  • Data: 2022-06-04 19:01:47
    Temat: Re: Budowa własnego linuksowego komputerka
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 4 czerwca 2022 o 18:22:55 UTC+2 heby napisał(a):
    > Pierwsze z brzegu. Potrzebujesz więcej?
    >
    > https://www.oreilly.com/library/view/understanding-t
    he-linux/0596002130/ch02s03.html

> [...]
    > segmentation and paging are somewhat redundant since both can be used to
    > separate the physical address spaces of processes: segmentation can
    > assign a different linear address space to each process, while paging
    > can map the same linear address space into different physical address
    > spaces. Linux prefers paging to segmentation for the following reasons:[...]
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że ta rada działa w obie strony?
    > Zdecydowanie. Tym bardziej że pochodzi z humorystycznej ksiązki
    > "Understanding the Linux Kernel". Najwidoczniej autor nie czyta usenetu,

    Albo Ty nie czytałeś książki i/lub tego, co ja napisałem.
    W Linuxie stronicowanie jest podstawą, z segmentacji używane jest niedużo - i tylko
    to, co dobre.
    Można tak, bo to, co złe, ale niezbędne w segmentacji, załatwia - o wiele lepiej -
    stronicowanie.
    A samo stronicowanie jest segmentacją z wieloma segmentami o jednakowej (albo max.
    kilku ustalonych) wielkości segmentu.
    Załatwia całość OS, więc aplikacje w ogóle o tym nie muszą wiedzieć, chyba że wchodzą
    niuanse Harvard/Princetown.