  • 1. Data: 2010-11-24 19:10:33
    Temat: Celeron D 2.8 czy P4 1.8, prośba o poradę.
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Mam możliwośc zakupu używanych Compaq. Do wyboru jak w tytule.Reszta - płyta
    pojemnośc pamięci, dysk ATA - niestety itp, w zasadzie taka sama.
    Pozdrowienia
    PP

  • 2. Data: 2010-11-24 19:40:28
    Temat: Re: Celeron D 2.8 czy P4 1.8, prośba o poradę.
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płyta
    > pojemnośc pamięci, dysk ATA - niestety itp, w zasadzie taka sama.

    Celeron D to puste GHz i dużo więcej prądu i ciepła wydzielonego chociaż
    wydajność może ciutke lepsza od P4 1.8 ale jedno i drugie to muły na obecne
    czasy. Osobiście nie brałbym żadnego. Lepiej poszukać coś co ma faktycznie 2
    rdzenie. Ewentualnie złożyć samemu. np. Celeron E3400 + G41M-ES2L+2GB
    DDR2+jakiś dysk i napędy, obudowa zasilacz. Wyjdzie może kilka setek drożej
    ale mamy komputer który ciągnie tylko 45W a nie 100-120.

  • 3. Data: 2010-11-24 21:18:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 24 Nov 2010 19:10:33 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

    > Witam
    > Mam możliwośc zakupu używanych Compaq. Do wyboru jak w tytule.Reszta - płyta
    > pojemnośc pamięci, dysk ATA - niestety itp, w zasadzie taka sama.

    Co to ma robić?

    [ Jeśli chcesz mieć coś zrobione dobrze, zrób to sam. ]
    [ (Jean-Baptiste Emmanuel Zorg) ]

  • 4. Data: 2010-11-25 00:30:32
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

> [...]
    > płyta
    > pojemnośc pamięci, dysk ATA - niestety itp, w zasadzie taka sama.

    Policz sobie ile te komputery będą chodzić na dobę i o ile mniej prądu żre
    coś nowocześniejszego. Może się okazać, że w pół roku się zwróci.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 5. Data: 2010-11-25 08:06:23
    Od: monter <m...@g...pl>

    Ostatnio miałem podobny dylemat, chodziło o poradę dla kogoś z rodziny.
    Problem był taki - uszkodzony kilkuletni laptop, koszt naprawy w
    serwisie ok. 450 zł.
    Zasugerowałem, że w cenie napraw można kupić "polizingowy" markowy
    desktop i tak też się stało. Wybór padł na Dell GX620 w dużej obudowie
    tower (wersja z normalnym zasilaczem ATX i pełnowymiarowym napędęm DVD).
    Za 425 zł była wersja z Celeronem D i 1GB RAM, ale wybraliśmy ciut
    droższy z Pentium 4 2,8 GHz i 2GB RAM-u.
    Komputer dość leciwy jak na dzisiejsze czasy, ale za te pieniądze mamy:
    - mało awaryjny model z prockiem i pamięcią DDR2, które zaspokajają
    potrzeby komputera biurowego
    - porządnie wykonaną obudowę z bardzo sensownym cichutkim chłodzeniem
    - wygodne mocowanie kart i napędów, można wszystko łatwo samodzielnie
    wymienić bez użycia wkrętaka
    - port drukarki LPT, przydatny do starej igłówki do drukowania faktur
    - licencję na polskojęzyczną wersję windows xp pro dla komputerów
    licencjonowanych z fakturą, nową naklejką OEM i oryginalnym nośnikiem CD
    Dlatego nie skreślałbym jeszcze takich używanych markowych pecetów,
    które naprawdę w biurach mogą jeszcze popracować szczególnie tam, gdzie
    komputer nie musi pracować non-stop i jest używany do przygotowania
    pism, obsługi maili czy obsługi programów księgowych dla małych firm.
    Wiadomo, że nowy ma same zalety, ale jednak cena jest co najmniej 2x
    większa (ok. 900 zł za komputer) + koszt licencji na system (7 Pro OEM
    ok. 500 zł, XP Pro OEM jeszcze droższy...)

    g.

  • 6. Data: 2010-11-25 12:29:18
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):
    > Co to ma robić?

    Win XP plus Office. W zasadzie oprócz internetu, ma służyć do przygotowania i
    tłumaczenia dokumentacji w Wordzie plus wstawianie i edytowanie do dokumentów
    grafiki (przeważnie import z PDF). Nie gram.
    PP

  • 7. Data: 2010-11-25 15:47:16
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 12:29:18 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

    > Win XP plus Office. W zasadzie oprócz internetu, ma służyć do przygotowania i
    > tłumaczenia dokumentacji w Wordzie

    Spore dokumenty?

    > plus wstawianie i edytowanie do dokumentów
    > grafiki (przeważnie import z PDF).

    Yyeee - w sensie wstawianie do dokumentów Worda wyciągniętych z PDFa grafik?

    [ Według najnowszych wyliczeń naszych statystyków 23 procent kobiet, które ]
    [ zostały porzucone, opycha się lodami. Pozostałe 77 procent zostało ]
    [ porzucone, ponieważ opychało się lodami. (Jay Leno Show, JoeMonster.org) ]