  • 31. Data: 2014-09-10 09:30:38
    Temat: Re: Całkiem ładny im wyszedł ten nowy iPhone6
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 10 Sep 2014 09:28:37 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Z1 wielokrotnie robiłem podwodne filmy mocząc go w Bałtyku. Nie
    > kojarzę zakazu w instrukcji.

    Przepraszam, chodziło oczywiście o Z.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2014-09-10 09:40:13
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-10 09:30, Marek pisze:
> [...]

    http://userguide.sonymobile.com/referrer.php?region=
    pl&product=xperia-z1#!Water-resistance.html

    Urządzenia nie należy używać w następujących warunkach:

    > Słona woda
    > Płynne środki chemiczne
    > Piasek/błoto

    Urządzenie jest wodo- i kurzoodporne zgodnie z certyfikatami Ingress
    Protection IP55 i IP58 (szczegółowe informacje podano poniżej). Te
    certyfikaty oznaczają, że urządzenie jest odporne przeciw kurzowi i
    przeciw strumieniowi wody pod niskim ciśnieniem. Dodatkowo wytrzymuje
    przez 30 minut zanurzenie w słodkiej wodzie na głębokość do 1,5 m.

    IP5X. Ochrona przed pyłem; ograniczone przedostawanie się do środka
    (brak szkodliwych osadów)
    IPX5. Ochrona przed strumieniem wody

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 33. Data: 2014-09-10 09:44:57
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-10 09:26, Chris wrote:

    > Sól ??

    Czy specyfikacja wodoszczelnosci podaje informacje, ze oznaczenie nie
    dotyczy slonej wody? Pisze o IPX a nie o tym co Sony zawarlo w warunkach
    gwarancji.

  • 34. Data: 2014-09-10 09:54:59
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-10 09:28, Marek wrote:
    > byś
    >
    > Z1 wielokrotnie robiłem podwodne filmy mocząc go w Bałtyku. Nie
    > kojarzę zakazu w instrukcji.

    Nie wiem jak bylo w przypadku Z1 ale juz Z2 mocno obwarowali pod
    wzgledem slonej wody:
    http://userguide.sonymobile.com/referrer.php?region=
    global-en&product=xperia-z2#!Using-your-device-in-we
    t-and-dusty-conditions.html

  • 35. Data: 2014-09-10 09:57:35
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-10 09:44, atm pisze:

    > Czy specyfikacja wodoszczelnosci podaje informacje, ze oznaczenie nie
    > dotyczy slonej wody? Pisze o IPX a nie o tym co Sony zawarlo w warunkach
    > gwarancji.

    Tak zawiera.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 36. Data: 2014-09-10 09:58:31
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-10 09:54, atm pisze:

> [...]
    > wzgledem slonej wody:
    > http://userguide.sonymobile.com/referrer.php?region=
    global-en&product=xperia-z2#!Using-your-device-in-we

    Czytaj bo już podawałem te info wcześniej :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 37. Data: 2014-09-10 10:05:51
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-10 09:57, Chris wrote:

    > Tak zawiera.

    Mozesz podac choc jeden link?

  • 38. Data: 2014-09-10 10:07:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-10 09:58, Chris wrote:

    global-en&product=xperia-z2#!Using-your-device-in-we
    t-and-dusty-conditions.html

    > Czytaj bo już podawałem te info wcześniej :)

    To info to jest jedynie "widzimisie" Sony.
    Zreszta sami zacytowali IP Raings, gdzie oczywiscie nie ma wzmianki o
    slonej wodzie:

    IP (Ingress Protection) rating

    Your device has an IP rating, which means it has undergone certified
    tests to measure its resistance levels to both dust and water. The first
    digit in the two-digit IP rating indicates the level of protection
    against solid objects, including dust. The second digit indicates how
    resistant the device is to water.
    Resistance to solid objects and dust Resistance to water
    IP0X: No special protection IPX0. No special protection
    IP1X. Protected against solid objects > 50 mm in diameter IPX1.
    Protected against dripping water
    IP2X. Protected against solid objects > 12.5 mm in diameter IPX2.
    Protected against dripping water when tilted up to 15 degrees from
    normal position
    IP3X. Protected against solid objects > 2.5 mm in diameter IPX3.
    Protected against spraying water
    IP4X. Protected against solid objects > 1 mm in diameter IPX4.
    Protected against splashing water
    IP5X. Protected against dust; limited ingress (no harmful deposit)
    IPX5. Protected against water jet spray for at least 3 minutes
    IP6X. Dust tight IPX6. Protected against heavy jet spray for at least 3
    minutes
    IPX7. Protected against the effects of immersion in up to 1 metre of
    water for 30 minutes
    IPX8. Protected against the effects of continued immersion in water
    depths greater than 1 metre. The exact conditions are specified for each
    device by the manufacturer.

  • 39. Data: 2014-09-10 10:11:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-10 10:05, atm pisze:

    > Mozesz podac choc jeden link?

    Czy tak klepiesz dla przypierdolenia się czy po prostu jesteś takim leniem ?

    Zabezpieczenia urządzeń elektrycznych obudową lub przykryciem wg PN-EN
    60529

    Rodzaj ochrony zapisuje się za pomocą liter IP i dwóch cyfr np. IP67
    Pierwsza cyfra podaje stopień zabezpieczenia przed dotknięciem i ciałami
    obcymi.
    Druga cyfra podaje stopień zabezpieczenia przed wnikaniem wody.

    http://vistula.wis.pk.edu.pl/~rp/dydaktyka/Oznaczeni
    a%20zabezpieczen%20urzadzen%20wg%20sygnatury%20IP.pd

    http://pl.wikipedia.org/wiki/IP_(stopie%C5%84_ochron

  • 40. Data: 2014-09-10 10:16:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > A co do NFC... zaimponował mi omówiony sposób płatności.
    > Czy NFC w telefonach Samsunga można było użyć gdzieś w sklepach?
    > Jak to działa u Samsunga?

    http://www.polskistandardplatnosci.pl/
    jednolity standard płatności mobilnych w Polsce.
    tylko 17mln klientów na początek :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?