eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwCMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CMS - jak powinno wyglądać wprowadzanie treści?
    Date: Tue, 14 Dec 2010 23:03:41 +0100
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 115
    Message-ID: <ie8pk1$bfc$1@news.net.icm.edu.pl>
    References: <idnop9$1te$1@news.net.icm.edu.pl>
    <3w2lnlmk0m6y$.1whfyw3qzbczo.dlg@40tude.net>
    <idodcc$d19$1@news.net.icm.edu.pl>
    <s...@4...net>
    <idoojd$7kd$1@news.net.icm.edu.pl>
    <aiik62vukblc.1rti1c8qoencf$.dlg@40tude.net>
    <idt0i9$5ak$1@news.net.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <idt6hq$hc7$1@news.net.icm.edu.pl>
    <2rafgsdrsm8a$.rywf6g9lv2yi$.dlg@40tude.net>
    <ie0f24$rhp$1@news.net.icm.edu.pl> <ie2ddq$ea0$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ie4p0l$2q7$1@news.net.icm.edu.pl> <ie4qnv$694$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ie552s$qkk$1@news.net.icm.edu.pl> <ie56bd$t2c$1@news.net.icm.edu.pl>
    <ie5aeu$51f$1@news.net.icm.edu.pl>
    <k5s8mzhsj0eh$.1dwp4nnh1u689.dlg@40tude.net>
    <ie5fbq$fp9$1@news.net.icm.edu.pl>
    <1ar5v1025x2ro.1reilh9h4eepq$.dlg@40tude.net>
    <ie63f3$qbq$1@news.net.icm.edu.pl>
    <h1c00l33vwvd$.176ye5r81tywn$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 87-206-18-58.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1292364225 11756 87.206.18.58 (14 Dec 2010 22:03:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Dec 2010 22:03:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <h1c00l33vwvd$.176ye5r81tywn$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:397720
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-14 09:12, Michał Gancarski pisze:

    >> Odwrotnie: wiem jako redaktor dla kogo content jest dedykowany.
    >
    > No właśnie nie do końca. To jest dość powszechna iluzja w sieci. Każdy ma
    > pewne wyobrażenie o tym dla kogo przeznaczona jest jego strona ale nie ma
    > zielonego pojęcia o tym kto może być nią zainteresowany. To są dwie
    > przeciwne relacje. O ile można uwypuklić pewne treści, o tyle nie można
    > zadecydować kto uzna stronę za wartościową, bo ta decyzja leży już po
    > drugiej stronie.

    Zacytuję może słowa, które skierowałem do Pawła, a które obrazują
    dobitniej to co powiedziałem Tobie.

    Wiesz, ja jako "szukacz" osobiście marzę o takim momencie aby wszyscy
    webmasterzy tak właśnie postępowali. Szukając czegoś nie chcę znajdować
    setek stron opisujących to "coś" na zasadzie takiej, że ktoś użył słowa
    lecz nie rozwija tematu. Chciałbym aby strony dokładnie opisujące to
    "coś" były wyżej plasowane w wynikach wyszukiwania. Jeśli webmaster nie
    podpowie maszynie co jest cenne na jego stronie, to maszyna potraktuje
    stronę jako worek słów czyniąc ją spamem informacyjnym. Jeśli na stronie
    webmaster napisze, że klientka posikała się ze szczęścia po zabiegu
    przedłużania rzęs to raczej nie będzie jego intencją aby studenci
    urologii szukający po sieci materiałów dydaktycznych traktowali trafiali
    tu? :-D

    Czy uważasz, że w ramach oddawania decyzyjności w ręce "szukacza" należy
    zaśmiecić internet setkami stron nieistotnymi z punktu widzenia
    "szukacza"? Przyznasz, że w/w przypadek można uznać za ewidentnie
    nieprzydatny dla osób mających problemy z utrzymaniem moczu lub
    studentów urologii? :-D Czy w takich przypadkach nie należy wartościować
    partii tekstu?


    > http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors
    #ranking-factors

    Bardzo ciekawy link. Dzięki!
    Może mam jednak mieszane zdanie co do podawanych tam treści. A już w
    szczególności gdy mówimy o nazwie domeny. Zgadzam się z tą opinią:

    http://www.gcity.org.pl/node/92
    http://artykuly.dreamstorm.pl/?tag=wplyw-nazwy-domen
    y-na-pozycje-w-google


    Wypraktykowałem to. Kiedyś domena z frazą kluczową wiele znaczyła - parę
    lat temu. Obecnie nie zaobserwowałem żadnego wpływu nazwy domeny na
    pozycję strony nawet gdy jest ona w linkach zewnętrznych. Dlatego w
    wątpliwość poddaję wiarygodność zawartych tam informacji (choć nie
    twierdzę, że są nieprawdziwe - nie sprawdzałem po prostu).


    >> Szeroko na ten temat piszą inne źródła a moja strona
    >> zawiera tylko wzmianki na ten temat bez szczegółowych objaśnień. Jeśli
    >> ktoś szukający przeciwwskazań trafi na moja stronę będzie zawiedziony
    >> ogólnikowością informacji i potraktuje tą stronę jako śmieciową w tej
    >> tematyce.
    >
    > Ale skąd wiesz?

    Są pewne oczywiste sytuacje jak wyżej :-)

    > Jeśli nie można ich znaleźć to automatycznie nie mogą być lepsze.

    Idealizujesz działanie wyszukiwarek :-)

    > Z punktu
    > widzenia internauty źródła, do których nie może dotrzeć albo dotrzeć nie
    > chce (bo są daleko), w zasadzie są bezużyteczne i nieistniejące.

    No i dlatego chcę ustąpić pola innym lepszym stronom. Gdy mnie tam nie
    będzie, te lepsze strony w danej tematyce będą wyżej. Jakość
    publikowanych informacji sam potrafię ocenić. Jeśli na mojej cytuję
    zdanie z obszernego artykułu, to nie chcę być "lepszy" od tego artykułu
    tylko dlatego, że mam dokument semantycznie poprawny a źródło wiedzy
    mojej nie dopilnowało tego.

    Czy to nie jest kolejna ewidentna sytuacja, w której mogę uznać fragment
    treści strony za nieistotny dla wyszukiwaczy?

    > Tego nie wiesz, chyba, że dokładnie to sprawdziłeś, tzn. przekonałeś się,
    > że macie całą masę odwiedzających, którzy wchodzą przez frazę
    > "przeciwskazania cośtam" i potem od razu wychodzą, a przynajmniej nie
    > podrużują po stronie tak intensywnie jak reszta odwiedzających.

    Raczej wiem jak ja reaguję w takich sytuacjach - nie mierzyłem stopnia
    zadowolenia szukacza przeciwwskazań po wejściu na moją stronę, na której
    cytuję dwa zdania z lepszego artykułu.

    > No właśnie nie znajdzie, z tego co opisujesz.

    Ups, masz rację. Ale ja nie czuję się jako kompendium wiedzy w tym
    zakresie i nie publikuję tego w szerokim zakresie tak jak czynią to moje
    źródła.

    > Zamiast walczyć z brakiem
    > informacji w sieci poprzez jego pogłębienie (!), można było ten fakt
    > wykorzystać i skrótowo umieścić ją także na tej stronie (z odpowiednimi
    > linkami), promując ją jako dobre wstępne źródło informacji i naprawiając
    > częściowo problem.

    Pewnie, że re-print słabo promowanych treści jest jakimś wyjściem lecz w
    ten sposób zaczynamy być Matką Teresą internetu. Nie chcę tworzyć
    Wikipedii na swojej stronie. Nikt mi za to nie zapłaci :-)

    >> A'propos... czy na poziomie bloku można dla Googli (przede wszystkim)
    >> zdefiniować nieindeksowanie?
    >
    > Na poziomie "bloku"?

    treść indeksowana
    <div nieIndeksuj=true>
    treść nieindeksowana
    </div>

    Pornel dał mi już odpowiedź... Nie ma takiej opcji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: