    From: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Thu, 14 Apr 2011 09:18:16 +0200

    W dniu 2011-04-14 08:44, Paweł Kierski pisze:
    > W dniu 2011-04-13 21:30, A.L. pisze:
    > [...]
    >
    > Wydaje mi się, że również na polu "standaryzacji" trzeba zachować umiar
    > i dopasować narzędzia do zastosowań. Np. nie widzę specjalnego sensu
    > w standaryzowaniu pierdół w postaci "Stawiamy spację między 'if'
    > a nawiasem czy nie?". Choć już otwieranie bloków (nawias w tej samej
    > linii lub następnej) bywa istotne dla czytelności kodu przez większość
    > - wypada się zastanowić, czy warto wymuszać na ludziach, czy może
    > przygotować środowisko tak, żeby każdy pisał, jak chce, a automat
> [...]
    Nie zgadzam się z Tobą - ja mam mikry zespół składający się z kilku
    osób, ale mam też pewien dokument w którym w dość restrykcyjny sposób
    opisałem wszystkie takie jak je nazywasz - pierdoły.
    Zgodziłem się na jeden kompromis - wszystko to co opisałem, uzyskuję za
    pomocą automatycznego formatowania kodu wbudowanego w IDE.
    Nie było moim celem zmuszanie kogokolwiek do trzymania się pierdół,
    tylko do zachowania konwencji.
    Wszyscy, którzy uważają takie banalne zasady za pierdoły, niech zaczną
    recenzować cudzy kod. Mi się to zdarza częściej niż pisanie własnego - i
    spójność w tym przypadku ma pierwszorzędne znaczenie na szybkie
    ogarnięcie danego kodu.
    Co więcej, jak się okazuje po moich znajomych - wszyscy którzy nie mieli
    takich standardów cierpieli z tego względu niemożebne katusze, musząc
    zrecenzować/poprawić cudzy kod, w którym każdy pisał jak chciał i nie
    wychodził poza swoją działkę.
    Także, zgadzam się w 150% z A.L - i szczerze mówiąc, mam generalnie w
    du..ie ewentualne psioczenie zespołu na takie "upierdliwości"; szkoda
    czasu na dyskusje na ten temat z kimś, kto tego nie rozumie ;-)

    Za to chętnie zobaczyłbym jakieś inne, ciekawe "programming standards" -
    inspiracji nigdy za mało :)

    --
    wloochacz