eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie? › Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy zakupie?
    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: CB radio - zestaw - na jakie funkcje i parametry zwracać uwagę przy
    zakupie?
    Date: Tue, 28 Jun 2011 11:17:43 +0200

    Dnia Tue, 28 Jun 2011 10:52:59 +0200, Maciej M. napisał(a):

    > - deklaracja zgodności / homologacja radia
    To ma każde nowe w sklepie.

    > - skaner kanałów
    Mało przydatny, bo poza #19 zwykle jest głucha cisza, ale jak chcesz, to w
    niczym nie przeszkadza.

    > - RF/Mic Gain

    Mic Gain jest całkowicie zbędny. RF Gain też tak sobie się sprawdza - ja
    zamieniłem radio z RFG na takie z ASQ i nie żałuję - poziom zakłóceń i
    sygnału w samochodzie zmienia się tak szybko, że trzeba RFG kręcić cały
    czas. ASQ dużo wycina: puszcza tylko bliskie wyraźne transmisje. I o to w
    samochodzie chodzi. Zawsze można je wyłączyć i słuchać całego jazgotu na
    #19.

    > i anteny:
    >
    > - zysk w dB
    > - oczywiście długość

    Tylko długość, zysk to czysty marketing. 60cm drutu, zawsze będzie 60cm
    drutu, niezależnie od tego jaką śliczną cewkę z jeszcze śliczniejszym
    napisem dostanie. Jeżeli z jakiś powodów antena nie może być zbyt długa, to
    dobrze zastosować antenę helikalną. Te dla odmiany hałasują przy szybszej
    jeździe. Dlatego ja mam dwie: 60cm helikal na miasto i parkingi podziemne i
    112cm drut na trasę.

    > Aha jeszcze jedno - jest sens w kupowanie miernika do jednostkowego
    > zestrojenia zestawu, czy też lepiej po prostu podjechać do konkretnej
    > znającej się firmy aby to zrobili sami na miejscu odpłatnie oczywiście?

    Kup najtańszą miarkę: będziesz mógł w każdej chwili sprawdzić, czy
    instalacja antenowa jest z grubsza sprawna.

    > A może ktoś może podać kompetentne firmy w w/w temacie, które sprzedadzą
    > zestrojony komplet za rozsądne pieniądze w Krakowie?

    Hmmm... zestrojony zestaw to antena dostrojona do miejsca jej montażu, więc
    musieliby sprzedać Ci antenę i samochód do niej :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek