  • 31. Data: 2011-05-29 15:23:09
    Temat: Re: Car PC - pomysl na projekt
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 15:11, J.F. pisze:

    > Czekaj czekaj - myszka czy pamiec sa standardowe. Jakie by nie byly
    > obsluguje sie tak samo. Ale czy wifi i bt sa standardowe ?
    > Winda kilka zna i obsluge ma wbudowana, ale nie wszystkie.

    Zjadlo mi bt w myszce ;) bo myszka na usb to zadna filozofia ;)

    > Przegladam sobie specyfikacje USB-Video ... no, moze i nic wiecej nie
    > trzeba, dosc szeroki zakres.
    > A propos - winda cos do pokazywania video ma standardowo ?
    > Klasa USB_video ponoc ok XPsp2 jest, jakis interfejs programowy pewnie
    > tez jest, ale tak zeby podejrzec co z kamery leci .. to chyba nie ma.

    XP ma z kamerki usb, ktora zna...

    > Ale duze to, nieporeczne i ukradna :-)

    pytke montujesz gdziekolwiek (pod siedzeniem/bagaznik) a monitor
    integrujesz z decha zamiast radia i "schowka".

    > No to w zimie nie odpalisz :-)

    Jak bedzie stal miesiac, to nie ...

    > A propos - laczenie internetem do urzadzenia mobilnego to nie takie
    > proste, chyba ze modemowe (GSM CSR).

    Banalnie, wystarczy vpn o ktorym pisalem wczesniej ;)

    > Nie uwierze. Owszem, moze byc taki sprytny i polaczyc z Johnem, Hansem
    > czy Linusem, ale zeby z pshemekiem ? :-)

    Podjedz, sprawdz, przekonaj sie ...

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 32. Data: 2011-05-29 15:39:54
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Mikołaj Jopczyński wrote:

    > Kolejny stereotyp - linux obecnie swietnie sobie radzi z wiekszoscia
    > urzadzen na usb, czego winda nie potrafi bez dodatkowych sterownikow
    > ( w linuxie jajo samo z siebie potrafi )

    Daj pan spokoj... porownujesz Windwsa XP z Ubuntu 11.

    Porownaj z drystrybucja sprzed 10 lat.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 33. Data: 2011-05-29 15:41:12
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > A to jest "prawdziwe" C++ kompilowany do kodu maszynowego czy tylko
    > tłumaczenie do bytekodu? Bo Android popieprzony jest i wszystko możliwe.

    Najprawdziwszy C++ śmigający na procku :),
    komunikację z systemem trzeba jeszcze robić przez jave, ale to co ma być
    szybkie chodzi natywnie. a co tańsze army fpu nie mają i tak;)
    od 3.0 podobno da się tylko c++, ale nie bawiłem się na razie tym,
    bo tylko tabletowe.

    > Lustro jako wartość dodana? ;>
    > W aucie bezużyteczne.

    color e-ink możesz sobie pewnie 10 prototypów kupić za $10k usd ;)

    tak całkiem serio ekrany iPada to jedne z lepszych jakie widziałem,
    lustro jest ale podświetlanie jest tak mocne że w aucie wszystko widać
    nawet na pełnym słońcu.

    pozdrawiam.

  • 34. Data: 2011-05-29 15:42:37
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    J.F. wrote:

    > Nie uwierze. Owszem, moze byc taki sprytny i polaczyc z Johnem, Hansem
    > czy Linusem, ale zeby z pshemekiem ? :-)

    :D

    A tak serio to rozpoznawanie glosu (rowniez polskiego) dziala w
    Androidzie zadziwiajaco dobrze.
    Szkoda tylko, ze nie ma wbudowanego voice command z prawdziwego
    zdarzenia.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 35. Data: 2011-05-29 16:00:08
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Uzywam linuxa na serwerach od okolo 10 lat. Od 2 lat uzywam na htpc, od
    > 3 miesiecy uzywam na laptopie - gdyby nie to, ze jedna potrzebna mi do
    > pracy aplikacja nie chce dzialac na wine (inne dzialaja) to wygonilbym
    > windowsa. Takze postep linuxa w systemie do pracy/rozrywki jest ogromny.

    wow :) mnie ta "administracja" linuxe rozbrajała, ale to było z 16 lat
    temu, nie miałem driverów do karty graficznej i tyle co w txt trzeba było
    edytować to szok, a ja miałem wtedy mało lat.
    Win 3.1 było jak zbawienie :) a potem NT4 się pojawił :)

    Dziś Linux to tylko do kompilacji gcc ;) a w zasadzie to na win chodzi :)
    ale od groma się musiało zmienić

    > sexy tak, ale .... zwroc uwage, ze zalozeniami projektu jest obsluga as
    > much as possible, w andku to jescze nie przejdzie (chociaz BARDZO sobie
    > chwale i uzywam)

    ok, czyli poskładać z takich elementów do których są drivery
    żeby nic nie pisać.
    iOS lepszy od Androida jest :)

    > nikt nie mowil, ze bedzie latwo i z gorki

    > po co, jest

    aaaa, wziąć gotowego playera po prostu ? i tylko ikonkę zrobić
    jak w menu do nawigacji na WinCE ?

    > j/w

    też gotowy soft przystosowany do obsługi muszką ?

    > sprzetowy kodowacz/dekodowacz strumieni hd wbudowany w czip graficzny

    a, ok - czyli karta graf "mocna" :)
    i porostu filmy przez "player stystemy"?

    > po co, jest

    ok, wrzucić do paczki, bo ktoś już napisał.

    > tutaj nie mam doswiadczenia

    > jak uniwersalne i bez zabawy w przepisywanie to tylko java, a jak java
    > to kluska i krowa

    zdecydowanie C++, java jest ble

    > jak to jak, wiekszosc natywnie wspierana przez jajka linuxa

    Ok.

    > mozna i tak, ale taniej normalna plyta mini-itx

    aaa, taki zwykły PC :)

    > tak

    ok, to proste.

    > tv na usb, kamerka na usb

    ok.

    > po co, jest na plycie "sprzetowy"

    ok ;)

    > byc moze, ale wtedy musisz uzywac innej platformy niz pc/mac, na ktorym
    > to tworzysz

    dobra teraz bardziej łapie, zwykły PC :)

    > mysle, ze mocno przesadzasz, oceniam na 3-6 mc

    ok :)

    > http://en.wikipedia.org/wiki/WebGUI

    ok łapie zamiast menu pisać w C++ zrobić jako WWW ?

    pozdrawiam.

  • 36. Data: 2011-05-29 16:03:12
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 15:39, Rafał Grzelak pisze:

    > Daj pan spokoj... porownujesz Windwsa XP z Ubuntu 11.
    >
    > Porownaj z drystrybucja sprzed 10 lat.

    Masz slusnosc, ok .... jednak, zwroc uwage, ze duza czesc userow (w tym
    ja) uzywa xp na codzien. Bo jest szybki, stabilny i robi to co sie od
    niego wymaga.

    Dlatego porownuje do xp, a nie krow typu wista czy 7,8 czy 9 :D

  • 37. Data: 2011-05-29 16:08:06
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-05-29 16:00, Michał pisze:

> [...]
    > edytować to szok, a ja miałem wtedy mało lat.
    > Win 3.1 było jak zbawienie :) a potem NT4 się pojawił :)

    nie wiem jak Ty, ale ja na serwerach linuxowych nie uzywam trybu
    graficznego, no chyba ze konsola w rozdzialce wyzszej niz vga.

    > zdecydowanie C++, java jest ble

    dobrze, ale jak skrobniesz w czyms innym niz jawa czy adobe air to
    zawsze musisz dostosowac do konkretnego os ...

    > aaa, taki zwykły PC :)

    zwykly, nezwykly ;)

    > ok łapie zamiast menu pisać w C++ zrobić jako WWW ?

    na przyklad

    co do aplikacji - uprosciles to bardzo mocno, ale takie byloby zalozenie
    - ze "dystrybucja" jest nakladka na to, co juz jest (aplikacje) by
    ifacem dla tych aplikacji bylo jedno, wspolne miejsce.

    oczywiscie czesc "rzeczy" trzeba od nowa/dostosowac i wlasnie o to chodzi...

    zalozenie moje jest takie jak yavdr - gdzie w jednym iso masz gotowe
    narzedzie do stworzenia htpc bez przesiedzonych nocy na zgrywanie
    wszystkiego.

  • 38. Data: 2011-05-29 16:17:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-29 16:00, Michał wrote:
    > tyle co w txt trzeba było
    > edytować to szok, a ja miałem wtedy mało lat.

    W Car-PC możliwość "edycji" plikow konfiguracji pozwala na automatyczne
    konfigurowanie programów za pomocą małych skryptów. W wielu gównach
    wyprodukowanych na windowsa czesto bez "emulacji klikania myszką" cięzko
    coś przestawić w konfiguracji bo niepełnosprawny programistycznie autor
    nie dał żadnej metody poza klikalną. Nawet w windowsie wielu rzeczy nie
    sposób przesatwić bez klikania.

    Pierwszy przykład z brzegu: łacz się automatycznie z każdą siecią wifi w
    okolicy która na to pozwala, otwieraj kanał vpn do domu i przesyłai ile
    dasz rady wideo z trasy zanim wyjdziesz z zasięgu i rób to w pętli
    jednocześnie w tle szukając na drugiej antenie silniejszego/szybszego wifi.

    Zrobienie tego na windowsie jest możliwe, ale na zasadzie "with
    sufficient thrust, pigs fly just fine".

  • 39. Data: 2011-05-29 16:46:31
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > edytować to szok, a ja miałem wtedy mało lat.
    >
    > nie wiem jak Ty, ale ja na serwerach linuxowych nie uzywam trybu
    > graficznego, no chyba ze konsola w rozdzialce wyzszej niz vga.

    Nie konfigurowałem żadnego serwera linuxowego,
    ale raz jeden na Win NT4 lub 2000 :) ale fakt teraz jest linux serwerem
    (bardziej 3x linux) i... go nie dotykam ;)

    Jako środowisko "do zabawy" chciałem użyć linuxa, nie dało się (~1995),
    Win 3.1 wygrywał ;)

    Raz siedziałem na jakimś HP (lub Next Station color) z zainstalowanym
    NeXTstep/OpenStep ? i chciałem mieć TO SAMO :) linux to nie było to samo ;)

    > dobrze, ale jak skrobniesz w czyms innym niz jawa czy adobe air to
    > zawsze musisz dostosowac do konkretnego os ...

    tak 95% tego samego kodu, 5% dostosowywania.
    ale teraz kiedy łapie logikę jak planujesz to robić - to nie da się
    tego zrobić, jak chcesz łączyć w paczkę 90% gotowych programów.
    bo wszędzie ZUPEŁNIE co innego :)

    > zwykly, nezwykly ;)

    zwykły :)

> [...]
    >
    > zalozenie moje jest takie jak yavdr - gdzie w jednym iso masz gotowe
    > narzedzie do stworzenia htpc bez przesiedzonych nocy na zgrywanie

    ok, czyli mało programowania, mało C++, tylko grzebanie nie w plikach
    konfiguracyjnych żeby jako tako dało się bez myszy działać ?

    to yavdr to dla PC stojącego "tam gdzie kiedyś DVD" ?

    czy do wkopiowania do TV z Linuxem i mocnym arem11 "dual code" ;) ?

    pozdrawiam.

  • 40. Data: 2011-05-29 17:01:06
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > jednocześnie w tle szukając na drugiej antenie silniejszego/szybszego wifi.
    >
    > Zrobienie tego na windowsie jest możliwe, ale na zasadzie "with

    Ale to był Windows 3.1 - taki z 1992 roku :) WiFi wtedy nie było
    bluetooth też, a najszybszy procek to 486@40MHz RAMUu koło 2MB,
    max = 64MB :) sieć to novell a chwilę(sporo) później modem + winsock
    + netscape 1.43:)
    protokoły to IPX :) TCP/IP to potem :)

    To co wtedy rozbrajało to NeXTstep color :) SZOK !!
    Netscape włączający się.. 8x szybciej.

    tylko to inne czasy inna era, a weba można było robić
    na webobjects lub CGI :) z czego 99.99% robiło cgi + html 1:)
    googla nie było, onetu też, kki.net.pl był, potem yahoo był,
    i poczta na polbox :)
    A ja wtedy tak potrafiłem programować że lepiej nie mówić...
    chociaż może aż tak źle nie było :)

    Sekunda, masz w aucie CAR PC który wysyła "filmy z odcinków"
    do domu sam na światłach jak dorwie się do sieci WiFi ;) ?
    i może jeszcze sam łamie hasła WEP'a jak na światłach dłużej stoi ?

    pozdrawiam.