  • 21. Data: 2004-06-28 14:07:28
    Temat: Re: Cena fr w tpsa
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    Marcin Kuczera wrote:
    > a mnie najbardziej rozwala jak ktoś myli synchroniczność z symetrycznością.
    > Wiekszosci świadczy to znikomej wiedzy na podstawowe zagadnienia
    > telekomunikacyjne i odporności na tę wiedzę.

    haha, masz racje. przejezyczenie :oP chyba wiesz co to, prawda? ;>

    --
    Łukasz Grąbczewski
    LG1028-RIPE www.legionowo.eu.org

  • 22. Data: 2004-06-28 14:14:49
    Od: l_uka <N...@p...fm>

    l_uka wrote:

> [...]

    troche sie jeszcze wytlumacze. otoz akurat teraz na forum gazety
    lokalnej prowadze z rozmowe z isp z mojego podworka - wlasnie takim
    radiowym. zaoferowal mi lacze _synchroniczne_ i jakos nie zwrocilem na
    to uwagi. majac w glowie tamta rozmowe popelnilem ten fatalny blad.
    masz tutaj absolutna racje i zapewne jako specjalista z branzy jestes
    taki wyczulony, czego o sobie powiedziec nie moge :-/ mowie calkiem
    powaznie.
    a pisze to w kontekscie malych radiowych isp i psucia rynku...

  • 23. Data: 2004-06-28 14:18:09
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    VoMi7 napisał(a):

    > owszem o to chodzilo ale ja nie twierdze rpzeciez ze ASK to cos zlego ze
    > stoja na iDSL przeciez jak nazwa wskazuje Amatorska siec ale jak ktos
    > juz zaklada firme i komercyjna dzialnosc chce uprawiac na iDSL i
    > sprzedawac dobrej jakosci uslugi na iDSL to lepiej dla jego dobra i
    > dobra jego klientow zabronic tego w regulaminie ;-)

    Dla dobra swojego klienci maja placic wiecej (duzo wiecej) za upload
    ktorego i tak nie wykorzystuja, a czesc pewnie nawet nie wie co to jest?

    --
    ____________________Kocureq____________________
    ==== kocureq [małpa] kocureq [kropka] com =====

  • 24. Data: 2004-06-28 14:18:21
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    w...@i...pl (Bartosz Waszak) pisze:

    >co byłoby nawet sensowne przy takiej obniżce. Łącza typowo do
    >odsprzedaży to Polpak.
    >
    >IMHO na świecie się przyjeło, że są 3 typy usługi:
    >- residental customer (neo+)
    >- bussines customer (idsl)
    >- ISP (polpak)
    >
    >każda z nich ma założony odpowiedni overbooking. Tylko u nas się
    >przyjeło, że jak nie ma w regulminie, że nie wolno udoestępniać to robi
    >się z tego sieć i odsprzedaje dalej. (zreszta nawet jak nie wolno
    >udostępniać to wannabe ISP odsrzpedają dalej Neo).

    Na świecie (przynajmniej w normalnej jego części) o takich
    wyborach nie decyduje to, co 'się przyjęło', tylko to co się opłaca.

    Skoro u nas opłaca się co innego niż teoretycznie powinno, to
    należy zastanowić się dlaczego. I winić o to tych, którzy do
    takiej sytuacji doprowadzili. ;>

    --
    Neas, n...@u...neas.ws, http://www.drzwi.org

  • 25. Data: 2004-06-28 14:37:54
    Od: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk <q...@k...org.pl>

    On Mon, 28 Jun 2004 14:18:21 +0000, Neas wrote:

> [...]
    >
    > Skoro u nas opłaca się co innego niż teoretycznie powinno, to
    > należy zastanowić się dlaczego. I winić o to tych, którzy do

    Załóżmy, że dojdziemy do wniosku, że winni są np. politycy
    przeprowadzający prywatyzację TPSA, którzy dali za dużo różnej
    infrastruktury i usług jednej firmie, która teraz jako monopolista
    może dyktować warunki. (To tak przykładowo.)

    Co konstruktywnego wyniknie z tego narzekania? Nic.

    Ważniejsze od tego, kogo winić, jest to, co z tym teraz zrobić.

    --
    __("< Marcin Kowalczyk
    \__/ q...@k...org.pl

  • 26. Data: 2004-06-28 14:59:24
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <e...@4...com> futszaK napisał(a):

    > o kant d...y roztłuic takie zapisy w regulaminie, uderzy to w legalnie
    > działających ISP ktorzy wykorzystują InternetDSLa a sieci osiedlowe
    > będą nadal kwitły bodaj na nerwostradzie

    W gwoli formalność firmy/sieci z łączem upstreamowym pokroju iDSL nie można
    nazwać ISP. To jest zwykła amatorka.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 27. Data: 2004-06-28 15:01:53
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@S...net>

    W artykule <cbp9fn$let$2@atlantis.news.tpi.pl> Kocureq napisał(a):

    > Dla dobra swojego klienci maja placic wiecej (duzo wiecej) za upload
    > ktorego i tak nie wykorzystuja, a czesc pewnie nawet nie wie co to jest?

    Wykorzystują. Dla przypomnienia wszystkie sieci P2P istnieją tylko dlatego, że
    da się coś od użytkowników w tych sieciach cokolwiek ściągnąć.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 28. Data: 2004-06-28 15:11:59
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > Wykorzystują. Dla przypomnienia wszystkie sieci P2P istnieją tylko dlatego, że
    > da się coś od użytkowników w tych sieciach cokolwiek ściągnąć.

    Przy czym zarowno w Kaazie jak i w eMulu spokojnie mozna ciagnac nic nie
    udostepniajac. Poza tym do "dobrego" ciagniecia wystarcza upload na
    poziomie 10 kB/s (przy downloadzie w granicach 40-80 kB/s), co akurat
    idealnie pasuje do ADSLi tepsy.

  • 29. Data: 2004-06-28 15:12:50
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > W gwoli formalność firmy/sieci z łączem upstreamowym pokroju iDSL nie można
    > nazwać ISP. To jest zwykła amatorka.

    Jak to jest jedno iDSL to oczywiscie, jak to jest 1 Mbit Polpaku dla
    uploadu + iDSLe to co za problem?

  • 30. Data: 2004-06-28 15:16:22
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > W gwoli formalność firmy/sieci z łączem upstreamowym pokroju iDSL nie można
    > nazwać ISP. To jest zwykła amatorka.

    w nocu iDSL powstal dla klientow biznesowych ktorzy potrzebuja dostepu
    do Intranetu swojej siedziby i oni przedewszytkim sciagaja i potrzebuja
    np. staly ip do budowy VPN'u

    --
    VoMi7