  • 1. Data: 2010-02-10 14:48:06
    Temat: Canon 18-200
    Od: "Andrzej M." <a...@g...com>

    Witam. Mój "kitowy" obiektyw ma widoczną aberrację chromatyczną i dość
    kiepską rozdzielczość. Mam też dosyć czyszczenia matrycy po
    kilkukrotnej wymianie na tele w plenerze. Chciałbym kupić 18-200 IS.
    Czy jest tu użytkownik, który może mi doradzić czy Canon czy Sigma?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-10 14:56:53
    Temat: Re: Canon 18-200
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej M." <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Jeśli koniecznie coś uniwersalnego, to zainteresuj się Sigma 18-125 HSM. Ma
    jak widać silnik ultradźwiękowy oraz, dla Canona i Nikona, wbudowaną
    stabilizacje. Optycznie jak na ten zakres całkiem ok. Troche krótszy niz ten
    o który pytasz ale może akurat wystarczy :)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-02-10 15:15:49
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

[...]

    Większość obiektywów o zmiennej ogniskowej działa jak pompka zapewniając
    wymianę powietrza wewnątrz korpusu. Tak więc najprawdopodobniej przy pracy z
    jednym obiektywem pyłki nadal będą. Najwyżej będzie ich trochę mniej...

    --
    Lol

  • 4. Data: 2010-02-10 15:36:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Feb., 15:48, "Andrzej M." <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > kilkukrotnej wymianie na tele w plenerze. Chciałbym kupić 18-200 IS.
    > Czy jest tu użytkownik, który może mi doradzić czy Canon czy Sigma?

    nie wiem jaki masz kitowy ale jesli dopatrujesz sie w nim aberacj to
    pewnie i w 18-200IS tez ja znajdziesz.
    to jedne z najslayszych oiektywow jakie udalo sie canonowi
    wyprodukowac - pod wzgl jakosci optycznej.

  • 5. Data: 2010-02-10 18:26:20
    Od: TomekM <t...@g...com>

    On 10 Lut, 15:48, "Andrzej M." <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > kilkukrotnej wymianie na tele w plenerze. Chciałbym kupić 18-200 IS.
    > Czy jest tu użytkownik, który może mi doradzić czy Canon czy Sigma?

    Bawiłem się Canonem znajomych z kitem 18-55 IS, 18-200 Sigmą i stałką
    50 mm 1.8
    Ta Sigma przy wide miała dość nieostre brzegi, ciut lepiej po
    przymknięciu przesłony.
    W położeniu tele był juz ogólnie mało ostry.
    Stałka 50mm 1.8 dawała fotki o wyraźnie lepszej ostrości niż te zoomy,
    fotki wyglądały zupełnie inaczej nawet kontrast chyba był lepszy.

  • 6. Data: 2010-02-10 19:19:54
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "TomekM" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    Stałka 50mm 1.8 dawała fotki o wyraźnie lepszej ostrości niż te zoomy,
    fotki wyglądały zupełnie inaczej nawet kontrast chyba był lepszy.

    Rozumiem że proponujesz koledze stałke 50mm zamiast spacerzooma :)

  • 7. Data: 2010-02-10 20:32:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > kilkukrotnej wymianie na tele w plenerze. Chciałbym kupić 18-200 IS.
    > Czy jest tu użytkownik, który może mi doradzić czy Canon czy Sigma?

    a skad wlasciwie wiesz ze to aberacja ?
    mozesz pokazac probe.
    te kitowe zoomki canona raczej nie aberuja szczegolnie.
    jaki to aparat ?
    czy cyfrowy canon ?
    bo jesli tak - to podejrzewam ze przyczyna lezy nie koniecznie w
    obiektywie.

  • 8. Data: 2010-02-10 20:35:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Feb., 21:32, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > a skad wlasciwie wiesz ze to aberacja ?
    > mozesz pokazac probe.
    > te kitowe zoomki canona raczej nie aberuja szczegolnie.
    > jaki to aparat ?
    > czy cyfrowy canon ?

    TROJcyfrowy ?

  • 9. Data: 2010-02-10 20:42:09
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Santana pisze:

    Hej

> [...]
    > fotki wyglądały zupełnie inaczej nawet kontrast chyba był lepszy.
    >

    > Rozumiem że proponujesz koledze stałke 50mm zamiast spacerzooma :)

    Stałka jest bardziej "spacerowa" od spacerzooma. Trzeba się więcej
    nachodzić żeby pstryknąć fotkę ;)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 10. Data: 2010-02-10 21:08:41
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Santana pisze:
    >
    > Hej

    > Stałka jest bardziej "spacerowa" od spacerzooma. Trzeba się więcej
    > nachodzić żeby pstryknąć fotkę ;)

    No tak, zoom chodzony :)