eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli › Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
  • Data: 2012-05-18 11:07:15
    Temat: Re: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-05-18 10:45, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    > napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:4fb5f89a$0$1231$6...@n...neostrada
    .pl...
    >> W dniu 2012-05-18 09:01, Cavallino pisze:
    >>
    >>> Możesz obrażać się na fakty, ale ich w ten sposób nie zmienisz, ludzie
    >>> nie mając po co iść do centrum do niego nie pójdą, bo i po co?
    >>
    >> A czy napisałem, ze jest inaczej?
    >>
    >>> Po zakupy niby?
    >>> A potem mają zasuwać tramwajem z pełnymi siatami?
    >>
    >> no patrz - przed wieloma marketami tak jest - ba markety inwestują w
    >> darmobusy, oraz kombinują, aby w okolicy było jak najwięcej
    >> przystanków komunikacji publicznej. Jak myslisz czemu?
    >
    > Żeby babcie polujące na promocje przyciągnąć.
    > Ale to jedynie sposób na zwiększenie ilości klientów, babcie sklepów nie
    > utrzymają.


    No Manufaktura tego nie potwierdza... przy obłożeniu 110% parkingów w
    weekendy ilość kupujących jest kilkukrotnie większa....


    >> Ano temu, że jednak nie mogą zapewnić tylu miejsc parkingowych, aby
    >> tylko przyjeżdżający autami pozwolili funkcjonować marketom.
    >
    > Parkingi przed marketami w Poznaniu (np. M1) są wykorzystane gdzieś w 20%.

    Jeśli są to markety po za centrum to całkiem możliwe M1 w Łodzi pewnie
    tez ma puste parkingi, ale też nie ma za bardzo pomysłu czym przyciągnąć
    ludzi...

    >>>> to może zlikwidować centrum i zrobić z niego jeden wielki przestronny
    >>>> parking?
    >>>
    >>> Wystarczy narobić deptaków zamiast dróg i zlikwiduje się samo.
    >>> Zamiast centrum miasta będzie jedna wielka puborzygalnia.
    >>
    >>
    >> Jak napisałem, centrum jest po prostu zaniedbane.
    >
    > Siłą rzeczy, bo to błędne koło.
    > Nie można dojechać i zaparkować, bo nikt nie inwestuje, więc nikt nie
    > chce tu kupować, więc nikt nie inwestuje.

    Hmm w lodzi przy Piotrkowskiej nie mam problemów z zaparkowaniem,
    większy może byc z dojazdem, bo korki w pewnych godzinach tworzą się duże.


    >> Jak może się zmienić - zobacz np Manufaktura w Łodzi i Piotrkowska -
    >> czym się różnią?
    >
    > Nie mam pojęcia.
    > W Łodzi poza przejazdami byłem ze 20 lat temu.


    No to napisałem Ci - różnią się tym, że na Piotrkowskiej jest brudno i
    niebezpiecznie, a obecnie coraz mniej ma do zaoferowania, bo wiele firm
    się wynosi. Z parkowaniem w odległości podobnej do tej co w Manufakturze
    od sklepu - nie jest problemem.

    > W Poznaniu dobrze funkcjonują tylko te centra handlowe, które mają
    > parkingi.
    > Nawet w centrum (Stary Browar).

    W Łodzi te które sa w Centrum (Manufaktura i Galeria) i te które są nowe
    (IKEA)...


    >> Jedynie tym, że w manufakturze jest bezpieczniej i czyściej. Odległość
    >> od najbliższego parkingu do przeciętnego sklepu jest podobna, oba
    >> "obiekty" sa w centrum, a Piotrkowska umiera, bo jest brudno i
    >> niebezpiecznie.
    >
    > Ale jeszcze niedawno nie było.

    Czego nie było? Właśnie chodzi o to, że było, ba teraz nawet lekko
    poprawia się co do czystości, ale cały czas jest to lekko i cały czas
    pozostaje problem wszechobecnych żuli i innych osób zniechęcających do
    tego by tam się pojawiać.

    > Po prostu deptaki się same nie utrzymają, a idąc na dno pociągają za
    > sobą resztę centrum które nie ma z czego żyć.

    No patrz - w Manufakturze stworzono właśnie wielki daptak, gdzie ludzie
    lubią przychodzić. Dlatego pod sam blaszak marketowy nie podjedziesz z
    każdej strony blisko. Właśnie tam próbuje się przyciągać czymś więcej
    niż tylko sklepami w blaszaku.


    > A jak ludzie nie dojadą, to kupować nie będą i już.
    > Niezależnie od tego czy to się zielonym podoba czy nie.

    Dlatego właściciele Manufaktury walczyli o to by zrobić dodatkowy
    przystanek komunikacji miejskiej właśnie na wysokości kompleksu, bo
    zniechęcała ludzi konieczność dodatkowego przemieszczania się. Dlatego
    zainwestowali we własne pojazdy rozwożące po okolicy ludzi. Tu nie ma
    nic do rzeczy bycie zielonym, bądź nie, chodzi o podstawowe rzeczy -
    czyli bezpieczeństwo, wygodę i jeśli chodzi o drogi - przepustowość.



    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: