    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - stosowanie tabel w layoutach
    Date: Fri, 12 Nov 2010 13:06:29 +0100
    <ibceqh$cco$1@news.net.icm.edu.pl> <ibclar$l02$1@inews.gazeta.pl>
    <ibdu1l$1i5$1@news.net.icm.edu.pl> <ibf4b8$cps$1@news.dialog.net.pl>
    <ibhhbe$pkp$1@news.net.icm.edu.pl> <ibhr9a$r0d$1@news.dialog.net.pl>
    <ibi5kn$3u5$1@news.net.icm.edu.pl> <ibivcg$cv7$1@news.dialog.net.pl>

    W dniu 2010-11-12 09:54, Katarzyna 'Bastet' Świderska pisze:

    > No popatrz, a ja wciąż trafiam na takich wszystko umiejących. Wręcz
    > potykam się na każdym kroku ;).

    Ok, udało Ci się wzbudzić we mnie zazdrość :-D

    > Ci to zazwyczaj mają ciężko - projektują myśląc o kodzie. Wydaje mi się,
    > że to może ograniczać kreatywność.

    Niekoniecznie. Dawno temu przesiadałem się z layoutów nazwijmy
    "tabelkowych" na CSS. Męczyłem się z tym straszliwie. Faktycznie
    powstało takie zjawisko o jakim piszesz. Po pewnym czasie (nowsze wersje
    CSS, przeglądarek) oraz porzucenie poprzedniego podejścia do zagadnienia
    pozwoliło mi na sporo większe możliwości. Mało tego, zauważyłem nawet
    odwrotne zjawisko. To programy graficzne zaczynają narzucać w pewnym
    sensie ograniczenia. Czasem jest tak, że aby przygotować elementy
    graficzne dla projektu WWW muszę rozbijać layout bo np. jakiś kawałek ma
    być półprzejrzysty i nie może pod nim występować tło layoutu jaki klient
    zatwierdził, albo inny kawałek musi być specjalnie spreparowany dla
    Flasha, albo jeszcze inny musi być tak dostosowany aby teksty nie były
    elementem graficznym bo pozycjonowanie ucierpi itp. Tak więc w efekcie
    projekt w edytorze graficznym przypomina coraz częściej sieczkę a
    dopiero na stronie WWW widać efekt końcowy. W takich realizacjach
    projekt muszę trzymać bardziej w głowie niż na ekranie.

    > Ale po cóż ma ten grafik znać doskonale kod?

    Aby było mniej poprawek, czasem nawet dość kłopotliwych.

    > Grafik musi mieć świadomość, że ja swoim CSS zrobię "czary-mary" i
    > wizualnie poukładam elementy strony tak jak on sobie wymyślił, nie
    > zmieniając wcześniejszej struktury dokumentu.

    Chyba, że projekt jest dość złożony w sensie programowym (np.
    współpracujące ze sobą online fragmenty strony WWW, komunikujące się ze
    sobą Flashe itp). Wtedy niezły rebus może powstać z zadania
    przygotowania grafiki.