  • 31. Data: 2010-10-14 10:57:34
    Temat: Re: CB Radio do samochodu - ALAN 109 wystarczy?
    Od: Daniel <d...@d...poczta.onet.delete.pl>

    W dniu 14.10.2010 09:10, MariuszM pisze:

    > Typowo polskie to jest stawianie fotoradarów w szczerym polu.

    Już niedługo straż gminna/miejska nie będzie się fotoradarami bawić. Jak
    rozstawiają tylko w celach zarobkowych a nie w celu poprawy
    bezpieczeństwa to takich tylko ubić.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 32. Data: 2010-10-14 11:30:51
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-10-14 10:37, Michał Gut pisze:
    > wystarczy w zupelnosci. Ba! ma rfgain ktorym mozesz sobie tak odsluch
    > wzmocnic ze slyszysz dalekie transmisje daleko poza twoim zasiegiem
    > nadawania.

    Akurat RF Gain działa w drugą stronę, choć nazwa jest myląca :)

  • 33. Data: 2010-10-14 11:33:35
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-14 11:30, Grejon pisze:

    > Akurat RF Gain działa w drugą stronę, choć nazwa jest myląca :)

    Zbyt wielu to wykorzystuje do dalekiego bluzgania i niesłyszenia riposty.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 34. Data: 2010-10-14 12:29:05
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat RF Gain działa w drugą stronę, choć nazwa jest myląca :)

    ok masz czuly wzmacniacz wcz ktorym mozesz sobie to skręcic
    ale biorąc pod uwagę działanie w interakcji z uzytkownikiem to gain nie jest
    pozbawione sensu:) po prostu krecisz w prawo, sciagasz wszystko co w
    zasięgu, w lewo slyszysz mniej bo cichsze sa wyciszane

    nie zmienia to faktu ze to zajebista funkcjonalnosc:)

    na trasie w prawo, w wawce w lewo;)

  • 35. Data: 2010-10-14 12:30:06
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zbyt wielu to wykorzystuje do dalekiego bluzgania i niesłyszenia riposty.
    eeee bez przesady - bydlo nalezy ignorowac. po co ripisty
    gorzej jak jakiś fajans puszcza swoją ulubioną muzyczkę na 19tym - wsciec
    sie mozna

  • 36. Data: 2010-10-14 12:32:43
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > 520XL jest na czarnej liście UKE, trafisz na jakiegoś
    > nadgorliwego miśka i zabierze za pokwitowaniem. AS-100 ostatnio się
    > coś popsuły i kiepsko stroją, może jednak ML-145? Jakie masz auto, bo
    > w niektórych instalacja elektryczna sieje niemiłosiernie i byle jakie
    > radio nie starczy. Może yosana 120 albo coś w ten deseń.

    U 520 zostały wycofane przez UKE ze sprzedaży a nie z użytku i zabrać go nie
    powinni :)

    --
    Marek P.

  • 37. Data: 2010-10-14 12:44:22
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-14 06:30:18 Gabriel 'wilk'

    > Mnie czesto pomaga w znalezieniu danego miejsca w miescie ktoreggo
    > nie znam lub

    Mnie jeszcze nikt nie doprowadził do celu via CB. Inna sprawa,
    że tylko dwa razy prosiłem o wskazówkę i dwa razy nikt nie
    odpowiedział na nawoływania. Tak, słychać mnie. ;)

    > pozwala objechac korki i zamiast stac kilkadziesiat min
    > czy nawet 3/4h w korku po kilku/kilkunastu min. [...]
    > Ponadto zawsze duzo wczesniej wiesz o niebezpieczenstwie
    > na drodze, zamknietym odcinku, dobrym jedzeniu na trasie,

    Prawda i tak głównie używam CB.
    Może dlatego ostatnio zaliczyłem jackpot. :P
    Ale często po prostu żal słuchać tych "użytkowników".

    > zreszta jadac w dwa lub wiecej aut tez sie przydaje
    > na trsie do porozumiewania sie, itp.

    Tylko nie można być zbyt blisko. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2010-10-14 14:46:48
    Od: z <z...@g...pl>

    P_ablo pisze:

    > Zalozyciel watku ostentacyjnie deklaruje dlaczego chce kupic CB.

    I ja się oscentacyjnie przyznam że zamierzam zakupić w celu uniknięcia
    podstępnych łapanek po zaginięciu znaku i czepianie się szczegułów nic
    nie mających wspólnego z bezpieczeństwem moim i innych użytkowników
    drogi. Jeśli normalne życie, dojazd do pracy, przedszkola, sklepu a
    wszystko bez wariactw bo miasto jest tak zakorkowane że normalnemu
    myślącemu człowiekowi nie w głowie wyścigi skutkuje wyciąganiem ode mnie
    kasy przez "organy" to będę się temu przeciwstawiał wszelkimi sposobami
    bo na podatki już i tak zarabiam przez pół roku.
    Ostatnie zachowania "organów" są bardziej podobne do US (czy mafi -
    wyciąganie haraczu) niż do ścigania przestępców.

  • 39. Data: 2010-10-14 15:16:48
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 23:27:02 +0200, fReLuZ napisał(a):

    > Chcialem sobie kupic radio do samochodu coby nieco mniej mandatow placic
    > - no i pytanie czy takie wystaczy:
    >
    > http://allegro.pl/cb-radio-alan-109-sklep-warszawa-2
    -gratisy-i1261274662.html

    > bo ma tylko AM - a nie ma FM... o ile to potrzebne?

    Alany z seri "1" mają słabe filtry, więc przed zakupem sprawdź czy nie
    będziesz słysał silnika w radiu.

    AM zupełnie Ci wystarczy

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 40. Data: 2010-10-14 17:04:26
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-14 12:44, Myjk pisze:
    > 2010-10-14 06:30:18 Gabriel 'wilk'

    > Mnie jeszcze nikt nie doprowadził do celu via CB. Inna sprawa,
    > że tylko dwa razy prosiłem o wskazówkę i dwa razy nikt nie
    > odpowiedział na nawoływania. Tak, słychać mnie. ;)

    Klika miesięcy temu w drodze do Łodzi padła mi ładowarka
    samochodowa*. Akurat jak dojechałem do granicy miasta
    to telefon się wyłączył. Więc ani nie było jak zadzwonić,
    ani sprawdzić na mapie. Jedno pytanie na CB i po chwili wiedziałem
    od początku do końca jak jechać. Podobnie jest z omijaniem
    korków i informacją o tym co się dzieje na trasie. Raz wracając
    z Kielc chyba zaoszczędziłem ze 30 minut, bo odpowiednio wcześnie
    udało mi się skręcić i ominąć całkowite zatrzymanie po wypadku.
    Jakby nie dostał info, to już by nie było jak zawrócić i trzeba
    by było stać dopóki by nie udrożnili. CB się przydaje, nie tylko
    do tego, żeby się nie dać oskubać.

    *)jak się potem okazał telefon, ładowarka była sprawna.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)