    From: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Fri, 15 Apr 2011 18:17:57 +0200

    On 04/15/2011 06:05 PM, p...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    >>> printToFile(h, "jedna rzecz dzis ustalmy");

    >>> printToFile("yoman.txt", "jedna rzecz dzis ustalmy");

    > absolutnie nie, nazwa zastepuje uchwyt ale uchwytu nie ma,
    > - plik i tak ma nazwe, i w podejsciu z uchwytami jest i nazwa
    > i uchwyt - nowy byt ktory ma typ wartosc i rzadzace nim prawa

    Absolutnie tak, plik ma nazwę, która jest niczym innym jak czytelną dla
    człowieka nazwą. Uchwyt do zasobu jest po prostu rozwiązaną nazwą. Zwróć
    uwagę, że te Twoje metody należałoby zaimplementować w C mniej więcej tak:

    void openFile(char* name)
    {
    FILE *f = fopen(name, "w"); // załóżmy, że taki tryb
    storeInGlobalTable(name, f); // zapisz nazwę zamapowaną na FILE
    }

    void printToFile(char* name, char* msg)
    {
    fprintf(getFromGlobalTable(name), "%s", msg);
    }

    void closeFile(char* name)
    {
    fclose(getFromGlobalTable(name));
    storeInGlobalTable(name, NULL);
    }

    Cały czas "f", będące niczym innym jak uchwytem, jest potrzebne - tyle,
    że zostało zakopane niżej.

    JD

    PS. Jest jeszcze alternatywna implementacja:

    void openFile(char* name) { }
    void closeFile(char* name) { }
    void printToFile(char* name, char* msg)
    {