Data: 2010-07-01 09:32:20
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Rafał pisze:
> [...]
    > na środku węzła:) Nie znam szczegółów, ale widzę że tego domu już nie ma.

    na wylocie z łodzi w stronę tomaszowa mazowieckiego jest kawałek nowego
    asfaltu, metr dalej już stoi dom facet się nie zgadza na jego
    opuszczenie, kawałek za jego domem, stoją fajne domu ale już opuszczone.
    Ciekawa jak ta sprawa się rozegra. Bo jak na razie tylko on blokuje całą
    inwestycje.

    --
    krzysiek82

  • 29. Data: 2010-07-01 09:35:49
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    cef pisze:
> [...]
    >
    > Wtedy mówilo sie, ze Niemcy maja pieniadze i dlatego im tak szybko idzie,

    Dokładnie, a to tylko przykład z jednej dziedziny życia, innych
    przykładów można wymieniać miliony niestety :(

    --
    krzysiek82

  • 30. Data: 2010-07-01 09:41:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci

    Nie wiem - nie jestem specem z zakresu drogownictwa i tam montuje tylko
    monitoring na maszynach. Ludzi nie widac wielu - tylu tylko co w maszynach.
    Maszyn jak pisalem sporo. Wydaje mi sie ze to moze byc kwestia etapu budowy.
    --
    Jackare