  • Data: 2019-03-03 02:58:32
    Temat: Re: CP/M i 64kB
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-02, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Louisa podałem. Ale co tam Louis, komuniści uknuli taki oto spisek:
    >
    > https://bit-tech.net/news/tech/laptops/apple-admits-
    gpu-design-flaw/1/

    No i Apple ma z tego i innych powodów już parę ładnych pozwów zbiorowych
    co samo w sobie pokazuje, że jednak nie jest tak źle jak za Luisem tu
    zapodajesz.

    > Moje potrzeby są zupełnie inne. Nie potrzebuje wagi 1.5kg i workstation
    > bo używam workstation stacjonarnego i VPN. Wobec tego nic nie polecę
    > najzwyczajniej dlatego że niegdy nie myślałem aby mieć tak wiele
    > sprzecznych potrzeb w jednym złomie. Pytaj innych.

    Twoje potrzeby nie muszą Cię powstrzymywać od wykazania na tym
    przykładzie, że Twoja teza jest lub nie jest słuszna. Jakbyś spróbował,
    to byś sam, osobiście i bezluisowo zobaczył, że drożyzna maków wcale nie
    jest taka uniwersalna. Kosztują tu dokładnie tyle ile odpowiednie modele
    innych producentów.

    > Nie, to dalej idiotyczne porównanie. Sorry.

    Nie jest idiotyczne, zawiera ten sam typ relacji. Tym razem już wprost:
    doświadczenie Louisa nie pozwala na jakiekolwiek wnioskowanie co do
    awaryjności tego sprzętu. Jedyne na co pozwalają to na dywagacje o
    samych awariach, pewnie też przyczynach, polityce Apple. Bez znajomości
    takich rzeczy jak ile tego co naprawia jest na rynku, jak to się ma do
    innych producentów, jaka jest awaryjność tamtych, nie można powiedzieć
    nic konkretnego czy te Apple są bardziej czy mniej awaryjne. Louis wręcz
    odcina się od podobnych twierdzeń, takoż odcina się od bycia
    postrzeganym jako ten antyfanboy. Jemu chodzi o kulturę czy kult apple,
    nie że to jest sprzęt do dupy.

    > Słyszałem już od jakiegoś fanboya że procesory w Applach są na szybszym
    > krzemie.

    I jak to się ma do moich doświadczeń? Jest to coś co kwestionujesz? Nie
    mogło to mieć miejsca?

    > Kiedyś, dawno temu, starali się być innowacyjni. Teraz z powodu
    > problemów korporacyjnych są innowacyjni inaczej. Być może to też dlatego
    > że zamiast PU ich złom kupuje suweren a ten do rozgarniętych nie należy,
    > w końcu jest wśrodku krzywej gaussa.

    Jak wczesniej napisałem, robią jak inni. Dodam, robią bo mogą.

    > Po co przekodowywać porno na ultraportable? Robisz to wychodząc z psem
    > na spacer? Seti-at-home też uważasz za istotny soft do codziennej pracy?
    > Przeliczasz filmy z wakacji w samolocie?

    To jest mój uniwersalny komp do wszystkiego. Czasem idzie z psem na
    spacer czasem do pracy poza tym siedzi w domu zajmując mało miejsca tam
    gdzie jest używany. Gro reenderuje/koduje na stacjonarnym, ale jak się
    zdarzy tego więcej to bywa, że leci przez noc na tym laptopie. Godzina
    takiego filmu to do kilkunastu godzin pracy tego typu maszyny.
    Sprzet, który ma (w tym potencjał aby) robić rózne rzeczy.

    > Nie czyni, jednak nie do końca rozumiem po co komu do oglądania porno
    > wypasiony i5/7. Tymczasem przecięny fanboy Apple nic innego z tym nie
    > zrobi. Facebook, porno, czasem Netflix. Ludzi składających video pewno
    > jest poniżej procenta.

    Nie mogę się wypowiadać o fanboyach. Oceniam i kupuje podług swoich
    potrzeb w tym potencjalnych. Nakupowałeś z Allego kupe Z80 (czy co to
    tam było). Zuzyjesz wszystkie? To prawie tak samo, tylko nieco inny
    wymiar. Laptopy kupuję raz na 3-6 lat. Nie zarżnie mnie przy takiej
    częstotliwości te ekstra 3tys zł, nawet jeśli finalnie wszystkiego w
    100% nie wykorzystam i nie zuzyję.

    > Nie musi, bo konkurencja zaspała a MS za chwile będzie odkrywał rynki
    > kopania rowów przy taim tempie degradacji desktopów.

    MS już jakiś czas temu zrozumiał, że ich przyszłość to zdecydowanie nie
    sprzedaż OSów. Radzą sobie chyba dość dobrze, jak już mówimy o ślepocie,
    fanbojach i promocji szajsu.

    --
    Marcin