  • 41. Data: 2020-12-08 21:59:20
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-08 o 18:54, Irokez pisze:

    > a i jeszcze jedno - zgon laptopa po gwarancji dużo bardziej
    > prawdopodobny niż peceta. Niestety. Trochę tego w rodzinie padło a
    > pecety działają i działają... włąsnie w końcy 12 letniego kuzynka
    > wymieniła i leży obok mnie pudło z E6600, chyba za zgrzewkę piwa na olx
    > pogonię.

    Stacjonarnego jak padnie to przeważnie uzdrowisz wymieniając padniętą
    część. W laptopach ostatnio co bardziej złośliwi producenci nawet
    nawet pamięć RAM i dysk twardy potrafią do płyty przylutować.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2020-12-08 22:58:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-08 o 09:30, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Ale to trochę jak by silnik nazywać prądnicą.

    Masz na myśli silnik szczotkowy z magnesami trwałymi? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2020-12-08 23:15:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-08, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Tablet do tego mam. 10 cali wygodniejsze. Windows 10 oczywiście (no może
    > nie oczywiście, bo tablet kojarzy się z Androidem).

    Tablet bardzo niewygodny bez jakiś udogodnień z pozycjonowaniem ekranu,
    a tu jeszcze brak klawiatury, ale być może kwestia przyzwyczajenia. W
    każdym razie najwyraźniej są pewne typoszeregi użytkowników, bo po
    prawdzie sam mam kanapowego laptopa i jest to w sumie mój najczęściej
    używany sprzęt.

    Każdemu wobec potrzeb i preferowanej, subiektywnej wygody.

    Ad. innego komentarza, od kiedy zrezygnowałem z laptopów firmy Sony (po
    2ch kosztownych wpadkach), żaden mi się jeszcze nie popsuł w czasie
    krótszym niż 7 lat. Dell'e, Maki, Asusy. W dodatku regularnie zrzucane z
    kanapy przez dzieci i koty. Trzeba od czasu do czasu zrzucać, bo inaczej
    czują się niedopieszczone i wtedy się psują.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2020-12-09 05:19:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzegorz Tomczyk" rqndj0$r34$1$B...@n...chmurka.net

    > Ale to trochę jak by silnik nazywać prądnicą.

    Wg PWN -- nie.

    -=-

    Może pomyślę o czymś takim:

    https://pl.aliexpress.com/item/4001211678128.html

    Na smartfonie odpalę maszynę wirtualną (wiem -- już na
    nim jest wirtualna) i na niej W10?... ;) Albo WXP do OE?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 45. Data: 2020-12-09 08:08:43
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.12.2020 RadoslawF <r...@g...com> napisał/a:

    > Ja też nie napisałem "najlepszy na jaki ich stać".
    > Dyskutujesz z tym co napisałem czy z tym co ci się
    > wydaje że napisałem?

    Obywatelu, porzućcie już tego chochoła. Użyłem słów
    "najlepszy na jaki ich stać", dlatego że nie TY,
    a niejaki ToMasz (msgid podać, czy już sam sobie znajdziesz?)
    napisał, że JA tego nie robię (nie kupuję wg potrzeb),
    a komputery kupuje się "sprawdzając na ile nas stać".

    Więc w odpowiedzi JEMU, napisałem że JA tego NIE ROBIĘ,
    wiem na ile mnie stać i jakie mam potrzeby.

    Jako _przykład_ podałem _moje_ zakupy spełniające
    _moje_ wymagania, doprecyzowując już później, w odpowiedzi
    na TWOJĄ sugestię, jakobym ten komputer kupił dawno temu
    (zapewne wtedy, gdy był na topie), że ten sprzęt kupowałem
    niezbyt dawno jako używany. C2D nie miałem w archiwum,
    więc wskazałem laptopa, którego potwierdzenie zakupu
    znalazłem w poczcie.

    > To stwierdzenie że kupiłeś laptopa za 440zł nie było sugestią
    > że on też tak może? Więc po co zamieściłeś tę informację?

    Wytłumaczyłem wyżej. Czytaj dyskusję w całości, a przynajmniej
    kolejne posty w wątku- jest szansa, że zrozumiesz :-)

    A czy lepiej jest kupować sprzęt używany czy nowy
    akurat nie wypowiadałem się wcale. Jeśli ktoś ma
    potrzebę nowego to jasne, że zakup używki tej potrzeby
    nie zaspokoi i nie będzie to "zakup wg potrzeb".
    Jeśli ktoś ma potrzebę zakupu topowego komputera,
    to nabycie mniej wydajnego sprzętu też nie będzie zakupem
    wg potrzeb. Wydawało mi się, że takich oczywistości
    dorosłym ludziom nie wypada tłumaczyć.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 46. Data: 2020-12-09 10:14:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Aaaaaa, to tak zupełnie jak samochody ;-))

    -----
    > A mnie głupiemu się zdawało, że komputery dobierało (i dobiera) się stosownie do
    potrzeb...

  • 47. Data: 2020-12-09 11:46:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-09 o 08:08, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    >
    > Więc w odpowiedzi JEMU, napisałem że JA tego NIE ROBIĘ,
    > wiem na ile mnie stać i jakie mam potrzeby.

    Dlaczego nie odpowiedziałeś tego pod jego wypowiedzią?

> [...]
    >
    > Wytłumaczyłem wyżej. Czytaj dyskusję w całości, a przynajmniej
    > kolejne posty w wątku- jest szansa, że zrozumiesz :-)

    Czytam w całości.
    I nie bardzo rozumiem dlaczego odpowiadając komuś innemu robisz
    to pod moimi cytatami. Debilizm czy celowe chamstwo?

> [...]
    > to nabycie mniej wydajnego sprzętu też nie będzie zakupem
    > wg potrzeb. Wydawało mi się, że takich oczywistości

    Normalnie nie ale skoro już podajesz jako przykład swoje
    zakupy używek to wypadało by to zrobić tak aby nie było
    wątpliwości komu i na jaki tekst odpisujesz.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2020-12-09 12:34:27
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.12.2020 RadoslawF <r...@g...com> napisał/a:

    > Dlaczego nie odpowiedziałeś tego pod jego wypowiedzią?

    Jak nie, jak tak? Przeczytaj całość, i, excusez le mot,
    odpierdol się.

    > Czytam w całości.

    Może i Waść czytasz, ale rozumienie Waszmości nieszczególnie
    wychodzi.

    > I nie bardzo rozumiem dlaczego odpowiadając komuś innemu robisz
    > to pod moimi cytatami. Debilizm czy celowe chamstwo?

    Coś się waści pozajączkowało. Pod Waści wypowiedziami
    pisałem jedynie, dlaczego wcześniej w wątku użyłem
    takich, a nie innych słów (do których Waść się raczył
    przypierdolić).

    > Pozdrawiam

    Ja z kolei nie pozdrawiam Waszmości, albowiem
    zarówno język, do którego sprowokowany nolens volens
    musiałem nawiązać, jak i personalne argumenty
    z Waści strony nijak na to pozwolić mi nie mogą.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 49. Data: 2020-12-09 13:27:13
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > kanapy przez dzieci i koty. Trzeba od czasu do czasu zrzucać, bo inaczej
    > czują się niedopieszczone i wtedy się psują.

    Mi zepsuły się oba laptopy (HP i Dell), które kupowałem prywatnie, oba z
    serii biznesowych, więc niby bardziej trwałe, ale na szczęście tuż przed
    końcem gwarancji. W HP - wada matrycy, w Dellu spaliła się płyta główna
    - z powodu jakiejś sprężynki, która latała w środku i spowodowała
    zwarcie. Ale obie firmy mają znakomity serwis gwarancyjny. I od tamtej
    pory oba laptopy nadal działają - jeden ma już 15 lat, drugi ponad 6.

  • 50. Data: 2020-12-09 15:29:25
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-09 o 12:34, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Jak nie, jak tak? Przeczytaj całość, i, excusez le mot,
    > odpierdol się.

    Jak tylko nauczysz się cytować osobę której odpowiadasz.

    > Może i Waść czytasz, ale rozumienie Waszmości nieszczególnie
    > wychodzi.

    Wychodzi szczególnie, poza przypadkami kiedy ktoś złośliwie
    cytuje jednego innego a odpowiada drugiemu.
    Ale na brak wiedzy lub celowe hamstwo faktycznie nie poradzę.
    Co najwyżej mogę piętnować takie zachowania.

    > Coś się waści pozajączkowało. Pod Waści wypowiedziami
    > pisałem jedynie, dlaczego wcześniej w wątku użyłem
    > takich, a nie innych słów (do których Waść się raczył
    > przypierdolić).

    To nieszczególnie ci wychodzi zrozumienie co czytasz i kto
    to napisał. To by częściowo tłumaczyło że cytujesz
    inna osobę niż ta której odpowiadasz.