  • Data: 2014-03-27 12:39:09
    Temat: Re: Bylo niedawno o przekaznikach, a ja dalej zielony.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    news:5333b92e$0$2374$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale wtedy nie będzie załączania w "zerze".

    Dlaczego nie? Jak najbardziej będzie...

    W kolejnych okresach zasilania sieciowego będziesz włączał
    triaka (zawsze w zerze) na coraz to dłuższy czas aż włączysz go
    na cały okres i żarówka się rozgrzeje i będzie świecić pełną mocą.

    Typowe ściemniacze do żarówek tak właśnie działają: triak jest
    załączany w zerze i wyłączany różnie, np. po ćwiartce okresu...
    Żarówka więc nie dostaje pełnego sinusa tylko taki przebieg
    zbliżony do zera przez 3/4 okresu i potem ćwierć sinusa i znowu
    zero - żarówce kształt przebiegu dynda, bo to przecież opornik,
    a jednocześnie nie dostaje tyle mocy do w przypadku pełnego
    sinusa, więc świeci słabiej.