  • Data: 2021-08-24 13:33:01
    Temat: Re: Być może uda się przeżyć silnikom spalinowym...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Aug 2021 11:05:57 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Jaką zimę? Wystarczy, żeby do południa jak człowiek w pracy fotowoltaika
    > ładowała akumulatory. Wracamy z pracy, telewizorek, czajnik, pralka,
    > piekarnik, ładujemy autko elektryczne ;-)

    A grzac domek czym chcesz? Pradu moze zabraknac.
    W dodatku to podwojne ladowanie, wiec straty.

    Raczej bym widzial wymienne baterie - przyjezdzasz, wsadzasz
    naladowana.

    > No, przecież wiadomo, że takie na przykład Chiny są na innej planecie.
    > Dlatego też nie muszą dwutlenku ograniczać, a Europa musi :-)

    To jest osobny problem.

    > I obawiam się, że jednak tańszy niekoniecznie. Bateria to jednak
    > bardzo duży procent wartości elektryka. Produkcja drutu i słupów
    > to ani skomplikowane, ani drogie, w kraju to spokojnie ogarniamy.
    > Spalin ubywa, ciszej... nie tak to powinno wyglądać?

    > Tak jak żarówki wymieniane na świetlówki kompaktowe.
    > Jak już świetlówki okrzepły to przyszły LEDy i pozamiatały ;-)

    swietlowki maja swoj okres zycia. U mnie ciagle swieca :-)

    > Wiatraki (lądowe) ani PV nie mają sensu bez przyzwoitych
    > możliwości gromadzenia energii.

    trzeba ich nastawiac tyle, aby nie musialy gromadzic :-)

    J.