  • Data: 2022-08-27 15:59:38
    Temat: Re: C - łańcuchy tekstowe definiowane w parametrach funkcji
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 27 sierpnia 2022 o 12:59:44 UTC+2 Atlantis napisał(a):
    > Tutaj nie masz racji, a przynajmniej opisywane przez Ciebie zachowanie
    > nie jest żadną uniwersalną regułą. Nie ma żadnej zasady która mówiłaby,
    > że anonimowa tablica jest tworzona na stosie tuż przed utworzeniem
    > wskaźnika, który by na nią wskazywał.
    > Takie ciągi znaków zwykle są zbierane podczas kompilacji i umieszczone w
    > rodata (czyli w przypadku mikrokontrolerów najczęściej we flashu) i
    > potem po prostu wskaźnik będzie inicjowany wartością wskazującą na
    > początek odpowiedniego ciągu znaków.
    > Widać to chociażby w HEX-ach wsadów do starszych systemów
> [...]

    Piszesz w C.
    Nie w asemblerze, który z tego C zrobi kompilator.
    Zrobi jak zrobi i może nawet działać.
    Ale nie ma pewności.
    Inny kompilator, a nawet ten sam z innym -Ox, może zrobić inaczej i działać już nie
    będzie.
    Jak jest send("tekscik") to po zakończeniu tej funkcji "tekscik" w tym samym miejscu
    w pamięci może dalej być, ale nie musi.
    Dlatego należy go skopiować - albo dawać wskaźnik na globala.
    Tyle z punktu widzenia C.
    Wskaźniki nie są do zabawy - bardzo łatwo utrudnić sobie życie.

    Cóż, nikt do C nie zmusza - można pusać w assemblerze, możnasobie zmodyfikować język
    i kompilator - tylko wtedy już nie będzie to C.