  • Data: 2009-01-25 08:15:36
    Temat: Re: CE a biznesplan
    Od: Paweł <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > sklepowej (co może oznaczać, że wyrób spełnia normy, tylko zapomniałem
    > stickersa nalepić, albo że wyrób nie ma znaczka, bo nie spełnia norm, albo
    > że nie ma znaczka, bo nie wiadomo czy spełnia normy - nie było badań).
    > Innymi słowy, czy za zidentyfikowanie na rynku mojego wyrobu bez znaczka, od
    > razu, bez gadania zamykam firmę i sprzedaję dom żeby się wypłacić na karę;
    > czy mówię do kontrolerów trochę ryzykując - chwileczkę spotkajmy się za
    > tydzień, to wam przedstawię wyniki. W międzyczasie robię badania, załóżmy z

    W jakieś dyrektywie jest zapis ogólny nakazujący aby ewentualna kara
    była adekwatna do popełnionego czynu. Zapewne więc ma znaczenie czy nie
    nakleiłeś znaczka bo zapomniałeś, czy wprowadziłeś do obrotu tysiące
    egzemplarzy niebezpiecznego wyrobu mając pełną świadomość tego co robisz.

    Odpowiednie dyrektywy określają dokładnie jak ma być oznakowane
    urządzenie, czy jest obowiązek dołączenia do każdego egzemplarza kopii
    deklaracji CE itp. Tak więc jeśli w sklepie jest coś bez znaczka CE to
    od razu można stwierdzić, że produkt nie spełnia wymagań zasadniczych.
    Może się więc znaleźć na stronie
    http://publikacje.uokik.gov.pl/hermes3_pub/.
    Wprowadzenie wyrobu nie spełniającego wymagań zasadniczych jest chyba
    tylko wykroczeniem.

    Jeśli wystawiłeś deklarację CE to uznaje się ją za prawdziwą.
    Czyli to ktoś inny musi udowodnić, że jest inaczej. Jednak wystawienie
    ewidentnie nieprawdziwej deklaracji może zostać uznane za fałszowanie
    dokumentów co jest już przestępstwem.

    > I przy okazji jeszcze pytania o EMC. Czy dla każdego urządzenia
    > elektrycznego, które, dla ustalenia uwagi, podlega badaniom CE, wykonuje
    > się sprawdzenie emisji zakłóceń i (również obowiązkowo) odporności na
    > zakłócenia? Czy wystarczy tylko emisja, no bo jak będzie nieodporne na
    > zakłócenia, to najwyżej nie będzie działało, ale załóżmy, że niczyje życie
    > od tego nie zależy.

    CE oznacza kompatybilność elektromagnetyczną i ma chronić konsumentów.
    Tak więc urządzenie wprowadzane do obrotu nie może wpływać na pracę
    innych urządzeń oraz inne urządzenia nie mogą zakłócać pracy danego
    urządzenia. Tak więc nawet jeśli od pracy danego urządzenia nie zależy
    czyjeś życie, musi ono spełniać odpowiednie dyrektywy dotyczące odporności.

    Paweł