  • Data: 2014-02-15 15:16:49
    Temat: Re: CB-Radio - technologia dla idiotów
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-15 14:46, J.F. pisze:

    > Z rzadka. A wszystkie maja squelcha.

    Squelch nic tu nie da, bo anglik gadający 1500 km stąd otwiera squelcha
    tak samo jak tir z sąsiedniego pasa. RF Gain by dało, ale kolega kupił
    radyjko oczywiście bez tego.

    > Polepszajaca. sprawnosc krotkiej anteny polepsza :-)

    No tak, bo kompensuje moc bierną :-D

    > Ale to wracamy do poczatku. Wszystkich naraz na wymiane sprzetu na PMR
    > nie namowisz.

    Nie mówię o PMR! PMR to jest zabawka dla dzieci z mocą nadawczą 0,5 i
    antenką 3 cm, której nie wolno wymieniać bo przepisy zabraniają.

    UHF-CB w Australii ma 5W, wymienialne anteny z możliwością montażu
    anteny zewnętrznej i 80 kanałów w tym dupleksy repeaterowe. Czegoś
    takiego potrzeba kierowcom.

    http://en.wikipedia.org/wiki/UHF_CB