    From: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Wed, 13 Apr 2011 21:09:31 +0200

    wloochacz wrote:

    > Dla mnie brzmi to jak horror i dokładna definicja samowolki.
    > Potem przychodzi na miejsce jednego artysty drugi artysta i robi
    > poprawki. Tak jak mu pasuje.
    > REWELACJA.

    Tak się dzieje, gdy jest mało ludzi, a wiele do zrobienia. Można by
    prowadzić zbiorowe rozważania i zmuszać jednych do stosowania formy innych,
    ale wtedy trzeba byłoby zrezygnować z większości zamówień.

    > Tylko, że to wina szefa projektu - a raczej jego brak...

    Narzucanie zbyt wielu rzeczy przez szefa projektu kończyłoby się tym, że
    żaden wykonawca nie czułby się osobiście odpowiedzialny za powodzenie
    projektu i starałby się tylko literalnie wykonywać polecenia, bez
    zastanowienia się czy to ma sens - w razie czego wiadomo, kto jest winny:
    kierownik.

    > Yhm.
    > Słyszałeś o wzorcach projektowych i umiesz je stosować w praktyce?

    Staram się stosować wzorce projektowe: te pochodzące z Uniksa - zdecydowanie
    nie-obiektowe.
    Te często wspominane, opisane w jakiejś tam książce czterech autorów, są dla
    mnie w większości nieprzydatne.

    > Jasne.
    > Jak sobie wyobrażasz spełnienie wymogu programowania obiektowego przez
    > programistę, który co najwyżej umie używać obiektów.

    Zwyczajnie. Doucza się i programuje zgodnie z panującą w danej firmie modą
    (zakładając, że bardziej mu zależy na programowaniu akurat w tej firmie, a
    nie programowaniu w sposób, który uważa za właściwy).