    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Brudne powietrze
    Date: Thu, 17 Dec 2015 21:47:14 +0100

    W dniu 17.12.2015 o 20:04, Jacek pisze:
    > No widzisz. Tu jest problem. Jednemu się powiodło, dostał synekurę w
    > spółce skarbu państwa, albo fuchę w korporacji i go stać.

    Albo się trochę pouczył i ciężko popracował.....

    >Niestety
    > takich jest MIEJSZOŚĆ.

    Tych których stać na opał?
    Daruj sobie te komunistyczne brednie, bo czytać hadko.

    > Większość została na tzw. transformacji wyruchana

    W sensie że ma gorzej niż 30 la temu miała?
    Bardzo, bardzo się mylisz.
    To że innym udało się bardziej, nie oznacza że ta Twoja większość,
    której udało się trochę gorzej, ma gorzej niż wtedy.

    Każdy mierzalny parametr udowodniłby coś odwrotnego.
    Oczywiście nie mówię o miernych, biernych, ale wiernych szeregowych
    członkach PZPR, SB i tego typu instytucji, których poprzedni ustrój
    hołubił, a nowy nie chce - im faktycznie może być gorzej, ale to akurat
    dobrze.

    Niewątpliwie gorzej mają mieszkańcy regionów post PGR-owskich, ale nie
    przesadzajmy że to większość - to mniejszość i to bardzo mała
    mniejszość, a i wśród nich część sobie radzi zdecydowanie lepiej niż za
    komuny i przede wszystkim ma dużo lepsze perspektywy - gdy im się będzie
    chciało chcieć.

    > i to, co kiedyś było dla nich dostępne teraz jest poza zasięgiem
    > finansowym.
    > Wytłumacz mi, dlaczego Niemiec montujący Ople w Hannoverze zarabia 4000
    > Euro a Polak montujący te same Ople dla tego samego właściciela i na
    > takich samych liniach produkcyjnych zarabia 4000 zł??

    Czyli 1000 Eur.
    W czasach o których mówisz zarabiał po 100 Eur max, więc to pewnie
    dlatego było mu tak dobrze, co?

    > Jak znajdziesz sensowne wytłumaczenie (oczywiście poza tym, że
    > niewolnikowi nie płacimy więcej, niż tyle, aby wyżył i się nie buntował)
    > to pogadamy dalej.

    Skoro jest odpowiednio dużo chętnych pracować za takie stawki, to nie ma
    powodu dla którego ktoś miałby płacić więcej.
    Takie prawa rynku.

    Ale też skutek jest taki, że fabryki powstają w Polsce, a Niemczech są
    likwidowane, więc Ci co mogą zarobić te 4000 zamiast 1800, pewnie się z
    tego cieszą.