  • Data: 2013-11-01 14:48:36
    Temat: Re: Było o lokomotywach to może elektrownie.
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:3210645146.20131101121856@pik-net.pl.invalid...

    > Wszystkie zasilacze Made in China bez zabezpieczenia UV?

    Widocznie... Takich urządzeń wokół mamy mnóstwo.
    Mam akurat przed sobą urządzenie, radiotelefon na 12V. W środku
    przetwornica. O ile zbyt duże napięcie, nawet 18V mu nie szkodzi, to przy
    napięciu 8-9V przetwornica puszcza natychmiast dym. Taki spadek napięcia
    zdaża się przy rozruchu silnika i niestety ale kończy się to często padem
    przetwornicy.
    Żeby nie było, radiotelefon jest profesjonalny, porządnej firmy, za kilkaset
    euro, z przeznaczeniem latać :)
    Mam ładowarkę do akumulatorów wszelkiej maści Pb, Ni-Cd, Li-Fe, Li-Ion,
    Li-Pol. Chinszczyzna że aż kłuje w oczy, ale ma sporo inteligencji w środku
    i rysuje wykresy na komputerze ładne i nawet przez sieć można nadzorować
    proces np. na androidzie. Nie ma własnego zasilacza a potrzebuje 11-18V. Gdy
    podłączam ją pod zasilacz który łagodnie wstaje, robi niestety zwarcie i
    wywala bezpiecznik 5A w zasilaczu. Muszę wpierw włączyć zasilacz a dopiero
    podłączyć ładowarkę. Zapomnę, albo się zagapię, leci bezpiecznik.