    From: "Marek" <m...@s...interia.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - zastąpienie kontrolek formularza grafiką
    Date: Mon, 22 Jun 2009 23:32:09 +0200
    <h1banm$3jk$1@achot.icm.edu.pl> <h1bkhn$toi$1@mx1.internetia.pl>
    <h1dvth$fa8$1@achot.icm.edu.pl> <h1e2e9$f31$1@inews.gazeta.pl>
    <h1e7vq$oup$1@achot.icm.edu.pl> <o...@a...local>
    <h1fkn7$r3n$1@achot.icm.edu.pl> <o...@a...local>
    <h1ijhp$4fc$1@node2.news.atman.pl> <h1iurt$ari$1@inews.gazeta.pl>
    <h1ivll$ebp$1@node1.news.atman.pl> <h1jdd9$jei$1@inews.gazeta.pl>
    <h1jf84$7ni$1@node2.news.atman.pl> <h1ji9l$hc4$1@achot.icm.edu.pl>
    <h1lc63$plv$2@inews.gazeta.pl>

    > Bo w przeciwieństwie do Was zdajemy sobie sprawę że input tak samo jak
    > img czy object są elementami "obcymi" (tzw. replaced elements). Wygląd
    > obrazków zmieniasz GIMPem/PS, animacje edytujesz AF, aplety Javy w
    > netBeans, scrolle i inputy zmieniasz ustawieniach systemowych.

    Rozumiem pojęcie elementu obcego. Jednakże z inputem nie do końca zgodziłbym
    się. O tym niżej (przy borderze inputa).

    > Wszystkie
    > te elementy umieszczasz z pomocą elementów HTML (a scrolla włączasz
    > CSSem), a jakoś tylko inputy chcesz móc edytować w CSSie, dlaczego tak
    > skromnie?

    Tylko dlatego gdyż w tym wątku zastanawiam się nad radio i checkboxami.
    Gdybym się zastanowił ogólnie nad wszystkimi tagami to pewnie więcej
    napisałbym.

    > To już inna kwestia, porneL Ci pisał że wtedy powstaje burdel i
    > użytkownik musi się od nowa uczyć każdego głupiego formularza.
    > Mnie bardziej dziwi dlaczego można zmienić border tekstowego inputa, a
    > radio już nie idzie, taki jakiś brak konsekwencji.

    A no widzisz. Dodam, że background też. Odpowiedź tu zdaje się być
    oczywista: ponieważ autorzy pomysłu obcości inputów doszli do wniosku, że
    chyba zapędzili się w usztywnianiu definicji. Inputa nie da się narysować w
    programie zewnętrznym tak jak można narysować obrazek czy oprogramować
    appleta, czego efekt tego zobaczy każdy kto odwiedzi stronę. Dlatego jedynym
    "edytorem" gdzie mozna coś pokolorować jest CSS. Pewnie za jakiś czas ktoś
    wpadnie na pomysł, że input "text" nie jest leszy wcale od input "checkbox"
    i wprowadzi postulowaną przeze mnie zmianę do CSS.

    > Nie tyle nie wolno co po prostu się nie da. HTML był tworzony z myślą o
    > stronach a nie aplikacjach i nikt czegoś takiego nie przewidział.

    Tak się domyślałem... lecz dlaczego pielęgnować sirmiężność zamiast dodać
    banalne 2 style i udostępnić nową funkcjonalność niskim kosztem? Szczególnie
    tego aspektu nie mogę pojąć. Istnienie aplikacji WWWod dawna stało się
    faktem. Większość aplikacji wymaga istnienia narzędzi. Skąd więc upór w
    zrobieniu tego małego kroku wymagającego niewielkiej ingerencji w celu
    umozliwienia przeglądarkom obsługi nowych 2 styli?

    > I bez grafiki nie masz kontrolek.

    Dlaczego nie? W takim przypadku ich wygląd mógłby być przywrócony do
    standardowego jaki obecnie mamy.
    Jest jeszcze innej natury argument sugerujący absurdalność wyłączania
    grafiki dla aplikacji WWW. Gdybyś mógł wyłączyć w Photoshopie wszelkie
    obrazki to niewiele byś w nim zdziałał. Podobna konsekwencja mogłaby
    dotyczyć aplikacji WWW. Aplikacji WWW nie czyta się lecz pracuje się w nich.
    Wyłączanie grafiki jest bezcelowe.