    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Budowa garażu - koszty
    Date: Thu, 13 Dec 2012 01:47:37 +0100

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Także w najlepszym wypadku projekt garażu jest zbędnym kosztem dla
    > Ciebie :). Uogólnienie na pewno nie było prawdziwe.

    Niezależnie od interpretacji czy ten koszt jest konieczny czy zbędny w
    kosztorysie dla banku jest on uwzględniony w dziale dokumentacja (czyli tam,
    gdzie mapki, uzgodnienia i inne formalności), a materiały i robocizna są
    uwzględniane osobno.

    > Oczywiście. Ale skoro już bierzemy odpowiedzialnego kierownika (który
    > będzie doglądał budowy itp), to chyba zgodzisz się, że poświęcone
    > przez niego czas i koszty dojazdu wpłyną na stawkę.

    Tak, ale IMO w mniejszym stopniu niż odpowiedzialność.

    > Właśnie o tym piszę. To się nazywa "zmowa cenowa" :).

    Budowlanką się trochę zajmowałem i wiem jedno. Z łopatą przy betoniarce mogę
    popracować. Skakać po dachu układając dachówki - jak najbardziej, szlifować
    gładzie - nie ma problemu, ale nigdy przenigdy nie chciałbym być geodetą.
    Mało kto na budowie ma możliwość popełnienia tak istotnych błędów jak
    geodeta i mało kto ma taką odpowiedzialność (z utratą uprawnień włącznie).
    Tak więc subiektywnie patrząc nie uważam, aby geodeta miał jakoś bardzo
    zawyżone stawki. Nawet gdyby pominąć odpowiedzialność to zrobienie mapki to
    kilka godzin latania w terenie we dwóch do tego trochę rysowania w domu.
    Znani mi geodeci w przeciwieństwie do architektów żyją raczej skromnie.

    Pozdrawiam
    Ergie