-
Data: 2012-05-18 11:07:15
Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-05-18 10:45, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4fb5f89a$0$1231$6...@n...neostrada
.pl...
>> W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze:
>>
>>> Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie
>>> nie mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?
>>
>> A czy napisałem, ze jest inaczej?
>>
>>> Po zakupy niby?
>>> A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?
>>
>> no patrz - przed wieloma marketami tak jest - ba markety inwestują w
>> darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej
>> przystanków komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu?
>
> Żeby babcie polujące na promocje przyciągnąć.
> Ale to jedynie sposób na zwiększenie ilości klientów, babcie sklepów nie
> utrzymają.
No Manufaktura tego nie potwierdza... przy obłożeniu 110% parkingów w
weekendy ilość kupujących jest kilkukrotnie większa....
>> Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby
>> tylko przyjeżdżający autami pozwolili funkcjonować marketom.
>
> Parkingi przed marketami w Poznaniu (np. M1) są wykorzystane gdzieś w 20%.
Jeśli są to markety po za centrum to całkiem możliwe M1 w Łodzi pewnie
tez ma puste parkingi, ale też nie ma za bardzo pomysłu czym przyciągnąć
ludzi...
>>>> to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
>>>> parking?
>>>
>>> Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
>>> Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.
>>
>>
>> Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane.
>
> Siłą rzeczy, bo to błędne koło.
> Nie można dojechać i zaparkować, bo nikt nie inwestuje, więc nikt nie
> chce tu kupować, więc nikt nie inwestuje.
Hmm w lodzi przy Piotrkowskiej nie mam problemów z zaparkowaniem,
większy może byc z dojazdem, bo korki w pewnych godzinach tworzą się duże.
>> Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska -
>> czym się różnią?
>
> Nie mam pojęcia.
> W Łodzi poza przejazdami byłem ze 20 lat temu.
No to napisałem Ci - różnią się tym, że na Piotrkowskiej jest brudno i
niebezpiecznie, a obecnie coraz mniej ma do zaoferowania, bo wiele firm
się wynosi. Z parkowaniem w odległości podobnej do tej co w Manufakturze
od sklepu - nie jest problemem.
> W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają
> parkingi.
> Nawet w centrum (Stary Browar).
W Łodzi te które sa w Centrum (Manufaktura i Galeria) i te które są nowe
(IKEA)...
>> Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość
>> od najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba
>> "obiekty" sa w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i
>> niebezpiecznie.
>
> Ale jeszcze niedawno nie było.
Czego nie było? Właśnie chodzi o to, że było, ba teraz nawet lekko
poprawia się co do czystości, ale cały czas jest to lekko i cały czas
pozostaje problem wszechobecnych żuli i innych osób zniechęcających do
tego by tam się pojawiać.
> Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za
> sobą resztę centrum które nie ma z czego żyć.
No patrz - w Manufakturze stworzono właśnie wielki daptak, gdzie ludzie
lubią przychodzić. Dlatego pod sam blaszak marketowy nie podjedziesz z
każdej strony blisko. Właśnie tam próbuje się przyciągać czymś więcej
niż tylko sklepami w blaszaku.
> A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już.
> Niezależnie od tego czy to się zielonym podoba czy nie.
Dlatego właściciele Manufaktury walczyli o to by zrobić dodatkowy
przystanek komunikacji miejskiej właśnie na wysokości kompleksu, bo
zniechęcała ludzi konieczność dodatkowego przemieszczania się. Dlatego
zainwestowali we własne pojazdy rozwożące po okolicy ludzi. Tu nie ma
nic do rzeczy bycie zielonym, bądź nie, chodzi o podstawowe rzeczy -
czyli bezpieczeństwo, wygodę i jeśli chodzi o drogi - przepustowość.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.12 11:19 Cavallino
- 18.05.12 11:35 Tomasz Kaczanowski
- 18.05.12 11:55 Gotfryd Smolik news
- 18.05.12 12:00 Krzysiek Kielczewski
- 18.05.12 12:20 Cavallino
- 18.05.12 12:23 kamil
- 18.05.12 12:24 kamil
- 18.05.12 12:34 Tomasz Kaczanowski
- 18.05.12 12:36 kamil
- 18.05.12 12:40 WW
- 18.05.12 12:42 WW
- 18.05.12 12:54 Cavallino
- 18.05.12 12:55 Grejon
- 18.05.12 13:03 m
- 18.05.12 13:26 Tomasz Kaczanowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=