  • 1. Data: 2011-11-10 22:06:38
    Temat: CSS - problem z walidacją
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Otrzymuję parę komunikatów o błędach podobnego typu:

    Właściwość border-top-right-radius nie istnieje w CSS wersja 2.1, ale
    istnieje w [css3] : 20px

    czy jest to de facto błąd czy tylko walidator nie potrafi tego
    sklasyfikować jako prawidłową strukturę CSS3?

  • 2. Data: 2011-11-10 22:43:15
    Temat: Re: CSS - problem z walidacją
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czwartek, 10 listopada 2011 23:06 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Właściwość border-top-right-radius nie istnieje w CSS wersja 2.1, ale
    > istnieje w [css3] : 20px

    Co w tym komunikacie nie jest zrozumiałe?

    Jak klikniesz ,,Więcej opcji" i z listy ,,Profil" wybierzesz CSS wersja 3, to
    komunikat nie powinien się pojawić.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-11-11 15:29:03
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 23:43:15 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > czwartek, 10 listopada 2011 23:06 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    > spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Co w tym komunikacie nie jest zrozumiałe?

    Nagłówek sekcji w jakim wyświetla się ta informacja. Sekcja nazywa się
    "błędy". :-)

    > Jak klikniesz ,,Więcej opcji" i z listy ,,Profil" wybierzesz CSS wersja 3, to
    > komunikat nie powinien się pojawić.

    Oj, faktycznie. Te opcje są niedostępne gdy korzystamy z narzędzia
    sprawdzania poprawności CSS w IE9. Po bezpośrednim wejściu na stronę
    walidatora da się to przestawić :-)

  • 4. Data: 2011-11-11 18:12:31
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    piątek, 11 listopada 2011 16:29 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Nagłówek sekcji w jakim wyświetla się ta informacja. Sekcja nazywa się
    > "błędy". :-)

    Parser CSS napotyka na zapis, który nie jest zdefiniowany w specyfikacji.
    Zwraca więc uwagę, że jest on błędny. Dla parsera nie ma różnicy czy
    zapiszesz ,,font-siez" (prosta literówka) czy ,,jakas-nieistniejaca-
    wlasciwosc" -- parser tego zapisu nie rozumie i uznaje go za błąd.

    W tym konkretnym przypadku autorzy walidatora byli na tyle mili, że zwrócili
    uwagę, iż ten konkretny zapis jest poprawny wg nowszej specyfikacji CSS. CSS
    nie ma żadnego wewnętrznego mechanizmu pozwalającego określić, z którą
    wersją miałby być zgodny dokument (tak jak w HTML jest DOCTYPE).

  • 5. Data: 2011-11-11 21:41:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Fri, 11 Nov 2011 19:12:31 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    > nie ma żadnego wewnętrznego mechanizmu pozwalającego określić, z którą
    > wersją miałby być zgodny dokument (tak jak w HTML jest DOCTYPE).

    Ale na to pośrednio już udzieliłeś mi odpowiedzi poprzednio. Przypomnę, że
    chodziło o to, że gdy posługujemy się F12 w IE9 a potem sprawdzamy
    poprawność CSS nie ma mozliwości wskazania wersji CSS więc uznałem, że musi
    być to usterka walidatora a nie moja w kodzie CSS. Zwróciłeś uwagę, że
    jednak są opcje umożliwiające takie wskazanie więc zacząłem dochodzić
    przyczyn dlaczego ich nie widzę i znalazłem odpowiedź.