  • Data: 2016-01-14 19:46:01
    Temat: Re: CE dla sprzętu pomiarowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:n78osn$5p5$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    >Producent ma obowiązek sprawdzić wszystkie dyrektywy - czy którejś
    >jego wyrób nie podlega.
    >Jak podlega którejkolwiek (związanej z CE) to ma obowiązek ją spełnić
    >i wystawić deklarację i postawić CE.
    >Wydaje mi się, że EMC to prawie wszystko podlega.

    http://www.oznakowanie-ce.pl/ce-dla-zaawansowanych/d
    yrektywy/dyrektywa-2004-108-we.html

    Jesli wierzyc, nie czytajac przepisow zrodlowych, to

    "Urządzenia, które nie są zdolne do wytwarzania lub przyczyniania się
    do emisji elektromagnetycznych, które wykraczają poza poziom
    pozwalający urządzeniom radiowymi telekomunikacyjnym oraz innym
    urządzeniom na działanie zgodnie z ich przeznaczeniem; i będą one
    działać bez niemożliwego do zaakceptowania pogorszenia jakości pod
    wpływem zaburzeń elektromagnetycznych występujących zwykle podczas
    wykorzystywania ich zgodnie z przeznaczeniem"

    I o ile taki wskaznik z uwagi na konstrukje byc moze nie jest zdolny
    do wytwarzania fal (w opinii odpowiedzialnego inzyniera :-)), to
    pozostaje czesc druga.

    Nie wiem czy wystarczy "panie, tam przy drucie takie pole, ze zadne
    zaburzenia mu nie przeszkodza" :-)
    A moze wystarczy "panie, oczywiscie ze to jest wrazliwe na zaklocenia,
    musi byc, ale jak swieci, to sie na slup nie wchodzi" :-)

    >Wykluczenia z RoHS też są ogólnie nieliczne.

    znow bez siegania do zrodla
    https://pl.wikipedia.org/wiki/RoHS
    ... urządzenie, które jest zaprojektowane do pracy przy napięciu
    elektrycznym nie przekraczającym 1000V prądu przemiennego i 1500V
    prądu stałego.

    moze da sie podciagnac :-)

    J.