  • 11. Data: 2011-01-04 16:18:28
    Temat: Re: CNG --> LPG ?
    Od: "gk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "P" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ifv1ch$tj9$1@news.dialog.net.pl...
    > Czy istnieje możliwość przerobienia instalacji CNG na LPG?
    > CNG jest fabryczne.
    > Auto: VW Touram 2006

    A nie lepiej jeździć na CNG? Chyba najtaniej?
    Tyle, że problem ze stacjami...
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 12. Data: 2011-01-04 16:18:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 16:10:59 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > ja tam w swoim życiu widzialem kilka "fabrycznych" isnatalacji LPG i wiem,
    > ze zwykle zakładane są w zwykłych warsztatach montujących LPG na podstawie
    > podpisanej umowy *dealera* danej marki z warsztatem pana Józia z Koziej
    > Wólki. Montaż następuje po przyjeździe pojazdu do dealera. Umowy zwykle
    > podpisane są przez konkretnego dealera a nie przez prodycenta (tak auta jak
    > i instalacji LPG)

    Więc to nie była fabryczna, tylko dealerska.
    Fabryczna była np. w Citroenie Xantii sprzedawanym w Holandii. Na gaz
    przełączało się normalnym przełącznikiem obok innych, miał dwa wskaźniki
    poziomu paliwa - jeden do benzynym, drugi do gazu itp.

    > Pytanie za 100 pukntów - czy w przypadku instalacji CNG jest inaczej?

    Raczej jest inaczej.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 13. Data: 2011-01-04 16:43:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > przełączało się normalnym przełącznikiem obok innych, miał dwa wskaźniki
    > poziomu paliwa - jeden do benzynym, drugi do gazu itp.

    a widzialeś instalacje w skodach?
    Ja widzialem. Wlasnie tak są (były) montowane.
    ZTCW inne marki robiły podobnie.
    Sprzedawane byly w samochodach jako "fabryczna instalacja gazowa".
    ps. oczywiście klient nie byl informowanu o tym, ze to własnie w takiej
    formie następuje instalacja. Z punktu widzenia klienta auto przyjechało z
    instalacją LPG do dealera.
    Wałek jak chuj.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-01-04 17:41:52
    Od: "e^x/dx" <d...@g...pl>

    Mam tylko jedno pytanie:
    jakiego rodzaju jest silnik (otto, diesel)?

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 15. Data: 2011-01-04 18:25:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "e^x/dx" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam tylko jedno pytanie:
    > jakiego rodzaju jest silnik (otto, diesel)?

    Turan z CNG z silnikiem diesla?
    Hmmm....

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 16. Data: 2011-01-04 19:11:57
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    http://moto.allegro.pl/touran-2-0-ecofuel-i138903444
    9.html

    te z CNG sa zajebiście tanie:-)

    czytałem o problemach z zarejestrowaniem itp

    w dodatku w tym touranie jest zbiornik na benzyne chyba 13litrów:-)
    http://cng.auto.pl/forum/vw-touran-ecofuel-20-cng-vt
    301.htm

    ---
    uciu

  • 17. Data: 2011-01-04 22:01:56
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przełączało się normalnym przełącznikiem obok innych, miał dwa wskaźniki
    > poziomu paliwa - jeden do benzynym, drugi do gazu itp.

    W samochodach VW instalacja CNG odbywa sie tylko i wylacznie w jednym
    zakladzie w DE. Tak ze jak zamowisz sobie np caddy EcoFuel, to on po
    zmontowaniu w PL, jedzie do DE tam montowana jest cala instalacja CNG i
    nazad do nas, dostajesz go w salonie.

    PZDr
    Adam

  • 18. Data: 2011-01-04 22:06:00
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czytałem o problemach z zarejestrowaniem itp
    >
    > w dodatku w tym touranie jest zbiornik na benzyne chyba 13litrów:-)

    Bo na butle do gazu CNG trzeba miec UDT o ile sie taki samochod
    zaimportuje. Tak zbiornik jest maly, podobnie jak w Caddy.

    Ale mala uwaga! w Caddy ten silnik 2.0 jest odprezony i ma zupelnie inne
    sterowanie, inna moc. Standardowo to jest 115KM, w caddy jest 109KM i leje
    sie tylko Pb98.

    Jak w touranie nie mam pojecia. Bo np Transporter T5 Ecofuel juz mial
    normalnie 115KM.

    PZDr
    Adam

  • 19. Data: 2011-01-04 22:09:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 22:06:00 +0100, Adam Szewczak napisał(a):

    > Ale mala uwaga! w Caddy ten silnik 2.0 jest odprezony i ma zupelnie inne
    > sterowanie, inna moc. Standardowo to jest 115KM, w caddy jest 109KM i leje
    > sie tylko Pb98.

    Jaki sens ma podwyższenie LO przy odprężeniu silnika? Zwłaszcza jak zdrowy
    rozsądek i fizyka mówią coś odwrotnego?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2011-01-04 23:09:36
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 21:09:08 +0000, Waldek Godel napisał(a):

    > Jaki sens ma podwyższenie LO przy odprężeniu silnika? Zwłaszcza jak
    > zdrowy rozsądek i fizyka mówią coś odwrotnego?
    Moze to odprezony diesel? :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski