-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tenant1-nat1.s
anger.ac.uk!not-for-mail
From: K <n...@e...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cala prawda, cala dobe o autach elektrycznych cz. 5.
Date: Thu, 3 Sep 2020 16:02:50 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rir0ir$9hf$1$horizn@news.chmurka.net>
References: <rip19t$3ug$1$horizn@news.chmurka.net> <1pdukwzciaz40$.dlg@myjk.org>
NNTP-Posting-Host: tenant1-nat1.sanger.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 3 Sep 2020 15:02:51 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="horizn";
posting-host="tenant1-nat1.sanger.ac.uk:193.62.205.241";
logging-data="9775"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
Content-Language: en-GB
In-Reply-To: <1pdukwzciaz40$.dlg@myjk.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2684159
[ ukryj nagłówki ]On 03/09/2020 15:18, Myjk wrote:
> Wed, 2 Sep 2020 22:02:53 +0100, K
>
>> Ciekawy test co sie stanie jak sie wyjezdzi akumulator do zera:
>> https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc
>
> Na tyle ciekawy, że link był już wielokrotnie na tej grupie podawany.
>
Nie widzialem wczesniej.
>> Po naladowaniu do pelna, przez noc "ucieka" 4-5%. Mozna sie zdziwic
>> zostawiajac auto na dwa tygodnie na parkingu pod lotniskiem.
>
> Do 80% zawsze spada szybciej.
>
A pozniej? Da sie zostawic na 2 tygodnie na parkingu i wrocic pozniej
powiedzmy 120km do domu bez ladowania po drodze?
>> Jest iPace, Nissan i Tesla, ktore jezdza mimo, ze komputer pokazuje brak
>> pradu i zerowy zasieg (Ta slynna przewaga nad niedokladnym wskazaniem w
>> spalinowych :)
>
> I powaznie nie umiesz wykoncypować po co to jest konkretnie zrobione w EV?
> Bo akurat to z kompletnie różnych rzeczy wynika przy ICE i EV.
>
Powaznie nie umiem. Tymbardziej, ze rozne auta zachowuja sie roznie, a
czytalem tu ostatnio o dokladnosci wskazan co mialo byc przewaga nad
spalinowymi.
>> Auto nie wskaze ladowarki jesli nie jest wlaczona nawigacja ale to
>> najmniejszy problem.
>
> Trudno żeby pokazało skoro nie jest włączony system za to odpowiedzialny.
>
No wiec nikt tu z tego problemu nie robi.
>> Tesla wygrala ale ostatni odcinek jechala autostrada 40mph.
>
> Ponieważ już dawno powinna być naładowana, ryła o tym wielokrotnie, a
> użytkownik uparcie jechał dalej mijając kolejne ładowarki. Taaaak, ja wiem,
> takie było zadanie testu (raczej jako ciekawostka niż jako test praktyczny)
> tylko w takim razie po co o tym w ogóle wspominasz?
No wlasnie jako ciekawostke i chec udowodnienia przez autora innym, ze
da sie tak daleko zajechac. Owszem da, jak na autostradzie z
ograniczeniem 70mph pojedziesz 40mph.
>
>> No i najwieksza wada, oprocz Kia wszystkie auta nie daja sie pchnac po
>> kompletnym wyczerpaniu akumulatorow. Mercedes da sie popchnac na krotkim
>> odcinku jesli ktos siedzi na fotelu kierowcy. Holowanie odpada z powodu
>> mozliwosci uszkodzenia silnikow, wyjatkiem jest Tesla, ktora ma tryb
>> holowania.
>
> I znowu to samo, co z tego że się nie dają holować, przecież wielokrotnie i
> uporczywie użytkownik był informowany że samochód zostaje unieruchomiony
> jeśli nie zostanie naładowany (pomijam że pewnie wystarczyło instrukcję
> przeczytać i było to tam napisane, nie trzeba było testów robić).
>
Ostatnio w watku "Holowanie elektryka" przeczytalem:
"A o co pytasz?
Jest zakaz formalnie.
Ale praktyka jest taka, że nie dość że się da, to jeszcze może się
ładować podczas holowania.... "
Najwidoczniej z testowanych w w/w klipie da sie Tesle bo ma taki tryb,
cala reszta grozi uszkodzeniem silnika. Czy sie wtedy laduje, musialbym
poszukac. Obstawiam, ze nie. Bardziej boli totalna blokada kol, np 30m
od ladowarki. To samo moze ci sie przydazyc na parkingu pod lotniskiem,
a wiadomo ze nie przyjezdzasz na lotnisko naladowanym do 100% i to juz
jest realny scenariusz. No chyba, ze przyjezdzasz na lotnisko dzien
wczesniej bo chciales zjesc obiad i pozwiedzac lokalne atrakcje ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.09.20 17:05 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.20 17:28 robot
- 03.09.20 17:37 robot
- 03.09.20 17:44 robot
- 03.09.20 18:00 ToMasz
- 03.09.20 18:14 K
- 03.09.20 18:25 ToMasz
- 03.09.20 18:25 Cavallino
- 03.09.20 18:26 Myjk
- 03.09.20 18:30 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.20 18:31 RoMan Mandziejewicz
- 03.09.20 18:56 Myjk
- 03.09.20 21:01 K
- 03.09.20 21:22 K
- 03.09.20 21:38 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)