  • Data: 2011-05-29 20:25:46
    Temat: Re: Było: Kity,zestawy uruchomieniowe a CE
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > robisz?? :P... Sądzę, że Koledze nie chodziło o to, jak jest, tylko o to,
    > co powinien zrobić producent kitów itp. - czy powinien robić badania i
    > jakie... faktem jest, że niezbyt trafnie zadał pytanie, bo zapytał o to
    > "jak sobie radzą"... Ale sam właśnie jestem ciekawy, jak to ma się w

    Nie żebym się czepiał, ale czy w moim pytaniu "firmy produkujące [...]
    powinny swoje produkty oznaczać CE / badać" jest aż taka niejasność?
    Chodzi mi o to, czy wymienione w temacie urządzenia kwalifikują się do
    objęcia jakimiś przepisami, normami.
    Natomiast żeby wiedzieć, jak firmy sobie radzą to trzeba by się dowiedzieć,
    co muszą omijać.

    > świetle reguł, a nie kombinatorstwa - czy taki KIT to urządzenie
    > elektroniczne?? To, że ROHS musi spełniać, to raczej pewne, ale to się

    Tak właśnie.
    To, że sporo urządzeń posiada naklejkę CE, a nie spełnia norm w tym wątku
    mnie nie interesuje.
    Polscy producenci jakoś specjalnie się nie 'reklamują' RoHS w swoich
    zestawach, chyba że nie zauważyłem. Myślę jednak, że w większości stosują
    lut bezołowiowy. Bułgarski Olimex od razu na stronie głównej wyświetla RoHS
    Pb-FREE (co by to nie znaczyło) podobnie zdaje się podaje Atmel czy ST.

    Michał