    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Budki znikają - rozwój....
    Date: Wed, 2 Mar 2016 16:28:24 +0100

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Ale to przedsiębiorca jest od tego, żeby robić wszystko jak
    >najmniejszym kosztem. Wyszło mu, że taniej nie brać kasy i nie
    >remontoważ wciąż zdewastowanych automatów. Więc jak nawet
    >płacimy (my, Meksykany), to mniej.

    Jakby budki byly dobrowolne, to oczywiscie tak.
    Ale jak sa przymusowe ?

    Zysk moze byc, ot, chocby dzieki temu 100 mln obywateli moze
    zadzwonic, wiec 10 mln obywateli, firm i urzedow zaklada telefon i
    placi abonament ... ale czy sie ich kto pytal, czy chca doplacac do
    budek ?
    No i urzad to z podatkow :-)

    >Jeśli ludzie nie liczą na to, że ktoś im zorganizuje życie, robią to
    >sami. Nie jestem zawziętym krytykiem tzw. "wyższej organizacji",
    >kiedy
    >o wiele rzeczy dba np. państwo.

    Tylko wiesz jak to bedzie - jesli ludzie placa tyle, ze "droznik" sie
    utrzymuje, to swietnie.
    A jak jednak za malo, to co zrobic, zeby placili wiecej ?
    A chocby zobaczyc kto nie placi i kamieniem w szybe.

    No to trzeba jezdzic z pistoletem i bejsbolem i strzelac do takich ...
    az sie w koncu spoleczenstwo unormuje :-)

    > Najgorsze są okresy przejściowe, kiedy
    >ludzie już przestali sami, a nikt za nich jeszcze nie. Te okresy
    >trwają zwykle dłużej niż życie jednostki, więc ja bym akurat swojego
    >nie chciał poświęcać.

    No, ja to juz chyba w piatym ustroju zyje, wiec nie narzekaj na
    powolnosc :-)

    >Przenieśli się tam z Warszawy. Tu kiedyś było ich całe mrowie,
    >teraz trudno o takiego. Pojechali na gościnne występy.

    Malo prawdopodobne - z tego sie chyba nie utrzyma.
    Raczej idea sie rozpropagowala ...

    >Bardzo dużo.

    >Nie, w żadnym wypadku! To więcej niż 1/30 tego, co płacę za
    >nielimitowane
    >rozmowy. A kiedy sobie odbiorę te swoje złotówki co miesiąc wrzucane
    >do
    >świni? Sądzę, że nigdy.
    >Lepiej w razie potrzeby kupić prepaid i jednorazowy aparat
    >telefoniczny.

    No tak, ale w razie potrzeby sie okaze, ze kupic nie mozna :-)

    A brak telefonu bedzie Cie kosztowal wiecej niz ta nadplacona kasa :-)
    Ludzie jakis Assistance do samochodu kupuja, ubezpieczenie NNW, choc
    to nie ma sensu.
    No prawie nie ma sensu :-)

    Tak czy inaczej - trzeba zaczac od tego ile te budki kosztuja. Bo z
    tego wyjdzie, czy to jest 1zl/mc, czy 5, czy 20gr.
    20gr to bys doplacil ?

    P.S. teraz nowa moda - darmowe wifi, dla tych, ktorzy udostepniaja
    swoje wifi. Daje sie ...

    J.