  • Data: 2009-06-26 14:10:25
    Temat: Re: Butki enduro z wysokiej polki
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-06-26 15:11:35 +0200, Nikanor <p...@g...com> said:

    > A jako wiedzący to mógłbyś napisać jeszcze coś o szynach na kolanka?
    > Rozglądam się za czymś kompromisowym (tzn. żeby nie kosztowało tysiąca
    > zł, było wygodne, mieściło się pod spodnie, dawało zdjąć i
    > założyć w czasie poniżej 10 min/nogę. I jeszcze by mogło cośtam chronić, przy
    > okazji. :)

    Może nie z praktyki, ale robiłem w tym temacie solidne rozeznanie, więc
    może Ci się przyda.
    Po pierwsze, część ortopedów (zwłaszcza sportowych) nie zaleca
    stosowania ortez osobom ze zdrowymi kolonami - osłabiają one mięśnie
    wokół kolana, co samo w sobie nie jest za zdrowe i może prowadzić do
    kontuzji w innych sytuacjach. One są przeznaczone głównie dla tych,
    którzy już mają problemy z kolanami i jazda bez nich byłaby zbyt
    niebezpieczna/niemożliwa.
    Po drugie w skrajnych przypadkach orteza może doprowadzić do poważnego
    złamania kości udowej, które przy mniej sztywnej osłonie ma szanse nie
    nastąpić. To raczej przypadek ekstremalny, ale się zdarza.
    Po trzecie - ja już sobie 2 razy lekko zwichnąłem kolanko na bok i z
    przymiarek EVS-ów wyszło mi, że w tym zakresie ochroniłyby mnie tylko
    WEBy, które raz że kosztują duuuuużo, a dwa mają opinię bardzo
    nietrwałych (lubią se pęknąć, jak to z carbonem). Jak już, to raczej
    Asterisk.
    Po czwarte - wybór "lepsiejszych" ochraniaczy kolan jest niewielki -
    Thor Force, Alpinestars Bionic MX/SX i to chyba tyle. Jak dla mnie
    Thory oferują lepszą sztywność boczną, niż jednozawiasowe, tanie
    Polisporty, dodatkowo mają system bardzo wygodnego zapinania z osobną
    regulacją długości pasków. Kosztują coś koło ~400 zł.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco