  • 1. Data: 2012-07-24 04:52:08
    Temat: CPC6128 - było WAV na kasetę.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Witajcie.

    Temat Commodore został rozwiązany. Jednakże mam w posiadaniu również
    Amstrada CPC 6128, więc pozwolę sobie zadać pytanie o możliwość podłączenia
    tego sprzętu do PC, celem wgrania oprogramowania.
    Może ktoś z kolegów naprowadzi mnie na jakieś rozwiązanie.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-07-24 05:36:29
    Temat: Re: CPC6128 - było WAV na kasetę.
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 24 Jul 2012 04:52:08 +0200,
    Jacek <a...@o...pl> screamed:
> [...]
    > tego sprzętu do PC, celem wgrania oprogramowania.
    > Może ktoś z kolegów naprowadzi mnie na jakieś rozwiązanie.

    http://cpcwiki.eu/index.php/Converting_tape_images_(
    .CDT/.TZX)_for_use_on_a_real_Amstrad_CPC_computer

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 05:36:20 user up 13239 days, 17:31, 1 user, load average: 0.18, 0.04, 0.95 ]

    Experience is what causes a person to make new mistakes instead of old ones.

  • 3. Data: 2012-07-24 07:07:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 05:36:29 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

    > In the darkest hour on Tue, 24 Jul 2012 04:52:08 +0200,
    > Jacek <a...@o...pl> screamed:
    >>

    > http://cpcwiki.eu/index.php/Converting_tape_images_(
    .CDT/.TZX)_for_use_on_a_real_Amstrad_CPC_computer

    Dzięki. Mój Amstrad posiada FDD.

  • 4. Data: 2012-07-24 08:19:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 04:52:08 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > tego sprzętu do PC, celem wgrania oprogramowania.
    > Może ktoś z kolegów naprowadzi mnie na jakieś rozwiązanie.

    Tak samo - przez CD ?
    Moze byc latwiej niz rzezbic interfejs do dyskow :-)

    A swoja droga to nie wiem czy CPC nie obsluzy stacji 360KB - kiedys
    widzialem podlaczony naped 5.25 720KB.

    J.

    P.S. 50 lat rozwoju informatyki poszlo sie j*.
    Rejestator dzwieku w windows7 ... zadnych opcji, nagrywa z domyslnego
    urzadzenia do fomatu WMA, nic nie mozna ustawic. Podobnie z reszta tego
    calego "systemu".

    MS zapewnil sobie pieniadze na nastepne 20 lat - teraz bedzie ulepszal i
    ulepszal ... a moze juz nie, moze raczej jakis WindowsStore otworzy ?
    po 10$ od programu ...

  • 5. Data: 2012-07-24 08:37:52
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 24 Jul 2012 08:19:10 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > MS zapewnil sobie pieniadze na nastepne 20 lat - teraz bedzie ulepszal i
    > ulepszal ... a moze juz nie, moze raczej jakis WindowsStore otworzy ?

    Ano poszło się j. Od 1995 do teraz musieliśmy czekać, żeby tło pulpitu
    zmieniało obrazki automatycznie. Postęp, jak cholera...

  • 6. Data: 2012-07-24 09:45:34
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 24 Jul 2012 05:36:29 +0200,
    Artur M. Piwko <m...@b...pl> screamed:

    > http://cpcwiki.eu/index.php/Converting_tape_images_(
    .CDT/.TZX)_for_use_on_a_real_Amstrad_CPC_computer

    Ekhm.

    If you have a CPC with a built in disc drive, then you will find that
    there is a 5-pin DIN socket. You have the option of using a special
    cable to connect the "Line-Out" of your audio card direct to the
    cassette connector of the CPC. In this case, you will need to adjust the
    volume of the sound output from the sound card until the program is
    loaded correctly by the Amstrad. Once you have found the correct volume,
    you can use this setting for all programs.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 09:45:14 user up 13239 days, 21:40, 1 user, load average: 0.18, 0.04, 0.95 ]

    Old musicians never die, they just decompose.

  • 7. Data: 2012-07-24 18:33:07
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    .CDT/.TZX)_for_use_on_a_real_Amstrad_CPC_computer

    > Dzięki. Mój Amstrad posiada FDD.

    Miałem Amstrada CPC 6128.
    Miałem podłączoną pięciocalową stację dysków.
    Z tyłu jest złącze. Potrzebny jest jeszcze zasilacz +5V i + 12V
    do zasilania stacji i kabelek ze stosownym złączem do przesyłu
    danych.
    Stację jeszcze mam i sporo dyskietek czystych.
    Wydaje mi się że i jakieś oprogramowanie jest na kilku, ale
    tego nie jestem pewiem.

  • 8. Data: 2012-07-24 18:52:29
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > MS zapewnil sobie pieniadze na nastepne 20 lat - teraz bedzie ulepszal i
    > ulepszal ... a moze juz nie, moze raczej jakis WindowsStore otworzy ?

    http://www.404techsupport.com/wp-content/uploads/201
    1/04/sound_recorder.png

    --
    Grzegorz Niemirowski