  • 11. Data: 2013-12-05 17:00:46
    Temat: Re: Brother - kompromis
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2013-12-05 15:16, Chris pisze:

    > Być może ale jak chce się dużo drukować to kupuje się laser :)

    Zależy co się drukuje, laser nie do wszystkiego jest najlepszy.
    Dobra atramentówka w niektórych zastosowaniach jest dużo lepsza.

  • 12. Data: 2013-12-05 17:58:50
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Poldek napisał:

    > Oryginał, to oryginał - jakość i spokój. I wcale nie wychodzi to tak
    > drogo, biorąc pod uwagę, że zamienniki często: a. starczają na mniej, b.
    > powodują dodatkowe trudności, które kosztują czas i pieniądz. W dłuższym
    > okresie drukarka, która chodzi na oryginałach może chodzić latami bez
    > usterek. Natomiast wśród drukarek, które lądują w serwisie 90% usterek
    > to są usterki związane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem
    > nie kalkuluje się.

    No to ja kupuje zamienniki, co mi polecaja w www.centrumdruku.com.pl ((a
    co, jestem zadowolonym klientem, to ich polecam)

    takie po 7-10 zlotych.

    Brother dziala na nich juz... niech policze... 5 roczek? Moze czwarty.

    I spokoj i jakosc adekwatna.

    Tzn. odkad kupuje zamienniki to drukuje wszystkie notatki, drafty, nie
    szczypie sie, o jakosc mi nie chodzi.

    JAk potrzebuje cos hiper duper wydrukowac to jade Canonem z oryginalnymi
    tuszami na specjalnym papierze :)

    A w Brotherze, zwykly papier, zamienniki.

    Wiec ogolnie - zalezy - zamienniki sa dobre i zle w zaleznosci od
    przeznaczenia.

  • 13. Data: 2013-12-05 21:03:11
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Chris wrote:

    > Być może ale jak chce się dużo drukować to kupuje się laser :)

    Laser kupuje się albo do zastosowań typowo biurowych - dużo czarno
    białych dokumentów typu tekstowego.
    Atramentówka jest wolniejsza, ale za to może drukować zarówno tekst, jak
    też wysokiej jakości wydruki w kolorze. Na tej konkretnej drukarce
    drukowałem zdjęcia wysokiej jakości i efekt jest super. Oczywiście na
    odpowiednim papierze, czyli w tym wypadku Premium Glossy. A przecież
    formalnie to nawet nie jest drukarka klasy Photo, tylko zwykła kolorowa
    drukarka biurowa z czterema tuszami.

    Wiadomo, że za drukarkę z CISem trzeba zapłacić na dzień dobry sporo
    więcej niż za tanią drukarkę która kosztuje 150 zł i po wydrukowaniu 150
    stron trzeba kupić kartridże za 160 zł. Jeżeli ktoś potrzebuje drukarkę
    do doku, żeby wydrukować od czasu do czasu kilka stron, to tania będzie
    lepsza. Ale do drukowania więcej stron, bardziej opłaci się ta droższa,
    ale za to z tanim tuszem.

  • 14. Data: 2013-12-05 22:45:48
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Poldek (n...@g...pl) in news:l7pn9c$4fv$1@node1.news.atman.pl

    > Jestem prawie pewien, że można ustawić na większą intensywność ->
    > większe zużycie tonera, być może także ciut wolniejszy druk.
    >

    > Popatrz na ustawienia oprogramowaniu drukarki, czy nie jest
    > przypadkiem domyślnie włączone coś w rodzaju druku "Econo".

    W przypadku J315W dostępne opcje wiele nie dają. Muszę przetestować
    przyciemnienie grafiki w programie graficznym przed wydrukiem. :)

    MSz

  • 15. Data: 2013-12-06 08:29:35
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > W przypadku J315W dostępne opcje wiele nie dają. Muszę przetestować
    > przyciemnienie grafiki w programie graficznym przed wydrukiem. :)

    Rewizja poglądu .... ;)

    Uzyłem papieru foto który był w zestawie oraz trybu foto
    i przyznam ze jakość wydruku jak i nasycenie barwy jest całkiem OK
    /no nie wiem czy z Labu dostałbym lepsza odbitke /

    Fotka nie odbiega specjalnie kolorystyką (na oko) od tego co wyswietla matryca
    IPS Della
    z czego wysnuwam wniosek że mam raczej marnej jakosci papier podstawowy
    co objawia sie wspomnianą "bladością" drukowanych testowo zdjęć

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-12-06 10:18:35
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Waldek wrote:

> [...]
    > z czego wysnuwam wniosek że mam raczej marnej jakosci papier podstawowy
    > co objawia sie wspomnianą "bladością" drukowanych testowo zdjęć

    Mam dokładnie to samo na moim Epsonie L110. Czyli wydruki na zwykłym
    papierze przy domyślnych ustawieniach są ciut blade. Jeżeli natomiast
    włożę papier Premium Glossy i do wydruku wyślę dobrej jakości zdjęcie, w
    ustawieniach poklikam na wysoką jakość i kolor, to efekt jest super.

  • 17. Data: 2013-12-06 18:50:13
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-12-05 11:03, Poldek pisze:

> [...]
    > usterek. Natomiast wśród drukarek, które lądują w serwisie 90% usterek
    > to są usterki związane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem

    Niekoniecznie, ale to już prywatny wybór każdego z używających sprzęt. W
    czasach, gdy jeszcze korzystałem w domu ze swojej drukarki atramentowej
    HP, kupowałem pojemniki z tuszem pasujące do drukarki, ale produkowane
    przez inne firmy. Udało mi się kupić zamiennik firmy Pelikan oraz
    Mimaki, czyli firm od lat działających w branży drukarskiej. Odniosłem
    wręcz wrażenie, ze to te firmy produkują pojemniki z tuszem z logo HP. A
    że cena była zachęcająca, w porównaniu z oryginałami, to nie
    zastanawiałem się długo.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 18. Data: 2013-12-06 19:18:26
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2013-12-05 17:00, Dawid pisze:

    > Zależy co się drukuje, laser nie do wszystkiego jest najlepszy.

    Masz rację ale jeśli to nie foto i duża ilość wydruków to można się
    zastanowić bo laser sporo staniał.

    > Dobra atramentówka w niektórych zastosowaniach jest dużo lepsza.

    Nadruki na płytach, foto i co jeszcze ?

  • 19. Data: 2013-12-06 20:45:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-12-06 19:18, Chris pisze:

    > Nadruki na płytach, foto i co jeszcze ?

    Do nadruków na płytach i fotek okładkowych dobre są drukarki pigmentowe
    (woskowe), np. taki XEROX Phaser. Wychodzi chyba taniej, niż kolorowa
    laserowa, a jakość (i trwałość) wydruku jest b. duża.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 20. Data: 2013-12-07 08:41:08
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał:

> [...]
    > są usterki związane z używaniem nieoryginalnych wkładów. Moim zdaniem nie

    Skąd to wiesz tak dokładnie? Pracujesz w serwisie? Jakie usterki drukarki
    powodują nieoryginalne wkłady? Twój wpis wygląda na krypto reklamę. Daj
    sobie siana. Zamienniki wystarczają na mniej??? Jest dokładnie odwrotnie. A
    często owe zamienniki pochodzą z tej samej fabryki co oryginały. To cęzsto
    stosowana polityka.

    Pzdr