  • 41. Data: 2012-04-30 23:59:39
    Temat: Re: CEMI
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/04/2012 22:11, J.F. wrote:

    > A jaka to jest rozsadna cena ? Ile zl/$/funtow moga kosztowac kondensatory
    > do spawarki, komputera czy ulicznej lampy LED ?

    Jak chcesz na rynek wejsc jako nowy, to wypada byc lepszym niz najlepszy
    albo zalatwic konkurencje cenowo. Bo tanio i zle to sie nie da ;-)

    A tak na serio - to wcale nie jest tanie. Taki EEUED Panasonica
    (10kh@105 stopni) 47u/450V potrafi kosztowac ponad funta w wiekszej
    ilosci. Nie bardzo mam to jak przeskoczyc, bo nie wstawie elektrolita
    nasikanego w chinach ze wzgledu na czas zycia urzadzenia. Sa 2 glowne
    powody padania zasilaczy:
    1. Ktos nie bardzo umie policzyc czas zycia elektrolita.
    2. Ktos spieprzy sprzezenie ze niepotrzebnie grzejemy elektrolit jak sie
    wzbudzimy.
    3. Wsadzimy te cholerstwo kolo radiatora i sie dziwimy czemu suchy.

    No dobra, 3 powody co mi przyszly do glowy w 30 sekund. Wiekszosc tych
    problemow jest dlatego, bo _dobry_ kondensator elektrolityczny co sie
    nadaje do przetwornicy niestety swoje kosztuje. Akurat dzis spedzilem
    caly dzien (i spedze jeszcze z pol dnia) dobierajac kondensatory do
    flybacka co robie. Godzina pracy tania nie jest, ale to jest jeden z
    wazniejszych komponentow.

    --
    Jerry1111

  • 42. Data: 2012-05-02 09:47:31
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    wiadomości news:1914488053.20120430145436@pik-net.pl.invalid...

    > Niby tak. Ale przez ostatnich parę lat spożytkowałem parę setek BCW72R
    > produkcji CEMI z 1983 roku. Ani jednej wadliwej sztuki...

    W 1988 w programatorze EPROMów do sterowania klucza PNP włączającego Vpp 25V
    zastosowaliśmy UCY7407.
    Gdy kilka sztuk wróciło z uszkodzonymi tymi scalakami zdecydowaliśmy - nigdy
    więcej Cemi i pomogło zdecydowanie.
    P.G.

  • 43. Data: 2012-05-03 02:49:09
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Cezar napisał:

    > A robili cos autorskiego poza kopiowaniem zachodnich scalakow z
    > 10-letnim opoznieniem?

    Z jakim???

    Szkoda to jest że z mojego pomysłu publicznie głoszonego nie skorzystano
    - postawić parę hoteli i z cywilizowanego świata przywozić wycieczki
    żeby sobie ludzie oglądali jak się kiedyś półprzewodniki robiło.
    Przecież pod koniec działalności to był skansen techniki.
    I żeby nie było - koło tego skansenu (konkretnie w ITE stanowiącym
    zaplecze badawczo-rozwojowe CEMI) wiele lat przepracowałem. Jko
    półprzewodnikowiec...

    --
    Darek

  • 44. Data: 2012-05-03 15:15:50
    Od: " nenik" <n...@g...pl>

    Po kilku, kilkudziesieci latach wreszcie trafilo do publiki jak produkowano w
    unitrze. Obraz z lat70-80tych ho ho produkujemy rtv nawet na eksport,
    doczekalismy sie w koncu rzetelnej informacji o tym ze .........
    magazyny z odpadami w postaci wadliwego produktu koncowego:) nie pomieszcza
    juz wiecej. Wiem jak bylo z dostepnoscia polprzewodnikow w latach 80tych wiec
    moje wyobrazenie o cemi moge sobie wydedukowac. A raczej o zarzadzaniu taka firma.
    To czy potencjal byl, czy nie, ma mniejsze znaczenie, zakladajac nawet to ze w
    kraju nie ma specjalistow to mozna ich kupic, sprowadzic. Chiny kiedys
    zbieraly ryz, dzis umieszczaja kolejnego satelite wiec sie da.

  • 45. Data: 2012-05-03 15:36:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nenik napisał:

    > Chiny kiedys zbieraly ryz, dzis umieszczaja kolejnego satelite
    > wiec sie da.

    Uprawa ryżu wymaga doskonałej organizacji i zgodnego wysiłku wielu osób,
    inaczej się nie da.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2012-05-03 23:19:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik nenik napisał:
> [...]
    > kraju nie ma specjalistow to mozna ich kupic, sprowadzic. Chiny kiedys
    > zbieraly ryz, dzis umieszczaja kolejnego satelite wiec sie da.

    Ja nie muszę dedukować - ja widziałem na własne oczy. Skansen,
    technologia i wyposażenie sprzed ćwierci wieku (a w praktyce światowej
    po pięciu - siedmiu latach linie technologiczne szły wówczas na żyletki
    czyniąc cenne miejsce dla nowego sprzętu z nową technologią), totalnie
    niewłaściwa lokalizacja zakładów (słynny "efekt kiełbasiany", z dwóch
    stron linie tramwajowe, z trzeciej kolejowa, z czwartej linia WN 220kV).
    Manufaktura, ręczny montaż, uzysk na poziomie kilkunastu w porywach procent.

    --
    Darek

  • 47. Data: 2012-05-09 06:39:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jakiś czas temu rozmawiałem z Japończykem, zeszło na tematy gospodarcze.
    > Pytam jak sobie radzą z chińskim sąsiedztwem, co produkują żeby się
    > opłacało. -- Ano -- słyszę odpowiedź -- rzeczy innowacyjne, najnowsze
    > modele kamer czy podobnych wynalazków robione są w Japonii, ręcznie
    > montują je inżynierowie. A z czasem, gdy technologia spowszednieje,
    > masówkę przenosi się do Chin.

    Chyba Cię nabujał... Inżynierowie montują? Ręcznie? Tysiące kamer?
    A to z jakiego powodu? No bo chyba nie piszesz o prototypach?

  • 48. Data: 2012-05-09 12:39:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Chyba Cię nabujał... Inżynierowie montują? Ręcznie? Tysiące kamer?
    > A to z jakiego powodu? No bo chyba nie piszesz o prototypach?

    Tysiące, to Chińczycy. I oni już dobrze wiedzą z jakiego powodu tak robią.
    Dlatego mają sukcesy. To było ładny kawałek czasu temu, nie wiem co można
    nazwac "prototypem", ale wtedy ceny za najlepsze na rynku aparaty czy
    kamery były znacznie wyższe niż dzisiaj, a produkcja dużo mniejsza.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2012-05-09 19:41:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > nazwac "prototypem", ale wtedy ceny za najlepsze na rynku aparaty czy
    > kamery były znacznie wyższe niż dzisiaj, a produkcja dużo mniejsza.

    Prototyp to *kilka* egzemplarzy jakie się robi w labolatorium ZANIM
    wyśle się produkt do fabryki. Prototypy nie idą na półki do sklepów.
    Trafiają do świadomych testerów.
    Nie wyobrażam sobie po prostu aby (zwłaszcza w Japonii) zwłaszcza
    inżynierowie coś montowali seryjnie, nawet jeśli to nowa seria kamer
    to idzie ona na produkcję. A rynek był być może mniejszy niż dziś i dlatego
    napisałem tysiące a nie miliony.
    Dla zobrazowania skali zjawiska: Apple sprzedał w czasie 2011 świąt
    Bożego Narodzenia 37 milionów sztuk swojego iPhone 4S.

  • 50. Data: 2012-05-09 21:05:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Prototyp to *kilka* egzemplarzy jakie się robi w labolatorium ZANIM
    > wyśle się produkt do fabryki. Prototypy nie idą na półki do sklepów.
    > Trafiają do świadomych testerów.

    Aha. To w takim tazie z całą pewnością nie chodziło o prototypy.

> [...]
    > to idzie ona na produkcję. A rynek był być może mniejszy niż dziś
    > i dlatego napisałem tysiące a nie miliony.

    Po chwili zastanowienia przyznam, że mogło też chodzic o tysiące.
    Doskonale sobie wyobraam, by inżynierowie nie brzydzili się takim
    zadaniem. Zwłaszcza w Japonii.

    > Dla zobrazowania skali zjawiska: Apple sprzedał w czasie 2011 świąt
    > Bożego Narodzenia 37 milionów sztuk swojego iPhone 4S.

    Ale to jest powszednia chińska masówka.

    --
    Jarek