  • 21. Data: 2012-12-11 17:48:56
    Temat: Re: Budowa garażu - koszty
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    news:50c762da$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Merlinnek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Ja masz nie cytować, to nie pisz.

    Jak masz nie pisać to nie cytuj!!!
    ...tak bez urazy, ot tak poszło... (mam nadzieję, że prawie piątkowo)

    pozdr
    lublex

  • 22. Data: 2012-12-11 17:59:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-11 15:31, Ergie pisze:
    > To już nie te czasy - chyba że w tym garażu ma stać jakiś pełnoletni
    > samochód lub... Ford :-) Dla współczesnych aut korozja nie jest problemem.
    Dokładnie. Współczesne auta korozji nie doczekają. Wkrótce trzeba je
    będzie złomować zaraz po gwarancji, a nawet Ford nie korodował przecież
    w 2-3 lata ;-)

    Maciek

  • 23. Data: 2012-12-11 20:04:48
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-11, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Dla mnie formalności to cała reszta oprócz materiałów i robocizny. Przecież
    > ten projekt to nie dla mnie a dla urzędu znaczy się formalność.

    Tzn. wszystko Ci jedno jak będzie wyglądał garaż? Bo nie łąpię :).
    Jak kupujesz samochód, to wg. Ciebie projekt jest formalnością?
    Bo wg. mnie (i chyba reszty świata...) to taki sam koszt jak metal
    i plastik.
    Projekt budynku to taki sam koszt jak cegły i robocizna (a szczególnie
    to drugie).

    > Na Śląsku (Gliwice, Zabrze - te miasta znam) nikt za takie stawki jak
    > podałeś nawet palcem nie ruszy.

    To może nie być kwestia regionu kraju (choć pewnie też), a położenia
    budowy. Za garaż po drugiej stronie ulicy ktoś może brać stówkę, ale
    za taki, do którego musiałby dojeżdżać 30km samochodem pewnie trochę
    więcej :).

    > Geodeta wziął ode mnie 1200 za mapkę do celów projektowych i to była cena po
    > znajomości inni byli drożsi. Inwentaryzacja powykonawcza to 500zł za budynek
    > (4 punkty) + 100 za każde przyłącze.

    To chyba było "po znajomości", ale tego geodety z resztą w branży, bo
    IMO po prostu zostałeś orżnięty :).

    > Kierownicy za domek chcą 3-5 tys. Nie sądzę by garaż zrobili taniej niż
    > 1000. Za stówkę to nawet po fakcie kierownik papierów nie podpisze, nie
    > mówiąc już o wzięciu odpowiedzialności za budowę.

    Domek buduje się kilka miesięcy. Podstawowy garaż z fundamentem typu
    "betonowa płyta": tyle ile schnie beton + kilka dni na resztę.

    pozdrawiam,
    PK

  • 24. Data: 2012-12-11 22:28:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 10:47:05 +0100, Merlinnek napisał(a):

    > Jakie mogą być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizną i
    > materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony, dach 2 spadowy, na 1
    > samochód

    Tak tylko wtrącę, że ocieplenie ma sens tylko w sytuacji kiedy garaż będzie
    ogrzewany.
    Jak nie planujesz tam zimą robić przy aucie i go ogrzewać, to ocieplanie
    nie ma żadnego sensu.
    Jak planujesz warsztat, to potrzebujesz jeszcze kanał.

  • 25. Data: 2012-12-11 23:03:54
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-12-11 10:47, Merlinnek pisze:
    > Jakie mogą być przybliżone koszty budowy garażu razem z robocizną i
    > materiałami ? Chodzi mi o murowany, ocieplony, dach 2 spadowy, na 1
    > samochód

    Ja planuje na wiosne z plyt betonowych. Przy odrobinie pracy wlasnej
    calosc powinna sie zamknac w 5kPLN.

    --
    venioo

  • 26. Data: 2012-12-12 01:47:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > To już nie te czasy - chyba że w tym garażu ma stać jakiś pełnoletni
    > samochód lub... Ford :-) Dla współczesnych aut korozja nie jest problemem.
    Źle to napisałeś. Powinno być "Nie rdza jest problemem dla współczesnych
    aut" :)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 27. Data: 2012-12-12 09:27:22
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-12-11 15:11, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > I rdza chrupie aż miło.

    znaczy się, zanim wjedziesz do garażu stoisz pod nim aż ostygnie?

  • 28. Data: 2012-12-12 09:30:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-12, Robson <r...@...pl> wrote:

    > znaczy się, zanim wjedziesz do garażu stoisz pod nim aż ostygnie?

    Pewnie tak, a pozniej zeby juz go nie odpalac bo szkoda aku (albo juz
    zaniesione do domu na podladowanie) wpycha go do srodka.

    A tak na serio, pewnie ma ocieplany i ogrzewany albo nieocieplany.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 29. Data: 2012-12-12 10:45:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Pewnie tak, a pozniej zeby juz go nie odpalac bo szkoda aku (albo juz
    > zaniesione do domu na podladowanie) wpycha go do srodka.
    >
    > A tak na serio, pewnie ma ocieplany i ogrzewany albo nieocieplany.

    Taaa. Wy wszyscy wiecie wszystko najlepiej :)

    Marek

  • 30. Data: 2012-12-12 10:49:31
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-12, 4CX250 <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Taaa. Wy wszyscy wiecie wszystko najlepiej :)

    ??

    --
    Artur
    ZZR 1200