  • 1. Data: 2009-04-29 18:33:11
    Temat: Canon EOS 50
    Od: "Max" <m...@s...pl>

    Jaki model dzisiaj odpowiadalby Canonowi EOS 50?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-29 18:59:16
    Temat: Re: Canon EOS 50
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    Max pisze:
    > Jaki model dzisiaj odpowiadalby Canonowi EOS 50?

    Mnie EOS 50 (analog) do dzisiaj odpowiada :-)
    Mam go od 1999 roku. Sprecyzuj pytanie, bo nie za bardzo rozumiem.

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 3. Data: 2009-04-29 20:00:39
    Od: "woj" <N...@w...pl>

    Pewnie powinno być "Jaki model cyfrowy odpowiadalby analogowemu Canonowi
    EOS 50 i czy można uznać że jest nim EOS 50D"...

  • 4. Data: 2009-04-30 06:05:17
    Od: bans <g...@o...pl>

    woj pisze:

    > Pewnie powinno być "Jaki model cyfrowy odpowiadalby analogowemu
    > Canonowi EOS 50 i czy można uznać że jest nim EOS 50D"...

    Tak samo jak 20D, 30D i 40D. A pewnie i 10D, ale takiej prehistorii to
    już nie pamiętam. Ale domyślam się, że chodzi ci o podobną obsługę i
    ergonomię, poza tym to przecież zupełnie inne światy, takie porównywanie
    jest nieco absurdalne.

    --
    bans

  • 5. Data: 2009-04-30 08:24:39
    Od: "woj" <N...@w...pl>

    > już nie pamiętam. Ale domyślam się, że chodzi ci o podobną obsługę i
    > ergonomię, poza tym to przecież zupełnie inne światy, takie porównywanie
    > jest nieco absurdalne.

    Dokładnie tak jak piszesz. W analogu matryce były wymienne :) (klisza) teraz
    w cyfrach stanowią integralną część aparatu, więc zostaje w zasadzie optyka,
    jakość i sposób obsługi... Więc Max musi się określić co dokładnie chce
    porównać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-04-30 08:32:47
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 10:24, "woj" <N...@w...pl> wrote:

> [...]
    > jakość i sposób obsługi... Więc Max musi się określić co dokładnie chce

    to sa niekomatybilne swiaty

    nie mozna porownac 50 d ze wspolczesnymi cyfrowymi .

    50 stal wowoczas w szeregu nr 3 za 1 , 3 lub 5 , dalej byl
    szereg od 10 z wyzsza numeracja.
    chociaz 10 byla w pewnym sensie rewolucyjna - canon w niej odstapil od
    guzilkow znanych z jedynki i 600 tek - powrocol do kolka , dzieki
    czamu ja powrocilem do canona :-)

    50 d dzisiaj to numer 1 w klasie aps-c kiedys takiej klasy nie bylo
    wogole.
    podobiuenstwem oznaczen nie ma sie co sugerowac.

    logika oznaczen canona to swoista szkola.

  • 7. Data: 2009-04-30 08:47:09
    Od: bans <g...@o...pl>

    j...@a...at pisze:

    [ciach mnóstwo znanych faktów]
    > logika oznaczen canona to swoista szkola.

    Uwielbiam, kiedy ktoś się rozpisuje na temat oczywistości...

    --
    bans

  • 8. Data: 2009-04-30 09:22:06
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 10:47, bans <g...@o...pl> wrote:
    > j...@a...at pisze:
    >
    > [ciach mnóstwo znanych faktów]

    > Uwielbiam, kiedy ktoś się rozpisuje na temat oczywistości...
    >
    > --
    > bans

    a mnie to wisi.

  • 9. Data: 2009-04-30 09:48:02
    Od: g...@o...pl

    On 30 Kwi, 10:32, j...@a...at wrote:
    > chociaz 10 byla w pewnym sensie rewolucyjna - canon w niej odstapil od
    > guzilkow znanych z jedynki i 600 tek - powrocol do kolka,
    idac tym tropem, nastepna rewolucyjna byla 100, bo dostala drugie
    kolko na tylnej sciance; a potem dopiero przyszla rewolucyjna 50,
    ktora dostala az 2 kolka na gorze i trzecie na pleckach :-)

    Zatem patrzac po ilosci kolek do obslugi, w cyfrze na razie
    doczekalismy sie odpowiednikow 100 czyli 5D w dwóch odslonach (i
    wszystkie dwucyfrowe APS-C); natomiast odpowiednika 50 jeszcze nie ma,
    choc niektorzy (w tym ja) do dzis wzdychaja za tymi koleczkami zamiast
    przyciskow :-)

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-04-30 11:09:16
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik jansal napisał
    [...]
    logika oznaczen canona to swoista szkola.

    Ale od czasów gdy zaznaczył się porządek - im więcej zer tym tańsze -
    całkiem przejrzysta hierarchia.

    adam