  • 21. Data: 2014-07-03 17:33:00
    Temat: Re: CO BEDZIE LEPSZE?
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Pszemol* wdusil[a] knefle:

    >A potem warto 6-letnią Vistę wyrzucić (robiąc wcześniej kopię
    >wszystkich obrazków, dokumentów itp) i zainstalować Win7
    >od nowa (nie robić upgrade na starym Windows!!!).

    Jaki jest sens zakupu nowego systemu, kiedy wydajnosciowo sa one
    calkowicie porownywalne?

  • 22. Data: 2014-07-03 19:27:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zil0g" <z...@m...prl> wrote in message
    > *Pszemol* wdusil[a] knefle:

    > Jaki jest sens zakupu nowego systemu,
    > kiedy wydajnosciowo sa one calkowicie porownywalne?

    Może porównywalne są, ale Vista jest w tym porównaniu dużo gorsza.

  • 23. Data: 2014-07-04 23:58:37
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Pszemol* wdusil[a] knefle:

    >Może porównywalne są, ale Vista jest w tym porównaniu dużo gorsza.

    Jakis konkretny przyklad?

  • 24. Data: 2014-07-05 16:06:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > *Pszemol* wdusil[a] knefle:

    > Jakis konkretny przyklad?

    Nie robiłem żadnych testów z zegarkiem w ręku, ale mój stary
    komputer z 2007 roku kupiony z Vista po zainstalowaniu
    Windows 7 wyraźnie szybciej startuje, szybciej wchodzi w stan
    hibernacji i szybciej wychodzi z hibernacji - w czasie normalnego
    użytkowania pewnie będzie podobnie jak zaczniesz mierzyć...

    Faktycznie jeśli koszt systemu jest dla Ciebie dużą kwotą w plecy
    to pewnie nie warto wymieniać wersji, wystarczy nowa instalka.

  • 25. Data: 2014-07-06 12:47:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-05 16:06, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Faktycznie jeśli koszt systemu jest dla Ciebie dużą kwotą w plecy
    > to pewnie nie warto wymieniać wersji, wystarczy nowa instalka.

    Jeśli nie bierzemy pod uwagę spiracenia tej 7ki, to faktycznie marna
    opłacalność zmiany.
    Ale robiłem już testy takie, że świeżo zainstalowana Vista (+ wszystkie
    poprawki wu) i na tym samym komputerze identycznie świeżo zainstalowana
    7ka (+ wszystkie poprawki wu). Oba na identycznych dyskach, nówkach
    sztukach. By klient mógł się zdecydować - czy dopłaca i upgraduje, czy
    zostaje jego stara vista tylko zreinstalowana. Dla testu, do 30 dni, nie
    trzeba aktywować, więc i nr wpisywać, i można sprawdzić.

    O ile sam start systemu to pikuś, bo czy to jest 20s, czy 35s - nic to
    nie zmienia, systemu się nie startuje więcej niż raz na parę dni ;) - to
    vista miała nieprzyjemną właściwość "ciągłego mielenia po dysku" (choć
    wszystkie indeksowania i inne cuda wyłączone) - co skutecznie zamulało
    responsywność nawet "pustego" i nieobciążonego systemu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 26. Data: 2014-07-06 13:05:18
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-06-25 13:32, Majka pisze:
    > Witam,
    > Mój komputer został kupiony w 2008, i od tego czasu tylko korzystam, typowy user.
    Nigdy nie była robiona reinstalacja systemu.
    > Komputer pracuje coraz wolniej, wydajność spada, coraz dokuczliwsze są reklamy,
    itd, itp.

    > Pytanie:
    >
    > Co bardziej pomoże:
    > a) reinstalacja systemu czyli zmiana z irytującej VISTY na WIN 7
    > b) zakup ramu, tak by mieć 4 GB (o ile w tym kompie można)
    >
    > Co będzie skuteczniejsze i sprawi że komputer będzie sprawniejszy, szybszy?

    Zacząć pracować z usypianiem systemu(nie hibernacją),
    + dorzucić trochę(1GB - bo 2GB pewnie i tak nie wykorzysta) pamięci.

    miab

  • 27. Data: 2014-07-06 13:14:07
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-06 12:47, BartekK pisze:

> [...]
    > wszystkie indeksowania i inne cuda wyłączone) - co skutecznie zamulało
    > responsywność nawet "pustego" i nieobciążonego systemu.

    To była b.przyjemna cecha Visty, o ile się nauczyło pracować z
    usypianiem systemu nie restartowaniem. Vista po prostu miała
    najciekawszy system caschowania który po jakiś czasie pracy bardzo
    wzmagał ową responsywność systemu. Niestety na skutek presji lamerów dla
    którzy wydajność systemu benczmarkują za pomocą czasu startu onego, M$
    zaczął się t tego sukcesywnie wycofywać w dwu etapach W7 i W8.

    miab

  • 28. Data: 2014-07-07 00:10:57
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > wszystkie indeksowania i inne cuda wyłączone) - co skutecznie zamulało
    > responsywność nawet "pustego" i nieobciążonego systemu.
    Mnie strasznie kotłuje na dysku Adobe Flash Player jak uruchamiam jakiś
    filmik -wiadomości czy teledysk. To jest nie do zniesienia. Jak w
    Menadżerze Zadań wyłaczę ten proces to już oglądać nie mogę.

    --
    animka