  • Data: 2009-01-21 20:43:47
    Temat: Re: CB, PMR - czyli użyteczność tego dzisiaj
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Wójtowicz pisze:

    > A nie jest to tak, że PMR mają jakąś sygnalizację tonową typu SELCAL? Bo
    > wydaje mi się, że squelch w radyjku zostanie otwarty tylko, jeśli kod
    > wysłany tonowo będzie taki sam, jak ten wklepany do radyjka. Oczywiście
    > zawsze można zrobić tak, żeby radyjko odbierało wszystko.

    Tak, jest sygnalizacja dodatkowym tonem, wycinanym potem przy odsłuchu.
    Ale cóż to za różnica, jeżeli sąsiad przez przypadek w podobny sposób
    skonfiguruje swoje radyjko (ten sam kanał i "podkanał"). Ciekawe, czy
    już istnieją działające w paśmie PMR sprzęty z cyfrowym szyfrowaniem
    sygnału; da się to w ogóle zrobić? Tzn. próbkowanie -> mocny kompresor
    (powiedzmy 2,4kbps) -> szyfrowanie -> "modem" -> kanał foniczny PMR?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/