  • 11. Data: 2012-12-11 14:53:56
    Temat: Re: Budowa garażu - koszty
    Od: Robson <r...@...pl>

    > po co ocieplać jeśli nie będzie ogrzewany?

    Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
    poniżej zera?

  • 12. Data: 2012-12-11 15:11:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
    > poniżej zera?

    I rdza chrupie aż miło.

    Marek

  • 13. Data: 2012-12-11 15:11:54
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-12-11 14:53, Robson pisze:

    > Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
    > poniżej zera?

    Jak na zewnątrz będzie max -4C to w środku będzie może to 0C. Ale
    generalnie nie ogrzewany garaż ma w środku tylko kilka stopni wyższą temp.

  • 14. Data: 2012-12-11 15:28:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 400zł.

    > Projekt to nie jest sprawa formalna ale jeśli już podciągasz to za stówkę
    > mam całkiem porządny projekt a z adaptacjami (gdybym chciał drzwi do góry
    > nogami) za 140zł

    Dla mnie formalności to cała reszta oprócz materiałów i robocizny. Przecież
    ten projekt to nie dla mnie a dla urzędu znaczy się formalność.

    > Do budowy głupiego garażu to w kolejce kierownicy się ustawiają za stówkę.

    > Mnie wyszło 600zł.

    W takim razie trzeba by sprecyzować region kraju :-)

    Na Śląsku (Gliwice, Zabrze - te miasta znam) nikt za takie stawki jak
    podałeś nawet palcem nie ruszy.

    Geodeta wziął ode mnie 1200 za mapkę do celów projektowych i to była cena po
    znajomości inni byli drożsi. Inwentaryzacja powykonawcza to 500zł za budynek
    (4 punkty) + 100 za każde przyłącze.

    Kierownicy za domek chcą 3-5 tys. Nie sądzę by garaż zrobili taniej niż
    1000. Za stówkę to nawet po fakcie kierownik papierów nie podpisze, nie
    mówiąc już o wzięciu odpowiedzialności za budowę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-12-11 15:28:59
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 14:53:56 +0100, Robson napisał(a):

    > Wprowadzasz ciepły samochód wieczorem i do rana temperatura nie spada
    > poniżej zera?

    Z doświadczenia - standardowy garaż murowany na 1 samochód nie ogrzewany
    sąsiadujący obydwoma bokami z innymi garażami - przy ostatnich mrozach
    -15st samochód pokazywał -3st. Może, gdybym drzwi stalowe obił styropianem
    to byłoby około 0. Ale z drugiej strony mam otwory wentylacyjne, które w
    jakiś tam sposób wietrzą garaż zmniejszając wilgoć ale tez i temp.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 16. Data: 2012-12-11 15:31:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I rdza chrupie aż miło.

    To już nie te czasy - chyba że w tym garażu ma stać jakiś pełnoletni
    samochód lub... Ford :-) Dla współczesnych aut korozja nie jest problemem.

    Myślę, że z takiego rozwiązania jest więcej pożytku (akumulator, rozrusznik,
    silnik) niż strat (blacharka).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2012-12-11 16:22:19
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

> [...]
    > Myślę, że z takiego rozwiązania jest więcej pożytku (akumulator,
    > rozrusznik, silnik) niż strat (blacharka).

    A jak dodasz taki mały wentylatorek 12/24 V o pomijalnej mocy ( jak w
    zasilaczu kompa) w okolicy podłogi, to po pierwsze, rano autko i podłoga są
    suche, a po drugie licznik el. w garażu nawet nie ruszy.

    pozdr
    lublex

  • 18. Data: 2012-12-11 17:39:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 11 Dec 2012 15:31:53 +0100 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To już nie te czasy

    żebyś sie nie zdziwił

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2012-12-11 17:44:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Merlinnek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Chłopie jak masz tak pisac, to nie pisz !!!

    Ja masz nie cytować, to nie pisz.

  • 20. Data: 2012-12-11 17:44:54
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "masti" napisał