  • 51. Data: 2004-06-28 16:58:50
    Temat: Re: Cena fr w tpsa
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 18:47:41 +0200, Kocureq <a...@...stopce.pl> wrote:

    >Znaczy ma wziac duzo Polpakow, spiac w LB i sprzedawac wlasnie
    >otwierajacym sie Firmom Nowych Czasow majac w d**** to, czego chca
    >ludzie mieszkajacyw blokach wokol niego? Po co? Zeby moc sie nazwac ISP
    >pelna geba?

    tak się właśnie robiło pare lat temu a później wielkie zdziwienie że
    rynek jest zepsuty bo jednym z większych dostawców Inbternetu są
    różnej maści ASK

    --
    futszaK
    598339018 888010641

  • 52. Data: 2004-06-28 17:08:38
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    futszaK napisał w <h...@4...com>:

    > tak się właśnie robiło pare lat temu a później wielkie zdziwienie że
    > rynek jest zepsuty bo jednym z większych dostawców Inbternetu są
    > różnej maści ASK

    Co to jest zepsuty rynek? ;)

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer

  • 53. Data: 2004-06-28 18:50:41
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 28 czerwiec 2004 roku,
    kiedy to Kocureq posłał(a) w świat wiadomość

    > Przy czym (...) w eMulu spokojnie mozna ciagnac nic nie
    > udostepniajac.
    Nieprawda. Ściągający udostępnia choćby te pliki, które ściąga.

    > Poza tym do "dobrego" ciagniecia wystarcza upload na
    > poziomie 10 kB/s (przy downloadzie w granicach 40-80 kB/s), co akurat
    > idealnie pasuje do ADSLi tepsy.
    Graniczną wartością jest 10 kB/s na jednego użytkownika. Przy upload
    mniejszym od 10 kB/s download jest limitowany.

    A poza tym... kredyty i kolejki. :-)
    Wysyłając dane pod Mułem zbiera się u innych "kredyty". Bez nich można
    ściągać małe pliki, ale na film to użytkownik będzie czekał "do usranej
    śmierci" i się nie doczeka.

    Muła można zablokować albo całkowicie albo wcale.
    Blokada upload oznacza ***w praktyce*** blokadę download.
    I tym się różni Muł od np. Kazzy, czy Torrenta.

    To tyle gwoli "wyjaśnień merytorycznych".
    A dyskusji o tym, kto psuje rynek ISP: czy TP/Netia, czy też ASKi, a może
    "biznesy Wi-Fi" nie przeszkadzam. ;-)

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 54. Data: 2004-06-28 19:01:38
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Janusz - Vahanara napisał(a):

    > Graniczną wartością jest 10 kB/s na jednego użytkownika. Przy upload
    > mniejszym od 10 kB/s download jest limitowany.

    Wszystko pieknie, ale tak jest w normalnych klientach. Istnieje cala
    masa uznanych za leecherskie. KTore moga miec upload limit na 500 KB/s,
    ale zrywaja polaczenia z kazdym klientem. Poza tym w normalnym kliencie
    limit DL=3*limit UL, a w osiedlowce gdzie lacza sa i tak przyciete nic
    nie stoi na przeszkodzie dac sobie limit UL na 200 KB/s.

    Poza tym eMule to nie jedyny sysytem p2p, wspomnialem jedynie te, ktore
    znam i gdzie wiem, ze nie trzeba duzo wysylac zeby ciagnac.

    I to mialo miec na celu wykazanie, ze ZU (Zwykly Uzytkownik) wcale nie
    potrzebuje symetrycznego lacza.

    > A poza tym... kredyty i kolejki. :-)
    > Wysyłając dane pod Mułem zbiera się u innych "kredyty". Bez nich można
    > ściągać małe pliki, ale na film to użytkownik będzie czekał "do usranej
    > śmierci" i się nie doczeka.

    Nieprawda jest jakoby. Sprawdzone w praktyce. Normalny mod bez zadnych
    kredytow w 4h po wlaczeniu ciagnie film 20KB/s i tak juz mu zostalo.
    Systemy kredytowania maja spory wplyw na kolejke, ale nie tak duzy jak
    to opisujesz. I nie ma tu znacznie wielkosc pliku.

    > Muła można zablokować albo całkowicie albo wcale.
    > Blokada upload oznacza ***w praktyce*** blokadę download.
    > I tym się różni Muł od np. Kazzy, czy Torrenta.

    A po co to piszesz? Wierze, ze znasz sie na eMule. Wykazywanie jednak
    tego tu i teraz chyba nie ma zwiazku z topikiem?

    > To tyle gwoli "wyjaśnień merytorycznych".
    > A dyskusji o tym, kto psuje rynek ISP: czy TP/Netia, czy też ASKi, a może
    > "biznesy Wi-Fi" nie przeszkadzam. ;-)

    ok ;)

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 55. Data: 2004-06-28 19:35:58
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    l_uka wrote:

    > symetrycznego, symetrycznego ;>

    rany boskie, TAK .... przepraszam za pomylke, na szczescie wiadomo o co
    chodzi ....

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 56. Data: 2004-06-28 21:27:53
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <cbpg2r$aqr$1@mamut1.aster.pl> Adam Kondrat napisał(a):

    > amatorka to zle skonfigurowana siec, błedy w topologii itp. Jesli ktos ma
    > iDSLe, do tego profi konfiguracje, kolejki to nie musi byc prowizorka. To
    > moze dzialac lepiej niz semiprofesjonalka na łaczach drogich

    Siec to nie tylko lacza. Ale jezeli 'ISP' nie stac na cos lepszego niz
    iDSL to nie stac go na dobra infrastrukture.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 57. Data: 2004-06-28 21:50:55
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Tomasz Paszkowski <a...@S...net> napisał(a):
    > Siec to nie tylko lacza. Ale jezeli 'ISP' nie stac na cos lepszego niz
    > iDSL to nie stac go na dobra infrastrukture.

    Dupa maryna i myślenie o kant, za przeproszeniem, rozbić. 'Małe ISP' ciągną
    jak mogą, co jest równoznaczne z tym, że inwestycje wybierają bardzo
    wnikliwie studiując rynek (chociażby ten _najbardziej_ lokalny). Często
    inwestycja na rzecz 'dobrej infrastruktury' wiąże się z uszczupleniem
    inwestycji na dostęp do "coś lepszego niż iDSL". Jak już ktoś wyżej
    wspominał - cena FR w TP jest odstraszająca, a oferty iDSL nie pobije nawet
    (w cudzysłowie) "najlepszy" Operator (e.g. GTS, Netia, WHATEVER!).

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 58. Data: 2004-06-28 23:24:12
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Mon, 28 Jun 2004 17:16:22 +0200, VoMi7
    <v...@N...altanet.pl> wrote:

    >SL nie mo=BFna
    >
    >w nocu iDSL powstal dla klientow biznesowych ktorzy potrzebuja dostepu
    >do Intranetu swojej siedziby i oni przedewszytkim sciagaja i potrzebuja
    >np. staly ip do budowy VPN'u

    Ale wiesz - VPN-y to raczej taki bardziej symetryczny (zakladajac ze
    wielkosc poszczegolnych lokalizacji jest symetryczna) ruch generuja...
    I o dzialaniu VPN-ow via TPSA juz nic mi nie mow - bo na wspomnienie
    ostatnich paru dni najchetniej morde bym komus obil, rzetelnie, raz
    przy razie...

    --
    Darek

  • 59. Data: 2004-06-29 06:43:06
    Od: Michal Borkowski <g...@n...lub.pieklo.eu.org>

    On Mon, 28 Jun 2004 18:12:42 +0200, Adam Kondrat wrote:

    > amatorka to zle skonfigurowana siec, błedy w topologii itp. Jesli ktos ma
    > iDSLe, do tego profi konfiguracje, kolejki to nie musi byc prowizorka. To
    > moze dzialac lepiej niz semiprofesjonalka na łaczach drogich
    I tu muszę przyznać rację. Co ma zrobić ISP, do którego dochodzi
    tylko POLPAK oraz InternetDSL? Do tego POLPAK 2 Mbit chodzi gorzej niż
    iDSL 1 Mbit, puste łącze nie wyciąga nawet połowy transferów, podczas
    gdy iDSL spokojnie leci z tych samych serwerów z pełną prędkością. A
    na operatorów alternatywnych nie ma co liczyć, jeżeli się nie będzie
    partycypowało w kosztach budowy infrastruktury ;)
    --
    Michał Borkowski
    gall@hell/heaven.eu.org

  • 60. Data: 2004-06-29 07:36:46
    Od: " Mill" <m...@g...pl>

    No tak bije się w piersi ja też popsułem rynek bo zakładałem sieć ASK na SDI.
    Prawidłowo powininen czekać te 4 lata, jechać na modemie, aż ktoś z "pożądnym"
    łączem podepnie mnie jako 400 setnego klienta na 2 mbps.