eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie? › Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy
    zakupie?
    Date: Tue, 28 Jun 2011 11:49:45 +0200

    Powitanko,

    > - deklaracja zgodności / homologacja radia

    Koniecznie, sprawdzic czy na stronach UKE czy UOKiK nie ma tego modelu,
    bo deklaracje napisac moze kazdy.

    > - skaner kanałów

    calkowicie zbedny

    > - RF/Mic Gain

    niekoniecznie, ale w niektorych radiach mic gain obsluguje papuge

    > i anteny:
    >
    > - zysk w dB
    > - oczywiście długość

    Polecam Indiane, malo popularna i chyba niedoceniana, a zacna antena. Ma
    m.in. te zalete, ze wyglada jak zwykla samochodowa ino dluzsza, co
    sprawia, ze zlodziejom nie rzuca sie w oczy.

    > Na co jeszcze zwracać uwagę?

    Na sztywnosc anteny, jak bedzie dluga to dobrze, ale jak sie bedzie
    klasc przy wiekszej predkosci, to efekt ten sam co krotsza. Jesli
    jezdzisz za granice, to FM wskazany i "piatki"

    > Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego
    > zestrojenia zestawu, czy też lepiej po prostu podjechać do konkretnej
    > znającej się firmy aby to zrobili sami na miejscu odpłatnie oczywiście?

    SWRmiarka to chyba 30zl, jak sam zakladasz to moze sie przydac, ja nie
    kupilem, ale chyba kupie, po naprawie anteny, ktora zlamalem warto
    sprawdzic.

    > A może ktoś może podać kompetentne firmy w w/w temacie, które sprzedadzą
    > zestrojony komplet za rozsądne pieniądze w Krakowie?

    Zestrojenie zalezy od miejsca mocowania anteny.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa