  • 251. Data: 2021-08-27 12:01:05
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 11:29 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Farciarz:P Tyle to kosztuje zestaw do samodzielnego montażu.
    >
    > https://pvgroup.pl/index.php/produkt/elektrownia-fot
    owoltaiczna-10kw-z-systemem-montazowym-na-grunt/

    > Dawaj linka do ty niecałych 36k za 15k

    https://zapodaj.net/4bb2b87c84519.jpg.html

    z tej proformy oddałem wyłacznik p.poz bo nie był potrzebny.
    czyli mamy 30k
    dodatkowo:
    1. uziom - 500
    2. rozdzielnie AC/DC - 1200
    3. projekt z uzgodnieniamy p.poż - 970
    4. kabel ziemny yaky 5x25 - 870
    5. przewód uziemiający, bednarka i inne "duperele" za około 2k pln
    suma: prawie 36k

    Robocizna oczywiście moja.

    > A ja cholera za domek warty 30 tysi na działce płacę 200...

    słowo klucz: "dodatkowe". Za całą polisę zapłaciłem 670 zł.

  • 252. Data: 2021-08-27 13:38:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Robocizna oczywiście moja.

    To trochę zmienia;P My rozmawiamy o inwestycji a nie pracy. Jak masz sam
    robić to lepszą "inwestycją" będzie opychanie tego innym. Teraz już się
    nie dziwię, że kosztowało to tyle co same materiały:P Ile masz na to
    gwarancji?

    > słowo klucz: "dodatkowe". Za całą polisę zapłaciłem 670 zł.

    Papiery na montaż tego masz? Przeglady co pięć lat? Bo jak nie to nie
    chcę cię martwić, ale wiesz jak to z ubezpieczylami...

    --
    Shrek

  • 253. Data: 2021-08-27 13:43:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-27 o 08:12, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > systemu energetycznego na poziomie dziennikarza tudzież
    > aktywisty z Green Picu- bateryjka, druciki i żaróweczka.
    > Jak wymienimy bateryjkę z napisem "elektrownia węglowa"
    > na bateryjkę z napisem "OZE", to żaróweczka będzie dalej
    > wesoło świecić, przyroda odetchnie i wszyscy będą szczęśliwi.
    > Tylko ci wredni energetycy nie chcą tego zrobić, chcą dalej
    > truć przyrodę dwutlenkiem a dzieci rurą z diesla, bo to
    > sadysty takie są.
    >
    > O bilansowaniu systemu energetycznego większość nigdy
    > nic nie słyszała, ci co słyszeli uważają, że to żaden
    O kolejny naganiacz z energetyki, powiedz mi mądralo dlaczego np w
    niemczech mają 10-20 razy więcej PV i dopiero teraz zaczynają
    przebąkiwać o potrzebie regulacji?
    A u nas nędzne 4GW w porywach robi taki problem?

    --
    Janusz

  • 254. Data: 2021-08-27 13:50:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 13:43, Janusz pisze:

    > O kolejny naganiacz z energetyki, powiedz mi mądralo dlaczego np w
    > niemczech mają 10-20 razy więcej PV i dopiero teraz zaczynają
    > przebąkiwać o potrzebie regulacji?

    To że jako ignorant o tym nie wiesz nie znaczy że nie mają takiej
    potrzeby. Mądrzy ludzie tam siedzą i robią swoją robotę a ty po prostu
    nie zdajesz sobie z tego sprawy.

    --
    Shrek

  • 255. Data: 2021-08-27 14:19:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 13:43:40 +0200, Janusz wrote:

    > O kolejny naganiacz z energetyki, powiedz mi mądralo dlaczego np w
    > niemczech mają 10-20 razy więcej PV i dopiero teraz zaczynają
    > przebąkiwać o potrzebie regulacji?

    Maja tez spory rynek tej energii, choc dane z 2020 sa juz ambitne -
    27% produkowanej energii jest wiatru, 10% z PV.
    I 9% z biomasy.

    Maja tez Polske, Czechy, Francje i Austrie, ktorym moga sprzedac
    nadwyzki. Lub kupic.
    Widac te wiatry jakies stabilniejsze i moze sie zgrabnie z PV
    dopelniaja.

    No odchodza od wegla, wiec stawiaja na gaz ziemny - a gazowe
    elektrownie maja wiekszy zakres regulacji i szybkosc zmian.

    > A u nas nędzne 4GW w porywach robi taki problem?

    4GW to latem jakies 20% mocy ogolnej - wiec juz dosc sporo, jesli jest
    nieprzewidywalne.

    W Czechach bylo kiedys tak:
    https://www.rp.pl/artykul/456346-Czeskie-porazenie-s
    loneczne.html

    ale moze ktos odszuka, jak to sie skonczylo.
    O katastrofie nie slyszalem, o realizacji wszystkich planow tez nie
    :-)

    Przy czym Czechy to kraj gorzysty - latwiej o szczytowo-pompowe.

    J.

  • 256. Data: 2021-08-27 14:39:13
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.08.2021 Janusz <j...@o...pl> napisał/a:

    > O kolejny naganiacz z energetyki, powiedz mi mądralo dlaczego np w

    Jakież to lotne procesy myślowe doprowadziły Waść do wniosku,
    że nakłaniam kogokolwiek do czegokolwiek?
    Ubolewam nad (powszechną) ignorancją i tyle.

    > niemczech mają 10-20 razy więcej PV i dopiero teraz zaczynają
    > przebąkiwać o potrzebie regulacji?

    A pomyślałeś Waść, że może po prostu mają czym bilansować?

    > A u nas nędzne 4GW w porywach robi taki problem?

    Robi, bo w łatwo sterowalnych gazówkach mamy koło 2GW
    https://wysokienapiecie.pl/10050-czy-rynek-mocy-bedz
    ie-sprzyjal-nowym-elektrowniom-gazowym/
    Szczytowo pompowych zupełnie śmieszne ilości. Węglowe są słabo regulowalne.

    Poczytaj:
    http://konradswirski.blog.tt.com.pl/trudna-praca-blo
    kow-weglowych-w-polskim-systemie-energetycznym/

    A ogóle na niemiaszkach bym się tak mocno nie wzorował.
    Wygaszanie elektrowni atomowych na rzecz reaktywacji węglowych
    to jednak słabe jest.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 257. Data: 2021-08-27 14:51:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-27 o 13:50, Shrek pisze:

    > To że jako ignorant o tym nie wiesz nie znaczy że nie mają takiej
    Jak na razie to sam pokazujesz jakim ignorantem jesteś.

    > potrzeby. Mądrzy ludzie tam siedzą i robią swoją robotę a ty po prostu
    > nie zdajesz sobie z tego sprawy.
    No jasne panie oświecony, kolejny specjalista od siedmiu boleści,
    powiedz Niemcom że się nie znają na PV zmuszając ludzi do instalacji, tu
    guru grupowy Shrek wie lepiej.

    --
    Janusz

  • 258. Data: 2021-08-27 15:02:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2021 o 14:51, Janusz pisze:

    > Jak na razie to sam pokazujesz jakim ignorantem jesteś.

    Dobra - ja kończę - żyj sobie w przeświadczeniu że system energetyczny
    nie jest bilansowany.

    --
    Shrek

  • 259. Data: 2021-08-27 15:04:12
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > Dobra - ja kończę - żyj sobie w przeświadczeniu że system energetyczny
    > nie jest bilansowany.

    A nie mówiłem, że orka na ugorze? :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 260. Data: 2021-08-27 15:07:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Aug 2021 14:51:33 +0200, Janusz wrote:

> [...]
    > No jasne panie oświecony, kolejny specjalista od siedmiu boleści,
    > powiedz Niemcom że się nie znają na PV zmuszając ludzi do instalacji, tu

    Ale Niemcy nie zmuszali, tylko zachecali przez doplaty.
    Czy nadal doplacaja, to niech ktos zorientowany sie wypowie.

    Do tego dochodzi sprawa "zielonych certyfikatow" - i znow niech sie
    ktos zorientowany wypowie, jak to teraz wyglada.

    Ale mowa nie o PV, tylko o bilansowaniu.
    Bilansowanie instalacji PV jest w miare proste - jak siec nie
    potrzebuje, to falownik nie wepchnie. Chyba, ze przepisy krajowe
    nakazuja wpuscic.
    Ewentualnie - falownik wepchnie, problem sie przeniesie w inne
    miejsce, tzn do innej elektrowni :-)

    J.