  • 1. Data: 2009-12-29 23:12:17
    Temat: CSS - czy da się ostylować poprzedzający element?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Mam taką konstrukcję:

    Załóżmy, że container ma 500px w przypadku gdy występuje w nim wyłącznie
    lewa kolumna. Natomiast gdy pojawi się opcjonalna prawa kolumna, to
    chciałbym aby element container miał 700px. Chciałbym uniknąć trzymania go
    cały czas o szerokości 700px gdyż jest on centrowany na stronie i nawet
    jeśli nie będzie prawej kolumny to strona będzie przesunięta o
    (700-500)/2=100 pikseli w lewo. Czy jest możliwość ostylowania elementu
    "container" tak aby w obecności optionalRightColumn był szerszy?

  • 2. Data: 2009-12-30 05:12:17
    Od: Krzysztof Warunek <k...@t...pl>

    W dniu 2009-12-30 00:12, Marek pisze:
> [...]
    > lewa kolumna. Natomiast gdy pojawi się opcjonalna prawa kolumna, to
    > chciałbym aby element container miał 700px. Chciałbym uniknąć trzymania
    min-, max-, width

    --
    Krzysztof Warunek

    http://tocheckserver.pl

  • 3. Data: 2009-12-30 09:22:42
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > min-, max-, width

    Próbowałem to już - niestety nie działa gdyż containter bez ustalonej na
    stałe szerokości przestaje być centrowany.

  • 4. Data: 2009-12-30 13:45:17
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2009-12-30 00:12, Marek wrote:
> [...]
    > (700-500)/2=100 pikseli w lewo. Czy jest możliwość ostylowania elementu
    > "container" tak aby w obecności optionalRightColumn był szerszy?

    #container {
    display:table;
    margin:0 auto;
    }

    #leftColumn {
    width:500px;
    float:left;
    }

    #optionalRightColumn {
    width:200px;
    float:right;
    }

    A dla badzIEwia starszego niż 8 jakieś expression czy łata w JS.

  • 5. Data: 2009-12-30 14:15:18
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > #container {
    > display:table;
    > margin:0 auto;
    > }
    >
    > #leftColumn {
    > width:500px;
    > float:left;
    > }
    >
    > #optionalRightColumn {
    > width:200px;
    > float:right;
    > }
    >
    > A dla badzIEwia starszego niż 8 jakieś expression czy łata w JS.

    Pewnie tak zrobię... dzięki :-)
    Czy orientujesz się jak radzą sobie inne przeglądarki z display:table ?

  • 6. Data: 2009-12-30 19:07:47
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2009-12-30 15:15, Marek wrote:
    > Czy orientujesz się jak radzą sobie inne przeglądarki z display:table ?

    Przeglądarki sobie z tym radzą, ba nawet w IE8 działa.

  • 7. Data: 2009-12-30 19:19:35
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Przeglądarki sobie z tym radzą, ba nawet w IE8 działa.

    Dobre kryterium: jeśli działa nawet w IE8 to w innych też musi :-))))
    Jeszcze raz dzięki za podpowiedź. Redagując wątek zakładałem, że istnieje
    możliwość "normalnego" rozwiązania problemu. No cóż, biorę się za JS.