  • 51. Data: 2021-08-21 08:58:32
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.08.2021 o 08:23, Cavallino pisze:
    > O spaliniakach to samo można powiedzieć.
    > Chociaż nie - już pokazał że to ślepa uliczka, na nic nie trzeba czekać.

    Pieprzenie, na tej samej zasadzie wszystko jest ślepą uliczką bo na końcu się umiera.

    A tymczasem:
    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-general-motors
    -wycofuje-do-naprawy-wszystkie-swoje-elektrycz,nId,5
    434067#crp_state=1

    "Koncern General Motors postanowił wycofać do naprawy wszystkie, sprzedane na całym
    świecie, egzemplarze swojego elektrycznego samochodu Chevrolet Bolt. Powodem są
    problemy z
    baterią, która może wywołać pożar."

  • 52. Data: 2021-08-21 10:53:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2021 o 08:58, m4rkiz pisze:

    > Pieprzenie, na tej samej zasadzie wszystko jest ślepą uliczką

    Wszystko nie.
    Ale coś co generuje syf, a do tego się kończy, to jest ślepa uliczka.
    Może i długa, ale ślepa.

> [...]
    > sprzedane na całym świecie, egzemplarze swojego elektrycznego samochodu
    > Chevrolet Bolt. Powodem są problemy z baterią, która może wywołać pożar."

    Nic nowego - LG Chem dał ciała w jakimś okresie.
    Już w Hyundaiu Kona wymieniali te baterie na nowe.

  • 53. Data: 2021-08-21 11:24:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-20 o 20:07, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 19.08.2021 o 17:57, Janusz pisze:
    > /....
    >>
    > Nie będzie prądu
    U nas.

    --
    Janusz

  • 54. Data: 2021-08-21 18:10:35
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 21.08.2021 o 11:24, Janusz pisze:
    /.../
    > U nas.

    Wszędzie

  • 55. Data: 2021-08-21 18:28:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Pewnie. W końcu wszystko jedno czy ocean podniesie się o 5 m czy tylko o
    > 4,8 :)

    W tej analogii to bardziej "o 5 m czy o 35 centymetrów" to raz. Dwa - przejście w
    całości
    na transport elektryczny niczego w praktyce nie zmienia, ani jedynym ani głównym
    problemem
    nie jest z tego co się orientuję transport kołowy napędzany silnikami spalinowymi i
    przejście w całości na prąd (którego i tak w takich ilościach po prostu nie mamy) nie

    zamyka tematu zmian klimatu powodowanych przez człowieka.

    Nie, nie twierdzę że nie ma sensu robić nic. Tylko że wypadałoby celować w pierwszej
    kolejności tam gdzie stosunek poniesionych nakładów do zysków jest największy, a to
    (chyba) nie są 'prywatne samochody'.

  • 56. Data: 2021-08-21 18:40:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 20.08.2021 o 09:58, J.F pisze:
> [...]

    W racjonalnym świecie tak, ale jak popatrzymy za zachodnią granicę to widać że
    politycy
    nie mają z racjonalnością nic wspólnego.

    > Trudno powiedziec, bo jak widac ruchy antyatomowe sa, a i uranu zasoby
    > sa ograniczone.

    Ale tu nie chodzi żeby oprzeć się na tym "na zawsze" tylko wybrać najmniejsze zło w
    danym
    momencie. A jeżeli chodzi o łopaty wiatraków i panele słoneczne to szału nie ma.

    > Przyszlosc byc moze lezy w syntezie jadrowej, tylko najpierw musimy sa
    > opanowac.
    >
    > A jeden reaktor termojadrowy mamy dostepny, tylko odebrac energie ...

    https://www.wired.com/story/solar-panels-are-startin
    g-to-die-leaving-behind-toxic-trash/

  • 57. Data: 2021-08-21 18:46:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2021 18:28:44 +0200, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    problemem
    > nie jest z tego co się orientuję transport kołowy napędzany silnikami spalinowymi i

    Naprawdę mógłbyś coś przeczytać zanim zabierzesz głos. Wklep w gogle
    "udział transportu w emisji co2" i poczytaj.
    >(którego i tak w takich ilościach po prostu nie mamy)
    Owszem ale możemy go zrobić bez większego trudu.
    >gdzie stosunek poniesionych nakładów do zysków jest największy, a to
    >(chyba) nie są 'prywatne samochody'.
    No to gdzie, mistrzu? Flota 24 mln aut w kraju i tak jest wymieniana
    średnio co 15 lat więc bez problemu może być podmieniana sukcesywnie na
    elektryczne. A przez te 15 lat można postawić porządną atomówke i
    zwiększyć instalacje OZE o paręset %. Za co? Za oszczędności na imporcie
    ropy na przykład.
    Było to wszystko już policzone, więc nie ściemniaj że się nie da. Głupia
    Słowacja lada dzień będzie miała 100% bezemisyjną energetykę i jeszcze
    będzie nam prąd sprzedawała, to co? My nie możemy? Trzeba tylko głąbów w
    rządzie wymienić na normalnych ludzi.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 58. Data: 2021-08-21 18:46:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2021 18:10:35 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > W dniu 21.08.2021 o 11:24, Janusz pisze:
    > /.../
    >>
    > Wszędzie

    Dowodzik poproszę.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 59. Data: 2021-08-21 19:23:06
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Naprawdę mógłbyś coś przeczytać zanim zabierzesz głos. Wklep w gogle
    > "udział transportu w emisji co2" i poczytaj.

    W europie?

    https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/soc
    iety/20190313STO31218/emisje-co2-z-samochodow-fakty-
    i-liczby-infografika

    "Prawie 30% całkowitej emisji CO2 w UE pochodzi z sektora transportu, z czego 72% - z

    transportu drogowego."

    widzę też z infografiki że obecnie kupując znacznie droższy samochód elektryczny
    ograniczam emisję co2 w porywach o 1/5

    > Owszem ale możemy go zrobić bez większego trudu.

    Zrobić? Oczywiście. Bez większego trudu? Nie.

    > A przez te 15 lat można postawić porządną atomówke i
    > zwiększyć instalacje OZE o paręset %. Za co? Za oszczędności na imporcie
    > ropy na przykład.

    Nie ta kolejność. Najpierw trzeba wyłożyć a potem może się zwróci.

    > Było to wszystko już policzone, więc nie ściemniaj że się nie da.

    Chętnie poczytam.

    > Głupia
    > Słowacja lada dzień będzie miała 100% bezemisyjną energetykę i jeszcze
    > będzie nam prąd sprzedawała, to co?

    I nawet gdyby to co to zmienia globalnie? Kiedy nawet pomijając Azję, Afrykę, Ameryki
    patrząc na nasze podwórko - Niemcy zamykają elektrownie atomowe i przechodzą
    'tymczasowo'
    na węgiel?

    > My nie możemy?

    My na pewno nie.

    > Trzeba tylko głąbów w
    > rządzie wymienić na normalnych ludzi.

    Tylko jeden niemożliwy do spełnienia warunek? :P

  • 60. Data: 2021-08-21 21:12:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 Aug 2021 19:23:06 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > Chętnie poczytam.

    To sobie poszukaj.
    --
    Jacek