  • 31. Data: 2010-12-12 16:15:49
    Temat: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 12 Dec 2010 15:18:23 -0000, Piotr Siudak <s...@x...pl> wrote:

    > problemem jest uzytkownik który naduzywa guzika [B] i [I] a nie to czym
    > skutkuje nacisniecie guzika. Powinno skutkowac <strong> i <em> bo to
    > jest to czego _tak_naprawde_ chce uzytkownik. Mimo ze może nawet nie wie.

    informację, że użytkownik nie wie, co robi.

    <strong> i <em> informują, że to nie jest byleco, tylko konkretnie akapit
    z jedną linią podkreślonego tekstu, a nie np. nagłówek.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 32. Data: 2010-12-12 16:36:45
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 12.12.2010 17:15, porneL pisze:

    > <strong> i <em> informują, że to nie jest byleco, tylko konkretnie
    > akapit z jedną linią podkreślonego tekstu, a nie np. nagłówek.

    nie zrozumiałem, "akapit z jedną linią podkreślonego tekstu"? chodzi ci
    o to że strong i em nie sa inline? czy że maja inne znaczenie
    semantyczne niż chiał uzytkownik wciskając [b] lub [i]?

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 33. Data: 2010-12-12 18:10:33
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 12 Dec 2010 16:36:45 -0000, Piotr Siudak <s...@x...pl> wrote:

    > nie zrozumiałem, "akapit z jedną linią podkreślonego tekstu"? chodzi ci
    > o to że strong i em nie sa inline? czy że maja inne znaczenie
    > semantyczne niż chiał uzytkownik wciskając [b] lub [i]?

    Mam na myśli, że jeżeli użytkownik nie wie, co robi, to zrobi:

    kiedy powinien:

    <h1>Nagłówek</h1>

    W takiej sytuacji IMHO jest lepiej zostawić <b>, żeby w kodzie nie było
    określone, co to za konstrukcja, niż żeby była wstawiona zła konstrukcja.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 34. Data: 2010-12-12 18:26:56
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 12.12.2010 19:10, porneL pisze:

    > Mam na myśli, że jeżeli użytkownik nie wie, co robi, to zrobi:

    > kiedy powinien:
    >
    > <h1>Nagłówek</h1>

    ale nie rozmawiamy o wyższości stronga nad h1 tylko o wyższości stronga
    nad b

    pytanie jest czy wolisz:

    czy jednak

    bo jak dla mnie odpowiedź jest prosta. użytkownik nie naciska [B] bo
    woli pogrubiona cznionkę tylko żeby wyróżnić fragment tekstu przez
    pogrubienie. czyli tak naprawde chce <strong> a nie <b>

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 35. Data: 2010-12-12 19:10:57
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-12-12 19:26, Piotr Siudak pisze:
    > bo jak dla mnie odpowiedź jest prosta. użytkownik nie naciska [B] bo
    > woli pogrubiona cznionkę tylko żeby wyróżnić fragment tekstu przez
    > pogrubienie. czyli tak naprawde chce <strong> a nie <b>

    I tu się mylisz, przynajmniej w większości przypadków.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 36. Data: 2010-12-12 19:18:11
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 12.12.2010 20:10, Daniel Stalica pisze:

    > I tu się mylisz, przynajmniej w większości przypadków.

    no to sobie pogadaliśmy

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 37. Data: 2010-12-12 20:59:17
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-12-12 19:26, Piotr Siudak wrote:
    > bo jak dla mnie odpowiedź jest prosta. użytkownik nie naciska [B] bo
    > woli pogrubiona cznionkę tylko żeby wyróżnić fragment tekstu przez
    > pogrubienie.

    A co chce użytkownik klikający [U]?
    I jak już przy tym jesteśmy, jakie będą numery w najbliższym losowaniu
    dużego lotka? ;)

    > czyli tak naprawde chce <strong> a nie <b>

    Po pierwsze, pokaż mi użytkownika który odróżnia strong od b, po drugie
    - od kiedy strong to jest wyróżnianie tekstu przez pogrubienie? Do tego
    służy właśnie <b> w HTML4.*

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 38. Data: 2010-12-12 21:23:41
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 12.12.2010 21:59, Paweł Piskorz pisze:

    > pokaż mi użytkownika który odróżnia strong od b,

    pokaż mi tezę gdzie twierdzę że odróznia.

    > po drugie
    > - od kiedy strong to jest wyróżnianie tekstu przez pogrubienie?

    od czerwca 1993

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 39. Data: 2010-12-12 21:39:42
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 21:59, Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    >
    > Po pierwsze, pokaż mi użytkownika który odróżnia strong od b, po drugie
    > - od kiedy strong to jest wyróżnianie tekstu przez pogrubienie? Do tego

    Do pogrubiania tekstu stosuje się CSS font-weight:bold; :P A nie tam
    jakieś znaczniki html-owe :D

    --
    Peter

  • 40. Data: 2010-12-12 22:40:34
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 12 Dec 2010 18:26:56 -0000, Piotr Siudak <s...@x...pl> wrote:

    > ale nie rozmawiamy o wyższości stronga nad h1 tylko o wyższości stronga
    > nad b
    >

    > pytanie jest czy wolisz:

    > czy jednak

    Wolę pierwszą wersję, bo oznacza "coś pogrubionego" (w domyśle -- zgadnij
    sobie co). Druga wersja oznacza "wyróżnione, ale na pewno nie nagłówek", a
    to jednak miał być nagłówek.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");