  • 41. Data: 2021-08-20 09:58:50
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 09:42:54 +0200, T. wrote:

    > Ja też sądzę, że raczej ogniwa paliwowe są lepsze. Doświadczenia z tym
    > wodorem przeprowadza się chyba po to, żeby zastąpić paliwa płynne w
    > jakiś płynny sposób.

    Samochody maja pewnien okres zycia, wiec jak najbardziej bedzie to
    plynnie. Tylko zeby to mialo sens, to trzeba najpierw nastawiac
    wiatrakow i PV, rozbudowac siec energetyczna itp.

    FC maja na pewno lepsza sprawnosc, ale pozostaja inne cechy.
    Jak widac po Mirai - do przeskoczenia ... tylko cena bardzo wysoka.

    > Już teraz można poczytać o tym, że robią te próby
    > żeby móc spalac wodór w standardowym dieslu. Do ON juz dodaje się LPG i
    > to działa, a przy transporcie zawodowym to są kolosalne oszczędności (i
    > przy tym czyściej dla środowiska). Ale w końcu gaz też nam się kiedyś
    > skończy...

    Kolosalne oszczednosi sa z powodu podatkow, ktore w LPG sa male.
    Jakby obciazyc tak jak benzyne i ON, to by sie LPG i CNG w motoryzacji
    skonczyl.

    > Przyszłość jest pewnie w elektryczności pozyskiwanej z ogniw i
    > elektrowni jądrowych.

    Trudno powiedziec, bo jak widac ruchy antyatomowe sa, a i uranu zasoby
    sa ograniczone.

    Przyszlosc byc moze lezy w syntezie jadrowej, tylko najpierw musimy sa
    opanowac.

    A jeden reaktor termojadrowy mamy dostepny, tylko odebrac energie ...

    J.

  • 42. Data: 2021-08-20 10:18:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2021 o 09:27, J.F pisze:

    > Wiec moze i Unia dobrze robi, ze kaze sprzedawac i kupowac po cenach
    > rynkowych, tylko ... kupujesz z dostawa, sprzedajesz sam prad ...

    A każe?
    I czy na pewno pisze że jedne mają być z zyskiem, a drugie bez?

    Ale nadal daleko dalej niż do sąsiada.

  • 43. Data: 2021-08-20 10:34:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 10:18:40 +0200, Cavallino wrote:

    > A każe?

    Tak jakos mowia

    > I czy na pewno pisze że jedne mają być z zyskiem, a drugie bez?

    https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/prawo/prawo-wspolnot
    owe/dyrektywy

    szukaj, czytaj.

    > Ale nadal daleko dalej niż do sąsiada.

    Jak sasiedzi nastawiaja, to tez bedzie daleko do odbiorcy :-)

    J.

  • 44. Data: 2021-08-20 11:04:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2021 o 10:34, J.F pisze:

    > Tak jakos mowia

    Kto mówi?
    Bo jak pis to kłamie.
    Jak zawsze.

    > https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/prawo/prawo-wspolnot
    owe/dyrektywy

    > szukaj, czytaj.

    To Ty głosisz te bzdury, więc sam szukaj żeby je czymkolwiek podeprzeć.
    Albo przestań je wypisywać.

    > Jak sasiedzi nastawiaja, to tez bedzie daleko do odbiorcy :-)

    Spokojna głowa, jakieś osiedle bloków i tak będzie stosunkowo niedaleko.

  • 45. Data: 2021-08-20 11:12:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Aug 2021 11:04:33 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    > Jak zawsze.

    owe/dyrektywy

    > To Ty głosisz te bzdury, więc sam szukaj żeby je czymkolwiek podeprzeć.

    Ty masz instalacje, to czytaj we wlasnym interesie :-)

    > Spokojna głowa, jakieś osiedle bloków i tak będzie stosunkowo niedaleko.

    Postawia sobie panele na dachu i podlacza gazociag, to bedziesz musial
    szukac dalej :-)

    J.

  • 46. Data: 2021-08-20 11:21:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-08-2021 o 11:12, J.F pisze:

    > Ty masz instalacje,

    Nie mówmimy o tym co kto ma, tylko co kto wypisuje.

    > Postawia sobie panele na dachu

    Nie będzie się opłacało, to nikt nic nie postawi.

  • 47. Data: 2021-08-20 12:20:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-20 o 10:34, J.F pisze:

    > Tak jakos mowia
    Na razie się z tego wycofali, poza tym tyczyło by się tylko nowych
    instalacji,stare by mogły jeszcze 15 lat pracować na prosumencie.
    No i nie było wyjaśnione co z przesyłem, bo wg propozycji lipa była,
    sprzedawałbyś sam prąd a kupował z przesyłem czyli lekko licząc z 2razy
    tyle.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2021-08-20 12:22:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-20 o 09:56, K pisze:
> [...]
    II_Co_skladalo_sie_na_budzet_Polski_w_2020_roku

    > Chinski GAC pokazal. Zobaczymy jak to bedzie wygladalo z ta produkcja na
    > masowa skale i jakie bedzie mialo wady oraz czy te wady czasem nie beda
    > wieksze niz zalety.
    To już inna sprawa, ale widać że temat akumulatorów nadal się rozwija.

    --
    Janusz

  • 49. Data: 2021-08-20 13:46:55
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/08/2021 11:22, Janusz wrote:

    II_Co_skladalo_sie_na_budzet_Polski_w_2020_roku

    > To już inna sprawa, ale widać że temat akumulatorów nadal się rozwija.

    Ten temat sie rozwija od 100 lat i jak na razie 10 lat temu utknal w
    martwym punkcie. Ile to juz bylo startupow z ktore mialy prwie gotowy
    rewolucyjny produkt? Srednio dwa-trzy razy w roku powstaje jakis nowy
    pomysl i pozniej zapada cisza.

  • 50. Data: 2021-08-20 20:07:49
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.08.2021 o 17:57, Janusz pisze:
    /....
    > Ona się już kończy odkąd pamiętam, a stary jestem :)
    > Pewnie skończy się tak że jazdy lokalne będą na elektrykach a na dłuższe
    > trasy spaliniaki ale na np lpg czy biopaliwa.

    Nie będzie prądu